    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odtwarzanie sygnałów logicznych.
    Date: Wed, 24 Jan 2024 10:52:04 +0100

    On 24/01/2024 10:22, Marek wrote:
    > Ale w jakim trybie był skonfigurowany port? SPP? ECP? Tych trybów było
    > trochę i każdy pracował z inną prędkością max.

    Sprawdzałem to. Chyba wszystkie działały tak samo, czyli nie przeraczały
    jakiejś arbitralnej prędkości.

    > Ze 25 lat temu robiłem coś w asm z lpt1 w trybie rzeczywistym (domyślam
    > się, że to masz na myśli pisząc "goły dos") i na pewno osiągałem powyżej
    > 1MHz (coś mi się kojarzy ~8Mhz) na Pentium 200 MHz.

    Nie wykluczone, że stare chipsety nie miały w ogóle funkcji haltowania
    CPU lub miały ją inaczej zrobioną. Mnogoś chipsetów i sposoby podpięcia
    też robią swoje. Nie wyklcuzam, że istnieje gdzieś płyta która nie
    haltuje CPU, ale używanie P200 ze specyficzną płytą do jakiegoś
    zastosowania dzisiaj, nie ma sensu.

    Ba, nawet nie wiem jak to haltowanie było realizowane sprzętowo.

    Ostatnia płyta, na której bawiłem się z LPT i nie udało się wyskoczyć
    poza 1MHz to był jakieś coś z Duronem i miagistralą PCI. Najstarszy, to
    był jakiś system na P1 (acz z końca produkcji, z wypasami) i tam nie
    pamiętam precyzyjnie, ale prędkość na pewno nie była kilka MHz.

    Mam w domu Della SSF, który ma dedykowany port LPT. Jak znajdę chwię to
    odpale FreeDOSa z jakimś TurboC i zobaczymy co on potrafi, tam w środku
    jest bodaj i5-4xxx.