  • 1. Data: 2010-06-24 11:49:02
    Temat: Re: Upgrade z Athlona - dylematy...
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 14:48:38 +0200, "Paweł B." napisał(a):

    > CPU: AMD Athlon 3200+
    > Najtańsza wersja to upgrade BIOS'u i wciśnięcie nowego procka z AM2+ i
    > dorzucenie pamięci.
    3200+ na płycie AM2? Nie wierzę. Top raczej 939, który nijak się ma do
    nowszych płyt.

  • 2. Data: 2010-06-24 12:48:38
    Temat: Upgrade z Athlona - dylematy...
    Od: "Paweł B." <b...@w...pl>

    Witam grupowiczów,

    powoli wisi nade mną zmiana konfiguracji sprzętu, a niestety nie jestem
    ze wszystkim na bieżąco jeśli chodzi o sprzęt.

    Obecnie posiadam taką konfigurację:

    CPU: AMD Athlon 3200+
    MB: Asus M2N-E (AM2)
    RAM: 2x512 + 2x1 GB Geil 800MHz (pomarańczowe)
    Grafika: GeForce 7600 GS 512 MB (Gigabyte)

    Chciałbym zmienić te bebechy, dyski mam SATA, na razie nie wymieniam.

    Budżet bez szału - na oko 1500 pln, powiedzmy, że można ostatecznie
    poszerzyć o 2-3 stówki.

    Przeznaczenie - obróbka zdjęć, korzystanie z internetu, multimedia (w
    tym HD - choćby i z Vimeo).

    Dylematy:

    Najtańsza wersja to upgrade BIOS'u i wciśnięcie nowego procka z AM2+ i
    dorzucenie pamięci. Na allegro zdarzają się jeszcze np. Phenomy 9650.

    Druga opcja to wymiana bebechów.

    No i dwie opcje - pozostanie przy AMD (mimo wszystko ekonomiczniej), czy
    też wymiana na Intela (ze względów finansowych raczej socket 775).

    No i grafika - zostawić GF 7600GS, czy wziąć jakąś zintegrowaną na płycie?

    Mogę liczyć na jakieś sugestie?

    Pozdrawiam,

    --
    Paweł B.
    botul.pl

  • 3. Data: 2010-06-24 13:05:13
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik ""Paweł B."" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > też wymiana na Intela (ze względów finansowych raczej socket 775).
    >
    > No i grafika - zostawić GF 7600GS, czy wziąć jakąś zintegrowaną na płycie?

    Czterordzeniowy Athlon około 430, rozsądna płyta z grafiką około 250 i tu
    musisz zdecydować czy pozostajesz przy DDR2 czy zmieniasz na DDR3. Jak
    grafika okaże sie za słaba to sobie dokupisz osobną. Pozostajac przy DDR2 za
    niecałe siedem stówek masz w zasadzie nową platforme. Jak bedziesz chciał
    DDR3 to troche więcej, ale to już zależy za ile opchniesz stare moduły.

  • 4. Data: 2010-06-24 13:28:47
    Od: "Paweł B." <b...@w...pl>

    W dniu 2010-06-24 15:05, Santana pisze:

> [...]
    > DDR2 za niecałe siedem stówek masz w zasadzie nową platforme. Jak
    > bedziesz chciał DDR3 to troche więcej, ale to już zależy za ile

    Raczej kupię DDR3, a stare bebechy postaram się gdzieś opchnąć.
    Tak jak napisałem - rozważam nawet zmianę platformy na Intela, ale to
    raczej mało rozsądne, bo Intel zmienia sockety jak szalony, więc z góry
    kupiłbym platformę która nie będzie rozwijana...

    --
    Paweł B.
    botul.pl

  • 5. Data: 2010-06-24 13:33:14
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Przeznaczenie - obróbka zdjęć, korzystanie z internetu, multimedia (w tym
    > HD - choćby i z Vimeo).

    Ja bym jeszcze starał się doprecyzować jak poważna jest ta obróbka zdjęć i w
    jakiej rozdzielczości, to samo z wideo. 720 czy 1080? Bo 1080 to
    zapotrzebowanie na moc o ponad 120% większe.

