eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2011-01-05 12:43:18
    Temat: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    moja dziewczyna ma peugeota 1,5d i są ostatnio problemy z silnikiem.
    Gdy jest mróz to trudno się od odpala, trzeba wtedy kilka razy
    włanczać świece żarowe a po odpaleniu trzymać go na gazie, bo inaczej
    zaraz gaśnie. Przez chwile działa normalnie, ja wtedy skorobie szyby,
    gdy chce już później jechać to wtedy mi gaśnie i trudno go potem
    odpalić. Świece żarowe były wymieniane, jest nowy filtr paliwa, paliwo
    jest zimowe.
    Bardzo proszę o pomoc, podpowiedzi, co może być przyczyną.
    Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam


  • 2. Data: 2011-01-05 12:59:19
    Temat: Re: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 5 Jan 2011 03:43:18 -0800 (PST), Andrzej napisał(a):

    > Witam,
    > moja dziewczyna ma peugeota 1,5d i są ostatnio problemy z silnikiem.
    > Gdy jest mróz to trudno się od odpala, trzeba wtedy kilka razy
    > włanczać świece żarowe a po odpaleniu trzymać go na gazie, bo inaczej
    > zaraz gaśnie. Przez chwile działa normalnie, ja wtedy skorobie szyby,
    > gdy chce już później jechać to wtedy mi gaśnie i trudno go potem
    > odpalić. Świece żarowe były wymieniane, jest nowy filtr paliwa, paliwo
    > jest zimowe.

    Kompresję mierzyłeś? Sprawdzałeś odpowietrzenie baku? Nie robi ci
    przypadkiem pssst przy otwieraniu wlewu?
    Masz szczelną obudowę fitra powietrza? Zrób kiedyś taką procedurę jak przy
    odpowietrzeniu układu (otwórz odpowietrznik i pompuj pompką), jeżeli będzie
    choć odrobina powietrza, to albo źle odpowietrzyłes, albo masz nieszczelną
    obudowę filtra/pompkę i paliwo się cofa.

    Ale na początek sprawdź "ssanie" - na pompie masz dźwigienkę zwiększenia
    wydatku pompy wtryskowej przy zimnym silniku, dźwigienka będzie połączona
    linką z czujnikiem w okolicach termostatu (nie wiem gdzie dokładnie w tym
    silniku). Poproś kogoś o podciągnięcie ręką tej dźwigienki, jak zapali bez
    problemu, to masz automat "ssania" do wymiany.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.


  • 3. Data: 2011-01-05 13:40:11
    Temat: Re: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    > Kompresję mierzyłeś? Sprawdzałeś odpowietrzenie baku? Nie robi ci
    > przypadkiem pssst przy otwieraniu wlewu?
    > Masz szczelną obudowę fitra powietrza? Zrób kiedyś taką procedurę jak przy
    > odpowietrzeniu układu (otwórz odpowietrznik i pompuj pompką), jeżeli będzie
    > choć odrobina powietrza, to albo źle odpowietrzyłes, albo masz nieszczelną
    > obudowę filtra/pompkę i paliwo się cofa.
    >
    > Ale na początek sprawdź "ssanie" - na pompie masz dźwigienkę zwiększenia
    > wydatku pompy wtryskowej przy zimnym silniku, dźwigienka będzie połączona
    > linką z czujnikiem w okolicach termostatu (nie wiem gdzie dokładnie w tym
    > silniku). Poproś kogoś o podciągnięcie ręką tej dźwigienki, jak zapali bez
    > problemu, to masz automat "ssania" do wymiany.
    >
    Narazie jeszcze nic nie robiłem, nie mam doświadczenia z dieslami,
    majsterkowałem jedynie kiedys przy benzyniakach.
    Gdzie można sprawdzić odpowietrzenie baku? To powinno być korku wlewu,
    dobrze myśle?
    Proszę o podanie mi procedury odpowietrzania, ja nie zakładałem tego
    filtra, więc nie mam pewności czy jest dobrze odpowietrzone. Odkręcam
    odpowietrznik (gdzie go szukac?) i pompuje ta ręczną pompką do momentu
    aż przestanie wydostawac się powietrze, tak?


  • 4. Data: 2011-01-05 17:32:12
    Temat: Re: Peugeot 106 1.5d - problem z zapalaniem
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 5 Jan 2011 04:40:11 -0800 (PST), Andrzej napisał(a):

    > Narazie jeszcze nic nie robiłem, nie mam doświadczenia z dieslami,
    > majsterkowałem jedynie kiedys przy benzyniakach.
    > Gdzie można sprawdzić odpowietrzenie baku? To powinno być korku wlewu,
    > dobrze myśle?

    Citroeny które znam, miały w kolanku rury, na wprost korka, maleńki otwór.
    Po drugiej strony, wewnątrz nadkola był zaworek jednokierunkowy który
    rzadko, bo rzadko, ale potrafił sie zapchać.
    Natomiast zimą mógł być zatkany lodem w nadkolu. Jak zajrzysz do wlewu na
    wprost, to - jeżeli jest w tym samym miejscu - będzie mały odworek na
    wprost.
    Jeżeli jest zatkany, przy otwieraniu korka baku będziesz słyszał wyraźne
    pssst.

    > Proszę o podanie mi procedury odpowietrzania, ja nie zakładałem tego
    > filtra, więc nie mam pewności czy jest dobrze odpowietrzone. Odkręcam
    > odpowietrznik (gdzie go szukac?) i pompuje ta ręczną pompką do momentu
    > aż przestanie wydostawac się powietrze, tak?

    gdzieś na obudowie filtra paliwa
    tak na szybko wyguglane:
    http://www.citroenax.info/viewtopic.php?p=43184
    i tak, aż poleci paliwo bez powietrza.
    Jak pojedziesz bez problemu, to jeszcze sprawdź następnego dnia - jak
    będzie powietrze to znaczy, że jest nieszczelność (często membrana pompki
    pęka) i paliwo się wraca do baku, więc silnik za każdym razem musi go
    zassać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: