  • 11. Data: 2011-01-05 22:33:38
    Temat: Odp: sprzęgło przy odpalaniu auta
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "gobo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ig2lkc$ijo$1@news.onet.pl...
    > Kiedyś miałem Hyundaia (swoją drogą wdzięczne, bezawaryjne autko) i tam
    > bez sprzęgła nie dało się odpalić auta.

    Jaki model?
    Nie każdy Hyundai tak ma.

  • 12. Data: 2011-01-05 22:40:29
    Temat: Re: sprzęgło przy odpalaniu auta
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "gobo" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > Kiedyś miałem Hyundaia (swoją drogą wdzięczne, bezawaryjne autko) i tam
    > bez sprzęgła nie dało się odpalić auta. Moim zdaniem był to świetny sposób
    > na zabezpieczenie się przed przypadkowym uruchomieniem silnika przez
    > dziecko.

    Wszystkie znane mi samochody wyprodukowane po 1990 roku
    miały wyłącznik sprzęgła działający tak, że jak pedał nie był
    wciśnięty to kluczyk nie aktywował rozrusznika i mogłeś sobie napykać.

  • 13. Data: 2011-01-05 22:41:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> wrote in message
    > ta... a mnie raz egzaminator na egzaminie opierdzielil ze ze srzeglem
    > wcisnietym auto uruchamiam...

    Jakiś debil. Też się tacy zdarzają.
    Może Cię opierdzielił za to, że na włączonym sprzęgle odpalasz?
    Bo wiesz, wciśnięcie pedału sprzęgła WYŁĄCZA sprzęgło... :-)))

  • 14. Data: 2011-01-05 22:42:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > I zepsucie całkiem przydatnej funkcji "alternatywnego napędu w sytuacji
    > awaryjnej" w postaci jazdy na rozruszniku. Już parę razy w życiu zdarzyło
    > mi się zjeżdżać ze skrzyżowania albo choćby z ruchliwej ulicy na
    > rozruszniku, bo coś zdechło a nie było czasu lub możliwości na pych
    > walczyć. 1-2kW rozrusznik całkiem sprawnie toczy auto nawet na II biegu.

    Zawsze możesz sobie auto usprawnić nurkując pod kierownicę
    i zwierając styki tego wyłącznika co czuje wciśnięty pedał sprzęgła.

  • 15. Data: 2011-01-05 23:07:35
    Od: "f" <f...@c...gh>

    > Wszystkie znane mi samochody wyprodukowane po 1990 roku
    > miały wyłącznik sprzęgła działający tak, że jak pedał nie był
    > wciśnięty to kluczyk nie aktywował rozrusznika i mogłeś sobie napykać.

    Auta, które używam wyprodukowane po 1990 roku tak nie mają
    Na luzie bez sprzęgła uruchamiają rozrusznik
    Bez sprzęgła na biegu rozrusznikiem da sie toczyc pojazd

  • 16. Data: 2011-01-05 23:09:25
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:ig2kuf$q4a$1@inews.gazeta.pl...

    > Nawet na luzie w skrzyni biegów kręci się element, który szczególnie w
    > zgęstniałym z zimna oleju stawia opór. W większości aut można to usłyszeć,
    > jeśli się wsłuchać - na postoju naprzemiennie wciskając i puszczając
    > sprzęgło (na luzie).

    auto stoi noc na wiekszym mrozie na I biegu.
    rano przed zapaleniem wciskam sprzegło, wyrzucam bieg, odpalam auto.
    po puszczeniu sprzegła auto ciągnie do przodu, odpowiednio delikatnie
    dawkując sprzęgło moge ruszyć bez biegu :)
    Jacek

  • 17. Data: 2011-01-05 23:33:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-05, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Wszystkie znane mi samochody wyprodukowane po 1990 roku
    > miały wyłącznik sprzęgła działający tak, że jak pedał nie był
    > wciśnięty to kluczyk nie aktywował rozrusznika i mogłeś sobie napykać.

    Ale tu już chyba większość osób wie, że znasz mało samochodów. Naprawdę
    nie musisz tego podkreślać...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 18. Data: 2011-01-05 23:40:53
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin syntax error

    > Nawet na luzie?

    Wiesz co to jest sprzęgło?

  • 19. Data: 2011-01-05 23:45:40
    Temat: Re: Odp: sprzęgło przy odpalaniu auta
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    f pisze:

    > ssaniu pamiętając:-)
    dzisiaj to "ssanie" wzbudza zupełnie inne skojarzenia..

    ToMasz

  • 20. Data: 2011-01-06 00:16:48
    Temat: Odp: Odp: sprzęgło przy odpalaniu auta
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > dzisiaj to "ssanie" wzbudza zupełnie inne skojarzenia..

    Mowa się zmieniła.
    Dziś niewielu młodzian odjechałoby zimą po nocy fiatem 125p.
    Dziś mamy samochody w automacie w dizlu w kombi z blacharą i lachociągiem na
    pokładzie.