-
11. Data: 2015-11-27 23:00:16
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik cef c...@i...pl ...
> Dzisiaj zaskoczył mnie mój pojazd problemem
> z odpalaniem rozgrzanego silnika -
> po przejechaniu kilku kilometrów.
> Odpala, ale trzeba wyraźnie dłużej go przytrzymać,
> a i wtedy nie zawsze załapuje.
> Na zimnym rano odpala od pierwszego dotknięcia,
> jedynie jak stał sobota-niedziela, to pół sekundy dłużej potrzebował.
> Ostatnie dwa dni jeździłem tylko do roboty i powrót -
> zatem tylko dwa "zimne" rozruchy dziennie były i problem był
> niezauważony. Po przejechaniu kilkunastu kolejnych kilometrów -dwóch,
> trzech odcinków - problem jakby ustępuje.
> No i jednak głownie miasto w ciągu ostatniego roku - raz na miesiąc
> Niemcy 1500km
> autostradą - a po mieście to nawet dobrze się nie zagrzeje i już
> parkuję.
>
> No i co to może być?
>
> Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
> że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
> i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
> a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
> Ale trochę to kuriozalne, żeby słabość akumulatora dawała znać o sobie
> przy rozruchu ciepłego silnika, ale chyba może tak być w stadium
> początkowym słabości aku czy nie?
> (diesel 2,0 VW, akumulator ma 7 lat - 72Ah - w sumie nawet się
> zastanawiałem czy przeżyje tę zimę)
>
Absolutnie nie podejme sie diagnozy ale u mnie było tak ze ciepły jezeli
próbowałem zapalac zanim zgasła kontrolka swiec to ciezko odpalał. Jak
poczekałem te 2-3 sekundy i kontrolka zgasła to było ok i odpałał
normalnie.
winny okazał sie aku ktory padł przy pierwszych mrozach.
Auto to 1.9D we Fiacie Scudo rocznik ok 2000.
-
12. Data: 2015-11-27 23:50:40
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-11-27 o 22:47, Lewis pisze:
> W dniu 2015-11-27 o 22:24, cef pisze:
>
>> No właśnie już sobie doczytałem, że albo wymiana akumulatora
>> na nowy, który pociągnie więcej obrotów przy rozruchu
>> (wymiana pomaga na jakiś czas) albo zmiana map startowych.
>> Jest ktos godny polecenia we Wrocławiu do grzebania w sterowniku?
>>
>
> Popytaj na lokalnej grupie VW albo kup sobie tzw "chip ułatwiający
> rozruch" ;)
Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
Miliony wątków o byle czym,
moderatorzy, łowcy pomukow,
bez rejestracji nic nie znajdziesz itp
-
13. Data: 2015-11-28 09:58:09
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>
W dniu 2015-11-27 o 23:50, cef pisze:
>
> Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
> Miliony wątków o byle czym,
> moderatorzy, łowcy pomukow,
> bez rejestracji nic nie znajdziesz itp
Wystarczy google.
Masz jakieś przykre doświadczenia :) ja dzięki forum.vwgolf.pl sporo
rzeczy się dowiedziałem i nie musiałem odwiedzać samochodowych konowałów
Wpisz w google chip tunning Wrocław, zadzwoń i zapytaj. Ogarnięty gość
od razu będzie wiedział o co chodzi i zrobi soft w 15 minut.
-
14. Data: 2015-11-28 11:12:32
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** spider pisze tak:
> W dniu 2015-11-27 o 23:50, cef pisze:
>>
>> Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
>> Miliony wątków o byle czym, moderatorzy, łowcy pomukow, bez
>> rejestracji nic nie znajdziesz itp
>
> Wystarczy google.
> Masz jakieś przykre doświadczenia :) ja dzięki forum.vwgolf.pl
> sporo rzeczy się dowiedziałem i nie musiałem odwiedzać
> samochodowych konowałów
Co innego się dowiedzieć a co innego brać udział w dyskusji :)
A już najlepiej to podszkolić angielski i poczytać fora gdzie nie ma
polskich filozofow od siedmiu boleści.
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
-
15. Data: 2015-11-28 11:54:44
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: "Adam" <a...@w...pl>
Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
news:5658ca17$0$684$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-11-27 o 22:06, Lewis pisze:
>> W dniu 2015-11-27 o 20:13, cef pisze:
>>
>>> Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
>>> że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
>>> i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
>>> a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
>>> Ale trochę to kuriozalne, żeby słabość akumulatora dawała znać o sobie
>>> przy rozruchu ciepłego silnika, ale chyba może tak być w stadium
>>> początkowym słabości aku czy nie?
>>> (diesel 2,0 VW, akumulator ma 7 lat - 72Ah - w sumie nawet się
>>> zastanawiałem
>>> czy przeżyje tę zimę)
>>>
>>
>> Błąd w sofcie, na ciepło ma mniejszą dawkę rozruchową, która jak już
>> masz nieco zużyty układ wtryskowy daje o sobie znać.
>> Zmiana w sofcie i problem znika.
