  • Data: 2009-12-29 12:22:19
    Temat: Re: Odwolali trojpodzail?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Kokos" hhcans$lqu$...@p...wsisiz.edu.pl

    > nie wiedziałem ze reżyser robi ujęcia...

    Pewnie to nie pierwsza rzecz, której nie wiedziałeś.
    Po to są te grupy, aby ci, którzy wiedzą, mówili tym, którzy nie wiedzą.

    Ty odznaczasz się tą delikatnością, ;) że piszesz ,,nie wiedziałem ze...'', zaś
    inni, gdy czegoś nie wiedzą, odsyłają interlokutorów do wariatkowa -- takiego
    zachowania nauczał JPII. Z jednej strony wyzywać innych od świrów, z drugiej
    czerpać z nich korzyści. I oczywiście blokować jak się da, aby ci, którzy coś
    wiedzą i coś potrafią, nie rozwinęli się, lecz aby żyli jak niewolnicy. Do tego
    nauka JPII namawiała tych, którzy wiedzą, by nachylali się z miłością nad tymi,
    którzy nie wiedzą, a nawet aby płacili pieniądze tym, którzy nie wiedzą i nie
    potrafią nic sensownego robić w życiu. Później ci, którzy niewiele wiedzą,
    mając pieniądze zarobione przez tych, którzy coś wiedzą, mogą zatrudnić
    (za psie pieniądze) mądrych, aby mądrzy służyli bogatym głupcom.

    A wyjściem z tej paranoi jest kryzys gospodarczy... Im szybciej to państwo
    (wspierające głupców zatrudniających mądrych za pieniądze wzięte od innych
    mądrych) padnie, tym lepiej. Na razie PO niby obcina jak może dotacje dla
    Kościoła JPII, ale to jakby nie dać miliona złotych, ale dać milion złotych
    bez dwóch złotych... Wprawdzie słychać publiczne wypowiedzi typu ,,każda
    złotówka wydana na Radio Maryja szkodzi Polsce'', ale jakoś te złotówki
    leją się hojnie w majestacie prawa, choć wbrew oficjalnemu prawu...

    Kiedy uczelnie były biedne, mnie tam kochano, bo potrafiłem oszczędnie żyć.
    Gdy pieniądze lały się strumieniami, potrzeba było firm, przelewających
    na Kościół JPII przy okazji rzekomego zaopatrywania instytucji państwowych
    czy społecznych w ogóle...

    -=-

    Ja kiedyś napisałem o tym, że reżyser robi ujęcia. I ,,ująłem'' to w inne słowa.
    Napisałem wówczas o Polańskim, który moim (i nie tylko moim) zdaniem robi dobre
    ujęcia.

    Właśnie dlatego potrzeba fotografa, że on robi ujęcia.
    Automag tego nie potrafi.
    Przed 30 laty ludzie bali się sztucznej inteligencji.
    Dziś wiadomo, że inteligencja to nie sprawa hardu, czy nawet softu,
    że naprawdę potrzeba czegoś więcej niż mądrej maszyny i dobrego oprogramowania.
    Nauka Kościołów mówi, że potrzeba duszy -- JPII tę naukę oczywiście spłyca,
    twierdząc, że potrzeba pieniędzy. :)

    Ani nie zbudujesz policjanta na algorytmach, ani sędziego, ani lekarza,
    ani fotografa -- algorytmy nie myślą. Od czasu do czasu ktoś próbuje mnie
    przekonać do tego, że i ludzie nie myślą zaś zwierzęta potrafią myśleć.

    Otóż nie -- żadne zwierzę nie myśli, lecz pracuje zgodnie z zapisanym algorytmem.
    Pozwala to na przykład na zabawę z aligatorem -- polecam wybory Miss Polonia 2009,
    tam człowiek bawi się z krokodylem. Krokodyl wie, kiedy gryźć, a kiedy nie -- nie
    myśli, nie modyfikuje zapisanego w nim algorytmu. Podobnie z pszczołą budującą
    plaster miodu czy bobrem budującym tamę na rzece. Można uznać, że te zwierzęta
    myślą, bo jednak plaster miodu jest tak cwanie budowany, że trzeba znać matematykę,
    aby zbudować tak oszczędne coś -- w jednym rzucie to sześciokąty, w drugim romby
    stosownie nachylone... Podobnie ,,myśli'' światło, gdy łamie się na soczewce -- tak
    się łamie, aby biec jak najkrócej...

    Do tego, że światło nie myśli, nie trzeba nikogo przekonywać, choć potrafi
    cwanie dobrać drogę zajmującą najmniej czasu. W ośrodku gęstszym optycznie
    (gdzie szybkość światła jest mniejsza) biegnie krócej, zaś w rzadszym
    (optycznie) biegnie dłuższą drogą.

    Każdy człowiek powinien myśleć. To zadanie narzuca człowiekowi
    (i mogę wskazać pisemne źródła tego nakazu -- źródła uznane
    i nakazane przez oficjalną naukę Kościoła rzymskokatolickiego)
    Bóg -- tak twierdzi nauka rzymskokatolickiego Kościoła.
    Ja pracowałem w ośrodkach (co najmniej 4) komputerowych na uczelniach.
    I myślałem tam. Spotykałem się z ludźmi myślącymi, mądrzejszymi od stawiaczy
    słupów. Ale byłem za mądry dla Konkoli, Świetlickich, Ozorowskich, Kopaniów
    i im podobnych -- postanowili więc mnie zamienić w stawiacza słupów, abym
    głupiał, żyjąc wśród głupich. Bóg wprawdzie spalił ścierwo pod Jeżewem,
    ale moim zdaniem spalenie 11 zbrodniarzy to za mało. Wprawdzie miliony
    innych wyjeżdżają do Anglii, gdzie dziczeją jako kibelclinerzey, ale
    to nadal za mało... Kryzys w Polsce to wciąż za mało...

    -=-

    Wracając do ujęć -- reżyser tworzy, reżyseruje. Kamerzysta jedynie
    uruchamia kamerę, pracującą zgodnie z wolą reżysera, stojącą w miejscu
    wskazanym przez reżysera. Fotograf to reżyser i kamerzysta w jednym. :)
    I reżyser reżyseruje, i fotograf -- tworzy, modyfikuje rzeczywistość, dlatego
    zawód fotografa będzie zawsze potrzebny, jak zawód lekarza, policjanta, sędziego...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'