    From: "LeP" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Odkurzacz
    Date: Sat, 26 Jun 2010 22:54:23 +0200

    Użytkownik "Santana"

    > Użytkownik "quasi"

    > PIV to wyjątkowo "gorący" proc i wentylator boxowy wyje bo jest mało
    > wydajny :) Taki wentyl zapewni Ci spokój:
    > http://allegro.pl/item1082755034_arctic_cooling_free
    zer_7_pro_pwm_rev_2_kurierem.html
    > Tylko dobierz odpowiedni do podstawki proca. PIV był chyba na różnych
    > montowany więc nie wiem jaką ty akurat masz. Zasilacz też może hałasować
    > ale to stwierdzisz po wymianie wentyla :) Jeśli to no name to też bym go
    > wymienił ale nie na jakiś tylko na porządny :)

    Mam tego AC i potwierdzam: jest cichy, wydajny i kosztuje całkiem niedużo
    (osiemdziesiąt parę zet w patmedii). Mój boxowy startował od 1700 obr. i
    ostro jechał w górę, a ten zaczyna od 680 (co jest trochę dziwne, bo w
    instrukcji jest napisane, że powinien od 900 - ale mniejsza, ważne że jest
    to miłe dla ucha i temp proca spadła o kilku celsjuszy;) i nigdy nie udało
    mi się go rozpędzić ponad 1700 obr.

    Jeśli chodzi o zasilacz, to nawet te bardziej markowe (patrz link) są
    relatywnie dość głośne i nie sądzę, żeby za mniej niż 200 - 300 zł udało ci
    się kupić coś naprawę cichego. Jeśli więc nie chcesz inwestować zbyt dużo w
    stary sprzęt polecam wymianę wentylatora, co jest w większości przypadków
    banalnie proste. Rozkręcasz obudowę, zdejmujesz grill i w najgorszym wypadku
    dolutowujesz dwa kabelki.
    http://picasaweb.google.pl/lespe.picasa/JakZrobicZMC
    Volcano650CichyZasilacz?authkey=Gv1sRgCP-1_MT_h8vTSA
    &feat=directlink
    Cały koszt to w twoim przypadku 100 -120 zł

    Chyba, że potem złapiesz tzw. bakcyla i zaczniesz jak ja, ciągle coś
    usprawniać...

    --
    LeP