  • 11. Data: 2010-06-25 13:58:18
    Temat: Re: Odkurzacz
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-06-25 15:48, quasi pisze:
    > Widziałem zasilacz fortron (z tego co przeglądałem fora to chyba dobra
    > firma) 400W na allegro za ~50zł + przesyłka. Tak samo wiatrak na proca
    > arctic cooling można trafić w dośc rozsądnej cenie.
    Jeśli myślisz o tym:
    http://www.allegro.pl/item1092339110_arctic_cooling_
    super_silent_4_ultra_tc_s478.html
    to zapomnij - przy tym procesorze będzie albo go przegrzewał (jeśli
    termistor nie zagrzeje się i nie rozpędzi wiatraka), albo będzie wył jak
    box. Musiałbyś znaleźć "freezer 4"
    http://www.aerocooler.com/products/FANACFZ4_m.gif a to obecnie rzadkość,
    albo coś pokombinować własnoręcznie z mocowaniem czegoś
    współcześniejszego (freezer 7pro rev2 jest wdzięczny do takiej
    modyfikacji -
    http://itc.ua/files/pics/Arctic_Cooling_Freezer_7_Pr
    o_Rev_2_01.jpg )

    Zasilacze FSP są zasadniczo ok, możesz brać.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2010-06-25 15:29:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2010 15:58:18 +0200, BartekK napisał(a):

> [...]
    jesli tylko to jest rozwiązanie z duzym, regulowanym wiatrakiem na spodzie

    Kiedys kupowałem za 10-15zł. Kup dokładnie taki jak znalazłeś (pamietaj o
    termistorze) i wypróbuj. Jak proc się będzie grzał to wymienisz na lepsze
    rozwiązanie z heatpipami. Ale nie sądzę byś musiał bo stoi u mnie komp z P4
    2,8 i takim dokładnie wiatrakiem i przy próbie z prime95 jest wszystko OK.

    > Jeśli myślisz o tym:
    > http://www.allegro.pl/item1092339110_arctic_cooling_
    super_silent_4_ultra_tc_s478.html
    Patrz uwaga wyżej.

    --
    Jacek

  • 13. Data: 2010-06-26 13:28:12
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

> [...]
    > 2,8 i takim dokładnie wiatrakiem i przy próbie z prime95 jest wszystko OK.

    Dzisiaj zrobiłem testy.
    Jednak wiatrak na karcie kręci się cały czas, aczkolwiek hałas nie jest
    zbyt uciążliwy. Najgłośniejszy jest wiatrak na procku, a potem wiatrak w
    zasilaczu.

    Jeszcze zrobię testy Prime95 - jak komp będzie działać stabilnie to
    chyba nie będę zmieniał zasilacza tylko wymienię w nim wiatrak.

  • 14. Data: 2010-06-26 14:23:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 15:28:12 +0200, quasi napisał(a):

    > Jeszcze zrobię testy Prime95 - jak komp będzie działać stabilnie to
    > chyba nie będę zmieniał zasilacza tylko wymienię w nim wiatrak.

    Daruj sobie, szkoda czasu i atłasu. Zasilacze są tanie (a na Allegro
    jeszcze tańsze). 1/3 hałasu w cichym zasilaczu z tradycyjnie umieszczonym
    wiatrakiem 80mm jest generowana przez przepływ powietrza na grilu
    wylotowym. Druga część to szumy łożyskowania i wibracje niewyważenia a
    trzecia to szum opływu łopatek. Wszystkie są silnie zależne od obrotów.
    Wiatrak 80 jest praktycznie niesłyszalny dopiero poniżej 1200rpm. Ale wtedy
    ma niestety za mały przepływ. A wiatrak 120 mm przy 1000 obr ma
    wystarczający przepływ. Wnioski wyciągnij sam. Na dobitkę brak w twoim
    zasilaczu aut. regulacji obrotów - podstawowa sprawa.
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2010-06-26 20:52:37
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    quasi wrot
    > Posiadam kilkuletni komputer
    > Całość jest głośna jak odkurzacz.
    Jeżeli stoi na stole postaw go na podłodze. Im źródło dźwięku jest niżej tym
    wydaje się cichsze. Sprawdź czy będzie ciszej jak dasz pod nóżki obudowy
    mikrogumę.
    Wentylator hałasuje na dwa sposoby:
    - szumi powietrze
    - drgania od wirnika przenoszą się na blachy.
    Zobacz który szumi najbardziej i zamocuj go z użyciem podkładek gumowych.
    Jeżeli jest to możliwe zmień mały wentylator na większy i zmniejsz mu obroty
    dając w szereg z uzwojeniem wiatraka rezystor.
    Można zrobić jednostopniową regulację dodając łącznik zwierający ten
    rezystor. Ja mam 68 omów.
    Jeżeli wentylator ma hałaśliwe łożysko spróbuj dać mikrokropelkę oleju do
    maszyn do szycia do jego łożyska (zwykle zatkane korkiem gumowym pod
    naklejonym napisem na plastikowej kareczce.
    Pospinaj wiązki przewodów wewnątrz obudowy.
    Jeżeli rezonują blachy - można wyczuć drgania palcami - naklej na nich
    tekturkę lub gumę.
    Jeżeli jest to możliwe zastąp wentylator znacznie większy radiatorem. W moim
    IBM'ie na procesorze jest radiator nie wentylator.
    Sprawdź czy jest wystarczająca ilość i jakość smaru między procesorem a
    radiatorem.
    Od wentylatora zasilacza powinno być co najmniej 15 cm do ściany.
    dziadek 2

