  • 61. Data: 2011-01-06 13:30:20
    Temat: Re: Odp: jaki tv - plazma czy led?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:lrq9i69cs8ri8n9tm6iq88mhp6ml9cjtag@4ax.com...

    > Dlatego wlasnie OLED a nie LED, ze nikt nie zamierza tych diod liczyc.
    > Zrobi sie taki wielki uklad scalony, podobnie zreszta jak LCD TFT ..
    > tez nikt nie wypomina ile to mln tranzystorow trzeba zlutowac.

    :-)

    > A nawiasem mowiac to telewizory wielkogabarytowe z LED sa juz od paru
    > lat, ale sam jestem ciekaw ile to kosztuje. Musi mocno potanialo,
    > skoro oplaca sie wystawic na ulicy i reklamy puszczac.

    Ale to jest inna klasa TV. To są wielkie ekrany i tam nie zdziwiłbym
    się gdyby jako piksele robiły zwykłe jasne dyskretne LEDy fi 3mm...

  • 62. Data: 2011-01-06 15:07:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011 07:30:20 -0600, Pszemol wrote:

    >Ale to jest inna klasa TV. To są wielkie ekrany i tam nie zdziwiłbym
    >się gdyby jako piksele robiły zwykłe jasne dyskretne LEDy fi 3mm...

    5 albo 8 mm :-)

    J.

  • 63. Data: 2011-01-06 16:52:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > 5 albo 8 mm :-)

    Fajne tam prądy w sterownikach muszą hulać...
    Z pewnością walą w LEDa impulsowo np. 1A i prąd średni 20mA
    aby dać jasność większą, większą przenikliwość na większą odległość.

  • 64. Data: 2011-01-06 18:53:25
    Temat: Re: jaki tv - plazma czy led?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > 5 albo 8 mm :-)

    I kosztuje taka zabawka kilkaset tysięcy złociszy do pojedynczych
    milionów (te największe), łączny prąd zasilania ekranu liczy się w
    kiloamperach...

    --
    Darek

  • 65. Data: 2011-01-06 19:28:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 Jan 2011 19:53:25 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:

    >I kosztuje taka zabawka kilkaset tysięcy złociszy do pojedynczych
    >milionów (te największe), łączny prąd zasilania ekranu liczy się w
    >kiloamperach...

    To ile wyjdzie leasing na miesiac ?

    Bo jak zobaczylem pod wyciagiem narciarskim w Zielencu, to sie
    zastanawiam kto za to placi. A leci na tym raptem kilka reklam w kolko
    ..

    J.

  • 66. Data: 2011-01-06 20:28:11
    Od: Padre <P...@n...net>

    > A jak masz oglądać wieczorami to nie kupuj LCD bo bardzo widać jak
    > kiepawa jest w nich czerń.

    Niestety użytkownicy tanich plazm tez bywają zawiedzeni czernią jeśli
    oglądają w ciemnym pokoju.

  • 67. Data: 2011-01-06 20:30:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 06.01.2011 19:53, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
    > I kosztuje taka zabawka kilkaset tysięcy złociszy do pojedynczych
    > milionów (te największe), łączny prąd zasilania ekranu liczy się w
    > kiloamperach...

    Ale to chyba taka zabawka w rozmiarze XXL, bo takie "zwykłe" 2 metry na
    1.5 metra nie są TAK drogie:
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/1729
    0

    Michoo

  • 68. Data: 2011-01-06 20:43:36
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał(a):

    > Ale i tak, jak ju=BF chyba si=EA zgodzili=B6my, nie ma sensu wyposa=BFa=E6=
    > ekranu=20
    > w barwy nie reprezentowane w przestrzeni obj=EAtej przez standard sygna=B3=
    > u=20
    > - skoro kamera tych barw nie zarejestrowa=B3a to nie mamy podstaw =BFeby =
    > je=20
    > odtworzy=E6 - nic o nich nie wiemy.

    To nie jest takie proste. Na wejsciu nie mamy zwykle sygnalu RGB tylko np.
    jakas pochodna YUV o kilku bitach na kanal. Trzeba to zmapowac na RGB o
    (znowu) kilku bitach na kanal. Nie da sie tego zrobic bez obciecia czesci
    gamutu i dodania kwantyzacji. Im wieksza nadmiarowosc na wyjsciu (szersza
    przestrzen) tym lepiej - mniej strat na konwersji.

    Poza tym RGB tez nie rowna sie RGB. sRGB jest specyfikowany dla konkretnych
    dlugosci fal poszczegolnych kolorow i dla konkretnej barwy oswietlenia. W
    praktyce piksele moga sie nieco roznic od idealu, oswietlenie otoczenia tym
    bardziej. Owszem, mozna to (czesciowo) skalibrowac przez skalowanie lub
    kombinacje kanalow ale wtedy na czesc barw nie starczy miejsca na wyjsciu
    (albo ktorys z kanalow sie przesteruje albo zmniejszymy dynamike sygnalu). Z
    nadmiarowym kolorem mozliwosci kalibracji sa wieksze - wiecej przestrzeni na
    wyjsciu -> mniejsza szansa, ze czesc kolorow wyjedzie poza zakres.

    Przypuszczam, ze podobny efekt mialoby zwiekszenie SNR dla kazdego z trzech
    kanalow ale widocznie dodanie czwartego koloru wyszlo taniej.

    MD

  • 69. Data: 2011-01-06 21:22:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Ale to chyba taka zabawka w rozmiarze XXL, bo takie "zwykłe" 2 metry
    > na 1.5 metra nie są TAK drogie:
    > http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/1729
    0

    Nie chodzi o rozmiar (nie każdy musi się przechwalać swoim XXL), tylko
    o rozdzielczość. Te za 36,5 kPLN mają 128x72 piksele, więc trudno to
    nazwać telewizorem. Jak się takich zestawi do kupy 25 sztuk, to dopiero
    będzie 640x360, więc od biedy ujdzie jako TV. Za 225 tysięcy brutto,
    więc kasa się zgadza.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2011-01-06 22:56:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-05 09:45 karkow napisał(a):

    > poszukuje nowego tv i mam 'ofertowy' zawrot glowy. Budżet - do maks 3k pln
    > (optymalnie 2,5k). TV ma byc podlaczony pod platforme n z kanalami hd

    -> pl.rec.kino-domowe

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/