  • 31. Data: 2010-03-22 15:59:53
    Temat: Re: Układ w kamerze zimo-działa ciepło-nie działa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Monday, March 22, 2010, 4:47:18 PM, you wrote:

    > należy. Właśnie trzymam go w ręce LM2825N-5.0 i jest na nim bardzo ładny
    > napis "SimpleSwitcher". Podesłać fotkę?

    Jasne. Tylko we współczesnej dokumentacji już tego napisu nie
    znajdziesz...

    > A co do obudowy SMD to w poście Sylwestra było "obudowy SMD oraz
    > przewlekane"..

    A doczytałeś do końca?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2010-03-22 17:14:37
    Temat: Odp: Układ w kamerze zimo-działa ciepło-nie działa
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > A doczytałeś do końca?
    Nie kłócić się Panowie!
    Wiosna idzie.
    Właśnie przypomniała mi się opowieść jak gość zadzwonił do audycji znanego
    profesora od języka polskiego
    i zapytał:
    - Czy można używać słowa: "szachuje"?
    Na to profesor:
    - Można, jest to poprawne wyrażenie, choć ładniej by było powiedzieć:
    "Ciszej Panowie!"
    Bez skojarzeń ;-)
    Pozdrawiam,
    S.

  • 33. Data: 2010-03-22 17:42:46
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Praktyki nie mam żadnej, więc nie będę dyskutował, tylko zapytam. Czy
    > zamiast kalafonii, która ma słabe przewodnictwo cieplne, nie lepiej
    > użyć pasty termoprzewodzącej z położoną na niej blaszką lub monetą?
    >
    > Jarek
    Jarku!
    Masz zapewne rację.
    Nie wiem tylko czy kalafonia ma tą samą przewodność w stanie ciekłym i
    stałym.
    Jak się ja podgrzeje lutownicą 100W, to prawie wrze, więc chyba na tej
    powierzchni
    to atomy biegają jak oszalałe :-)
    Ale cała ta zabawa z podgrzewaniem BGA, to takie czary mary połączone z
    totolotkiem.
    Ja jestem w zasadzie przeciwnikiem czarów i totolotka, choć wiele razy w
    przeszłości zagrałem.
    Powinno się spróbować tego reballingu, jeśli grzanie nie pomoże.
    Przykre jest to, że jeśli byłaby inna obudowa scalaków w tej kamerze, to
    dziesiątki osób na świecie
    byłoby zadowolonych z tej kamery, a tak to muszą zapłacić za naprawę i
    rozglądać się
    za nowym i lepszym modelem :-)
    Pozdrawiam,
    S.

  • 34. Data: 2010-03-22 20:33:44
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Uk?ad w kamerze zimo-dzia?a ciep?o-nie dzia?a
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 22/03/2010 15:11, RobertP. wrote:
    > On Mon, 22 Mar 2010 09:07:03 +0100, Artur M. Piwko
    > Tja, taki DIP-900 to byłby fajny. I naprawdę, przy szybkich sygnałach
    > widać różnicę w signal integrity, jeśli porówna się dwa układy FPGA z
    > tej samej rodziny w różnych obudowach (stwierdzone na własnej skórze). A
    > nawet różne układy BGA nieźle mogą się różnić:
    > http://www.xilinx.com/products/virtex4/pdfs/BGA_Cros
    stalk.pdf
    > Wiem, pewnie trochę marketingu w tym jest, ale pan Howard Johnson trochę
    > autorytetu jednak ma.

    U Altery to szybsze wersje istnieja tylko w BGA - niestety systemy sie
    kompiluja i trzeba sie przestawiac. Musze tylko opanowac lutowanie tego
    cholerstwa samemu(a to nastepny projekcik R&D na ktory nie ma czasu).
    Outsourcing lutowania prototypow nie wchodzi u mnie w gre - nikt nie
    zrobi w 24h.

    --
    Jerry1111

  • 35. Data: 2010-03-22 23:33:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Mar 2010 16:11:57 +0100, RobertP. wrote:
> [...]
    >samej rodziny w różnych obudowach (stwierdzone na własnej skórze). A nawet
    >różne układy BGA nieźle mogą się różnić:

    A jak to w kosci wyglada ?
    Taka kulka ze srodka to laczy sie gdzies z krzemem w swoim poblizu,
    czy azurem leci do brzegu i bondingiem na brzeg krzemu ?

    J.

  • 36. Data: 2010-03-23 09:15:04
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Mar 2010 00:33:50 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    > A jak to w kosci wyglada ?
    > Taka kulka ze srodka to laczy sie gdzies z krzemem w swoim poblizu,
    > czy azurem leci do brzegu i bondingiem na brzeg krzemu ?

    Nie do końca wiem co to ten ażur, ale dla flip-chip wygląda to tak:
    http://www.fujitsu.com/downloads/MICRO/fma/pdf/fcbga
    .pdf (nie ma
    wire-bondów).
    Obudowy BGA ale nie flip-chip mają wire-bondy wychodzące z góry struktury
    krzemowej. Sporo obrazków można znaleźć w necie.

    RobertP.