-
1. Data: 2011-01-05 12:43:18
Temat: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
Od: Andrzej <c...@w...pl>
Witam,
moja dziewczyna ma peugeota 1,5d i są ostatnio problemy z silnikiem.
Gdy jest mróz to trudno się od odpala, trzeba wtedy kilka razy
włanczać świece żarowe a po odpaleniu trzymać go na gazie, bo inaczej
zaraz gaśnie. Przez chwile działa normalnie, ja wtedy skorobie szyby,
gdy chce już później jechać to wtedy mi gaśnie i trudno go potem
odpalić. Świece żarowe były wymieniane, jest nowy filtr paliwa, paliwo
jest zimowe.
Bardzo proszę o pomoc, podpowiedzi, co może być przyczyną.
Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam
-
2. Data: 2011-01-05 12:59:19
Temat: Re: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 5 Jan 2011 03:43:18 -0800 (PST), Andrzej napisał(a):
> Witam,
> moja dziewczyna ma peugeota 1,5d i są ostatnio problemy z silnikiem.
> Gdy jest mróz to trudno się od odpala, trzeba wtedy kilka razy
> włanczać świece żarowe a po odpaleniu trzymać go na gazie, bo inaczej
> zaraz gaśnie. Przez chwile działa normalnie, ja wtedy skorobie szyby,
> gdy chce już później jechać to wtedy mi gaśnie i trudno go potem
> odpalić. Świece żarowe były wymieniane, jest nowy filtr paliwa, paliwo
> jest zimowe.
Kompresję mierzyłeś? Sprawdzałeś odpowietrzenie baku? Nie robi ci
przypadkiem pssst przy otwieraniu wlewu?
Masz szczelną obudowę fitra powietrza? Zrób kiedyś taką procedurę jak przy
odpowietrzeniu układu (otwórz odpowietrznik i pompuj pompką), jeżeli będzie
choć odrobina powietrza, to albo źle odpowietrzyłes, albo masz nieszczelną
obudowę filtra/pompkę i paliwo się cofa.
Ale na początek sprawdź "ssanie" - na pompie masz dźwigienkę zwiększenia
wydatku pompy wtryskowej przy zimnym silniku, dźwigienka będzie połączona
linką z czujnikiem w okolicach termostatu (nie wiem gdzie dokładnie w tym
silniku). Poproś kogoś o podciągnięcie ręką tej dźwigienki, jak zapali bez
problemu, to masz automat "ssania" do wymiany.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
3. Data: 2011-01-05 13:40:11
Temat: Re: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
Od: Andrzej <c...@w...pl>
> Kompresję mierzyłeś? Sprawdzałeś odpowietrzenie baku? Nie robi ci
> przypadkiem pssst przy otwieraniu wlewu?
> Masz szczelną obudowę fitra powietrza? Zrób kiedyś taką procedurę jak przy
> odpowietrzeniu układu (otwórz odpowietrznik i pompuj pompką), jeżeli będzie
> choć odrobina powietrza, to albo źle odpowietrzyłes, albo masz nieszczelną
> obudowę filtra/pompkę i paliwo się cofa.
>
> Ale na początek sprawdź "ssanie" - na pompie masz dźwigienkę zwiększenia
> wydatku pompy wtryskowej przy zimnym silniku, dźwigienka będzie połączona
> linką z czujnikiem w okolicach termostatu (nie wiem gdzie dokładnie w tym
> silniku). Poproś kogoś o podciągnięcie ręką tej dźwigienki, jak zapali bez
> problemu, to masz automat "ssania" do wymiany.
>
Narazie jeszcze nic nie robiłem, nie mam doświadczenia z dieslami,
majsterkowałem jedynie kiedys przy benzyniakach.
Gdzie można sprawdzić odpowietrzenie baku? To powinno być korku wlewu,
dobrze myśle?
Proszę o podanie mi procedury odpowietrzania, ja nie zakładałem tego
filtra, więc nie mam pewności czy jest dobrze odpowietrzone. Odkręcam
odpowietrznik (gdzie go szukac?) i pompuje ta ręczną pompką do momentu
aż przestanie wydostawac się powietrze, tak?
-
4. Data: 2011-01-05 17:32:12
Temat: Re: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 5 Jan 2011 04:40:11 -0800 (PST), Andrzej napisał(a):
> Narazie jeszcze nic nie robiłem, nie mam doświadczenia z dieslami,
> majsterkowałem jedynie kiedys przy benzyniakach.
> Gdzie można sprawdzić odpowietrzenie baku? To powinno być korku wlewu,
> dobrze myśle?
Citroeny które znam, miały w kolanku rury, na wprost korka, maleńki otwór.
Po drugiej strony, wewnątrz nadkola był zaworek jednokierunkowy który
rzadko, bo rzadko, ale potrafił sie zapchać.
Natomiast zimą mógł być zatkany lodem w nadkolu. Jak zajrzysz do wlewu na
wprost, to - jeżeli jest w tym samym miejscu - będzie mały odworek na
wprost.
Jeżeli jest zatkany, przy otwieraniu korka baku będziesz słyszał wyraźne
pssst.
> Proszę o podanie mi procedury odpowietrzania, ja nie zakładałem tego
> filtra, więc nie mam pewności czy jest dobrze odpowietrzone. Odkręcam
> odpowietrznik (gdzie go szukac?) i pompuje ta ręczną pompką do momentu
> aż przestanie wydostawac się powietrze, tak?
gdzieś na obudowie filtra paliwa
tak na szybko wyguglane:
http://www.citroenax.info/viewtopic.php?p=43184
i tak, aż poleci paliwo bez powietrza.
Jak pojedziesz bez problemu, to jeszcze sprawdź następnego dnia - jak
będzie powietrze to znaczy, że jest nieszczelność (często membrana pompki
pęka) i paliwo się wraca do baku, więc silnik za każdym razem musi go
zassać.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.