  • Data: 2014-06-03 12:34:52
    Temat: Re: Odporne programy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pytajacy" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:571e2f8d-7bc4-48fe-a1e3-6b65ecc7417a@googlegrou
    ps.com...

    > Jestem świadom że źle zaprojektowany hardware nie da się programowo
    > uodpornić EMC. Z tym się zgodzę.
    Ale właśnie chodzi mi o te szanse programowe na wygrzebywanie się z
    problemów.
    I myślę, że akurat promieniowanie kosmiczne tutaj nie jest problemem. Choć
    może się mylę...

    Na ile promieniowanie kosmiczne jest problemem - nie mam pojęcia (to tak
    trochę żartem było).

    Jeśli przyjąć, że jakiś czynnik może coś w procesorze poprzestawiać (w
    rejestrach statycznych, a nie Flash) to program, który:
    - w pętli głównej (gdy nie ma nic do roboty) w koło odnawia ustawienia
    wszystkich swoich interfejsów itp,
    - przestrzeń wolną ma wypełnioną skokiem na początek, a nie NOPem (szybciej
    odzyska świadomość po losowym skoku),
    - itp.
    powinien być bardziej odporny niż program, który tego nie robi.
    P.G.