>
> No właśnie już sobie doczytałem, że albo wymiana akumulatora
> na nowy, który pociągnie więcej obrotów przy rozruchu
> (wymiana pomaga na jakiś czas) albo zmiana map startowych.
> Jest ktos godny polecenia we Wrocławiu do grzebania w sterowniku?
>
A ja bym obstawiał dwie rzeczy: albo czujnik położenia wałka rozrządu
(diagnoza komp) albo luzy zaworowe.....jak jest zimno ma lepsze sprężanie i
szybciej odpala.
pzdr.
-
16. Data: 2015-11-28 11:55:14
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 27 Nov 2015 20:13:35 +0100, cef napisał(a):
> Dzisiaj zaskoczył mnie mój pojazd problemem
> z odpalaniem rozgrzanego silnika -
> po przejechaniu kilku kilometrów.
> Odpala, ale trzeba wyraźnie dłużej go przytrzymać,
> a i wtedy nie zawsze załapuje.
> Na zimnym rano odpala od pierwszego dotknięcia,
> jedynie jak stał sobota-niedziela, to pół sekundy dłużej potrzebował.
>
> Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
ledwo".
> że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
> i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
> a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.
J.
-
17. Data: 2015-11-28 12:44:03
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-11-28 o 11:12, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** spider pisze tak:
>
>> W dniu 2015-11-27 o 23:50, cef pisze:
>>>
>>> Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
>>> Miliony wątków o byle czym, moderatorzy, łowcy pomukow, bez
>>> rejestracji nic nie znajdziesz itp
>>
>> Wystarczy google.
>> Masz jakieś przykre doświadczenia :) ja dzięki forum.vwgolf.pl
>> sporo rzeczy się dowiedziałem i nie musiałem odwiedzać
>> samochodowych konowałów
>
> Co innego się dowiedzieć a co innego brać udział w dyskusji :)
Już od samego przeglądania i czytania tego robi mi się niedobrze,
ale się dowiedziałem. Akumulator raczej jest jeszcze OK
(to co mogłem pomierzyć bez wysiłku jest w normie)
zimnym kręci bez wahania, po dłuższej jeździe też.
Najgorzej jest po krótkiej jeździe od pierwszego rozruchu i
kilkuminutowym postoju.
Zrobimy poprawki w oprogramowaniu i zobaczymy co będzie.
-
18. Data: 2015-11-28 12:48:34
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-11-28 o 11:54, Adam pisze:
>> No właśnie już sobie doczytałem, że albo wymiana akumulatora
>> na nowy, który pociągnie więcej obrotów przy rozruchu
>> (wymiana pomaga na jakiś czas) albo zmiana map startowych.
>> Jest ktos godny polecenia we Wrocławiu do grzebania w sterowniku?
>>
>
> A ja bym obstawiał dwie rzeczy: albo czujnik położenia wałka rozrządu
> (diagnoza komp) albo luzy zaworowe.....jak jest zimno ma lepsze sprężanie i
> szybciej odpala.
No jak zacznę jeździć po warsztatach, to zaczną właśnie w takiej kolejności
wymieniać wszystko w aucie. Kiedyś w oplu też miałem przypadłość
sterownika, który pokazywał różne błędy a samochód gasł po rozgrzaniu
i jak bym wymieniał po kolei
zgodnie z tym co mechanikom pokazywał komputer, to
chyba tylko zawieszenie i buda by się uratowały.
A naprawa sterownika kosztowała mnie 300zł.
-
19. Data: 2015-11-28 12:50:48
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-11-28 o 11:55, J.F. pisze:
>> Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
>
> Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
> ledwo".
Zdrowo kręci, to co mogłem pomierzyłem, aku zostaje.
>> że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
>> i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
>> a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
>
> Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
> Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.
Internet wie, że pomaga :-). Szczelność, to już przy znacznie
większym przebiegu a ja mam 125 tys.
-
20. Data: 2015-11-28 13:03:15
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 28 Nov 2015 12:50:48 +0100, cef napisał(a):
> W dniu 2015-11-28 o 11:55, J.F. pisze:
>>> Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
>> Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
>> ledwo".
> Zdrowo kręci, to co mogłem pomierzyłem, aku zostaje.
Jesli zdrowo kreci, to aku dobry. I rozrusznik dobry i kable dobre.
No, mozna by jeszcze pro forma napiecie w czasie tego krecenia
sprawdzic - u mnie spada gdzies do 10V, moze przy 9.5 nadal dobrze
kreci, ale komputer juz odmawia.
>>> że niby na zimnym odpala, bo dawka paliwa większa
>>> i jako takie kręcenie wystarcza do rozruchu,
>>> a na ciepłym dawka mała, a kręcenie za słabe żeby zaskoczył.
>>
>> Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
>> Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.
>
> Internet wie, że pomaga :-).
Nie tylko internet - skoro sie dawkowalo wiecej i na pompie, to widac
pomagalo troche.
> Szczelność, to już przy znacznie
> większym przebiegu a ja mam 125 tys.
Za nowego tez musial krecic :-)
J.