  • 16. Data: 2010-06-26 20:54:23
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Santana"

    > Użytkownik "quasi"

    > PIV to wyjątkowo "gorący" proc i wentylator boxowy wyje bo jest mało
    > wydajny :) Taki wentyl zapewni Ci spokój:
    > http://allegro.pl/item1082755034_arctic_cooling_free
    zer_7_pro_pwm_rev_2_kurierem.html
    > Tylko dobierz odpowiedni do podstawki proca. PIV był chyba na różnych
    > montowany więc nie wiem jaką ty akurat masz. Zasilacz też może hałasować
    > ale to stwierdzisz po wymianie wentyla :) Jeśli to no name to też bym go
    > wymienił ale nie na jakiś tylko na porządny :)

    Mam tego AC i potwierdzam: jest cichy, wydajny i kosztuje całkiem niedużo
    (osiemdziesiąt parę zet w patmedii). Mój boxowy startował od 1700 obr. i
    ostro jechał w górę, a ten zaczyna od 680 (co jest trochę dziwne, bo w
    instrukcji jest napisane, że powinien od 900 - ale mniejsza, ważne że jest
    to miłe dla ucha i temp proca spadła o kilku celsjuszy;) i nigdy nie udało
    mi się go rozpędzić ponad 1700 obr.

    Jeśli chodzi o zasilacz, to nawet te bardziej markowe (patrz link) są
    relatywnie dość głośne i nie sądzę, żeby za mniej niż 200 - 300 zł udało ci
    się kupić coś naprawę cichego. Jeśli więc nie chcesz inwestować zbyt dużo w
    stary sprzęt polecam wymianę wentylatora, co jest w większości przypadków
    banalnie proste. Rozkręcasz obudowę, zdejmujesz grill i w najgorszym wypadku
    dolutowujesz dwa kabelki.
    http://picasaweb.google.pl/lespe.picasa/JakZrobicZMC
    Volcano650CichyZasilacz?authkey=Gv1sRgCP-1_MT_h8vTSA
    &feat=directlink
    Cały koszt to w twoim przypadku 100 -120 zł

    Chyba, że potem złapiesz tzw. bakcyla i zaczniesz jak ja, ciągle coś
    usprawniać...

    --
    LeP

  • 17. Data: 2010-06-26 21:27:25
    Od: "cepik" <r...@p...com.pl>

    Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > PIV to wyjątkowo "gorący" proc i wentylator boxowy wyje bo jest mało
    > wydajny
    ale brednie. przeciez napisal, ze ma PIV na jadrze Northwood, a one sie nie
    gotowaly zbytnio. to nie PIV z jadrem Prescott.

    cepik

  • 18. Data: 2010-06-26 21:36:38
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "cepik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ale brednie. przeciez napisal, ze ma PIV na jadrze Northwood, a one sie
    > nie gotowaly zbytnio. to nie PIV z jadrem Prescott.

    Taa, northwood to był zimny jak arktyka. Opierasz swoją wiedze na artykułach
    z "chipa" chłopczyku? :) To faktycznie brednie najczęściej :)