  • 1. Data: 2012-03-06 10:24:13
    Temat: Czy da się obciążać prądnicę trójazową poprzez triaki regulując wypełnienie
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Jest prądnica trójfazowa połączona w trójkąt i wyobrażam sobie obciążenie
    poprzez 6 tyrystorów. A co zrobić jak w układzie są 3 triaki? Jak regulować
    obciążenie? Czy w ogóle się da?

    PC

  • 2. Data: 2012-03-06 11:46:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 6 Mar, 11:24, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > poprzez 6 tyrystorów. A co zrobić jak w układzie są 3 triaki? Jak regulować

    Z tego co mi wiadomo problemu by raczej nie było, z tym że gwiazda a
    nie trójkąt i musisz się liczyć z tym że przewód neutralny trzeba do
    tego doczepić :> A chodzić będzie, dlaczego by nie miało.

    Pzdr.
    L.

  • 3. Data: 2012-03-06 12:06:03
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ale ja nie mam wpływu na ten trójkąt. Jest trójkąt i tyle.

    PC

  • 4. Data: 2012-03-06 13:49:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 6 Mar 2012 13:06:03 +0100, PC napisał(a):

    > Ale ja nie mam wpływu na ten trójkąt. Jest trójkąt i tyle.

    Lisciasty miał raczej na myśli połączenie odbiornika (nie prądnicy) w
    gwiazdę.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2012-03-07 08:12:38
    Od: "Arti" <g...@w...pl>

    > Jest prądnica trójfazowa połączona w trójkąt i wyobrażam sobie obciążenie
    > poprzez 6 tyrystorów. A co zrobić jak w układzie są 3 triaki? Jak
    > regulować obciążenie? Czy w ogóle się da?

    Normalnie, masz 3 fazy i 3 triaki - w czym problem? Po jednym triaku w
    każdej z gałęzi trójkąta obciążenia.

  • 6. Data: 2012-03-07 09:36:05
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Tylko, że muszą przewodzić jednocześnie co najmniej 2 triaki. Więc jak to
    się ma do regulacji wypełnienia?

    PC

  • 7. Data: 2012-03-07 09:57:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 7 Mar 2012 10:36:05 +0100, PC napisał(a):

    > Tylko, że muszą przewodzić jednocześnie co najmniej 2 triaki. Więc jak to
    > się ma do regulacji wypełnienia?

    No, chyba masz rację. Potrzebny przewód zerowy. Musisz zastosować trafo
    trójkąt/gwiazda.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-03-07 13:51:07
    Od: "Arti" <g...@w...pl>

    > Tylko, że muszą przewodzić jednocześnie co najmniej 2 triaki. Więc jak to
    > się ma do regulacji wypełnienia?

    Nie nie... obciążenie (nie wiem co tam masz, grzejniki?) połączone w trójkąt
    i triaki wewnątrz tego trójkąta. Oczywiście jeśli twoje obciążenie jest na
    400V.
    Coś takiego:
    http://obrazki.elektroda.net/43_1256145872.jpg
    wyobraź sobie że te switch'e to triaki