  • Data: 2014-06-03 10:21:22
    Temat: Re: Odporne programy
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-03 09:57, pytajacy pisze:

    > Ale macie jakieś konkretnie doświadczenie w tym temacie?
    > Bo to wszystko wydaje mi się stosowaniem raczej dla spokoju
    > sumienia.
    >
    > Bo ja mam takie doświadczenia:
    > Przypadek nr 1: urządzenie zawieszało się na wskutek pracy stycznika i żadne
    > moje zabiegi programowe nie pomogły (procesor 89C51, obudowa DIP40). Dopiero
    > rozwiązanie sprzętowe pozwoliło uodpornić urządzenie na zakłócenia od stycznika.
    >
    > Przypadek nr 2: urządzenie/sterownik stosowane w różnych środowiskach gdzie
    > programy są całkowicie inne za każdym razem pisane prawie od zera, bez zachowania
    jakichkolwiek zaleceń. I urządzenia działają (procesor AVR, obudowa TQFP44).

    > Fakt, w obydwu przypadkach zastosowano różne sposoby zasilania, inne prowadzenie
    > ścieżek itd. Po prostu w drugim przypadku lepiej zaprojektowany układ.
    >
    > Czy te zabiegi programistyczne to przypadkiem nie odprawianie czarów
    > nad urządzeniem?

    I tak i nie :)
    Układ AD7730. Bardzo wrażliwy na zakłócenia. Sam zresztą tez mocno
    emitował ze swojego zegara. Często się wieszał w warunkach
    przemysłowych. Nadpisywanie rejestrów poprawiło sytuację ale nie do
    końca. W jednym z rejestrów jeden bit kontrolował prace jego zegara. Jak
    ten się przestawił to niestety nie podbierał danych z SPI i nic nie
    mogłem już nadpisać (ani odczytać). Pomogła prowizoryczna zmiana na
    płytce, umożliwiająca sprzętowe resetowanie układu gdy procek wykrył, że
    układ nie odpowiada. Ostatecznie uciekłem od niego na rzecz ADS.

    --
    pozdrawiam
    MD