-
21. Data: 2015-11-28 16:17:38
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-11-28 o 13:03, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 28 Nov 2015 12:50:48 +0100, cef napisał(a):
>> W dniu 2015-11-28 o 11:55, J.F. pisze:
>>>> Najprostszym wydaje mi się być słabość akumulatora,
>>> Ale chyba potrafisz ocenic czy akumulator "zdrowo kreci", czy "ledwo
>>> ledwo".
>> Zdrowo kręci, to co mogłem pomierzyłem, aku zostaje.
>
> Jesli zdrowo kreci, to aku dobry. I rozrusznik dobry i kable dobre.
>
> No, mozna by jeszcze pro forma napiecie w czasie tego krecenia
> sprawdzic - u mnie spada gdzies do 10V, moze przy 9.5 nadal dobrze
> kreci, ale komputer juz odmawia.
Chwilowo nie mam pomocnika, a ze statycznych pomiarow
nie jestem w stanie ocenić zdolności rozruchowych.
>>> Hm, diesel, tam wieksza dawka niekoniecznie pomaga.
>>> Za to np szczelniejsze cylindry moga stanowic opor dla rozrusznika.
>>
>> Internet wie, że pomaga :-).
>
> Nie tylko internet - skoro sie dawkowalo wiecej i na pompie, to widac
> pomagalo troche.
No tak, ale to chyba w odwrotna stronę jest - tzn zimny jest szczelniejszy,
a wtedy opór mu nie przeszkadza i kręci aż furczy a raczej nie kręci, bo
nie musi -
odpala od dotknięcia.
>> Szczelność, to już przy znacznie
>> większym przebiegu a ja mam 125 tys.
>
> Za nowego tez musial krecic :-)
Raczej myślałem o tym, że niewielki spadek zdolności
rozruchowych akumulatora powoduje słabsze kręcenie - niby można powiedzieć,
że zdrowo kręci, ale może jest to poniżej jakiejś wartości obrotów,
która nie powoduje odpowiedniego dawkowania przez komputer.
No i pompa też nie daje tyle co kiedyś.
Nie znam się na tym - niech fachowcy naprawiają.
Dzwoniłem też do ASO - oni widzą kilka przyczyn, ale zaczynają od
wymiany akumulatora - jaki by nie był, to na pewno wymienić nie
zaszkodzi :-).
-
22. Data: 2015-11-29 10:39:25
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: j...@i...pl
On Sat, 28 Nov 2015 11:12:32 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
>A już najlepiej to podszkolić angielski i poczytać fora gdzie nie ma
>polskich filozofow od siedmiu boleści.
Tylko są angielscy czy niemieccy ;)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
23. Data: 2015-11-29 16:45:57
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** pisze tak:
> On Sat, 28 Nov 2015 11:12:32 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
>
>>A już najlepiej to podszkolić angielski i poczytać fora gdzie nie ma
>>polskich filozofow od siedmiu boleści.
>
> Tylko są angielscy czy niemieccy ;)
Nie ważne kto jest. Ważne kogo nie ma ;)
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
-
24. Data: 2015-11-29 18:01:10
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: j...@i...pl
On Sun, 29 Nov 2015 16:45:57 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
>Nie ważne kto jest. Ważne kogo nie ma ;)
To ja już wolę czytać filozofów polskich, niż niemieckich w oryginale
:P
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
25. Data: 2015-11-30 09:27:49
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: robot <r...@o...pl>
W dniu 2015-11-27 o 23:50, cef pisze:
> Nie, nie - za forumy samochodowe dziękuję.
> Miliony wątków o byle czym,
> moderatorzy, łowcy pomukow,
Z ciekawości.
Co to są te pomuki?
-
26. Data: 2015-11-30 09:42:40
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: Redi <s...@n...please>
> Co to są te pomuki?
>
Też się chwilę zastanawiałem, ale wydaj mi się, że chodzi o przycisk
"pomógł". Na niektórych forach tak jest, że jak ktoś odpisze w temacie i
info jest pomocna, to można pod postem kliknąć "pomógł" i odpowiadacz
dostaje jakieś tam forumowe punkty.
-
27. Data: 2015-11-30 10:53:45
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>
Też miałem takie przypadki w W202.
Sprawdź czujniki położenia wału, wałka rozrządu i zrób test przelewowy
wtryskiwaczy. U siebie wymieniałem obydwa czujniki i regenerowałem
wtrysk. Oczywiście usterki oddalone od siebie w czasie, ale objawy
identyczne. Zimny odpalał, gorący odpalał, a jak postał troszkę i
temperatura silnika była w okolicach 40-60 stopni Celsjusza, nie chciał
odpalać. jak się schłodził poniżej 40, palił bez problemu.
charwel
-
28. Data: 2015-11-30 17:30:39
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-11-30 o 10:53, charwel(Oo)==::: pisze:
> Też miałem takie przypadki w W202.
> Sprawdź czujniki położenia wału, wałka rozrządu i zrób test przelewowy
> wtryskiwaczy. U siebie wymieniałem obydwa czujniki i regenerowałem
> wtrysk.
Całkiem inne auto :-).
PS
Na razie pada mi chyba akumulator,
bo zacząłem mierzyć go co chwilę i
muszę sporo nakręcić km, żeby pokazał 12,5V
na zaciskach, po krótkiej jeździe z kilkoma rozruchami
jest 11,5V więc jutro podjadę sprawdzić go opornicą
i pewnie do wymiany.
-
29. Data: 2015-11-30 17:36:25
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-11-30 o 09:42, Redi pisze:
>> Co to są te pomuki?
>>
>
> Też się chwilę zastanawiałem, ale wydaj mi się, że chodzi o przycisk
> "pomógł". Na niektórych forach tak jest, że jak ktoś odpisze w temacie i
> info jest pomocna, to można pod postem kliknąć "pomógł" i odpowiadacz
> dostaje jakieś tam forumowe punkty.
Tak, dokładnie o to mi chodziło.
-
30. Data: 2015-11-30 18:13:28
Temat: Re: Odpalanie cieplego diesla
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-11-30 o 17:30, cef pisze:
> W dniu 2015-11-30 o 10:53, charwel(Oo)==::: pisze:
>
>> Też miałem takie przypadki w W202.
>> Sprawdź czujniki położenia wału, wałka rozrządu i zrób test przelewowy
>> wtryskiwaczy. U siebie wymieniałem obydwa czujniki i regenerowałem
>> wtrysk.
>
> Całkiem inne auto :-).
>
> PS
> Na razie pada mi chyba akumulator,
> bo zacząłem mierzyć go co chwilę i
> muszę sporo nakręcić km, żeby pokazał 12,5V
> na zaciskach, po krótkiej jeździe z kilkoma rozruchami
> jest 11,5V więc jutro podjadę sprawdzić go opornicą
> i pewnie do wymiany.
>
Klemy i zaciski czyste?
Bo akumulator-zdechlak ma napięcie, ale nie ma prądu.
--
Pozdrawiam.
Adam