    No i jeszcze oprogramowanie. Jeśli do zdjęć np. Photoshop CS5 jest
    niesamowicie zasobożerny. Przy zdjęciach w dużej rozdzielczości wypada mieć
    8-12GB RAM. No chyba, że operujesz na zdjęciach w niezbyt dużej
    rozdzielczości, powiedzmy do 12 megapikseli, wtedy mniej da radę. Bo jeśli
    np. 21mpix, to każde zdjęcie w pamięci zajmuje około 63MB, więc siłą rzeczy
    każdy krok "undo" też tyle zajmuje. Przy 4GB RAM Photoshop do dyspozycji
    miałby jakieś 3GB, czyli gdybyś akurat operował na 3 zdjęciach równocześnie,
    przeprowadzając jakieś 15 operacji na każym, pamięć byłaby zupełnie
    zapchana.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2010-06-24 13:44:25
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 15:28:47 +0200, "Paweł B." napisał(a):

> [...]
    > raczej mało rozsądne, bo Intel zmienia sockety jak szalony, więc z góry
    > kupiłbym platformę która nie będzie rozwijana...

    Zmieniasz (nie upgradujesz, choc mozesz) jedna platforme na inna, czyli
    plyte i proc, a piszesz, ze nierozsadne jest wchodzenienie w inna platforme,
    ktorej nie da sie rozbudowac w przyszlosci? To srednio sensowne :-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2010-06-24 14:17:36
    Od: "Paweł B." <b...@w...pl>

    W dniu 2010-06-24 15:33, =Marcos= pisze:

    > Ja bym jeszcze starał się doprecyzować jak poważna jest ta obróbka zdjęć
    > i w jakiej rozdzielczości, to samo z wideo. 720 czy 1080? Bo 1080 to
    > zapotrzebowanie na moc o ponad 120% większe.

    Obróbka RAW - tutaj oprogramowanie free typu RAWTherapee lub komercyjny
    Lightroom, plus obróbka jpg 12-15MP (Gimp, Photoshop).

    Obróbka wideo sporadyczna i raczej w 720p. Powiedzmy, że bardziej chodzi
    mi o samo płynne odtwarzanie. W tej chwili bywa z tym różnie - mam na
    myśli chociażby filmy z vimeo lub youtube.

    Do tego dochodzi wirtualizacja, może nie na poważnie, ale testowo, z
    racji tego, że chciałbym wypróbować czasem różne aplikacje serwerowe
    (Linux, Win 2003/2008 srv).

  • 8. Data: 2010-06-24 14:41:54
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Najtańsza wersja to upgrade BIOS'u i wciśnięcie nowego procka z AM2+ i
    > dorzucenie pamięci. Na allegro zdarzają się jeszcze np. Phenomy 9650.

    Niektóre płyty AM2 wspierają, po upgradzie biosu, procesory AM3.

    > Druga opcja to wymiana bebechów.
    >
    > No i dwie opcje - pozostanie przy AMD (mimo wszystko ekonomiczniej), czy
    > też wymiana na Intela (ze względów finansowych raczej socket 775).

    Jeśli Intel to jednak rozpatrz choćby najtańszy CPU na 1156, niz stare 775.

    > No i grafika - zostawić GF 7600GS, czy wziąć jakąś zintegrowaną na płycie?

    Integry w rodzaju HD4200 po podkręceniu z defaultowych 500MHz na 900MHz (nie
    trzeba wymieniac chłodzenia) będą porównywalne z 7600GS.

  • 9. Data: 2010-06-24 20:42:17
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    > Obróbka wideo sporadyczna i raczej w 720p. Powiedzmy, że bardziej chodzi
    > mi o samo płynne odtwarzanie. W tej chwili bywa z tym różnie - mam na
    > myśli chociażby filmy z vimeo lub youtube.

    Jest już flash 10.1, a on wspiera harwarowe dekodowanie filmów Youtube. 7600
    nie obsługuje, ale możesz wymienić grafę na coś nowszego. Albo podkręcić
    CPU.

    > Do tego dochodzi wirtualizacja, może nie na poważnie, ale testowo, z racji
    > tego, że chciałbym wypróbować czasem różne aplikacje serwerowe (Linux, Win
    > 2003/2008 srv).

    A3200+ jak pamiętam wspierał już sprzetową virtualizację.

  • 10. Data: 2010-06-24 23:32:22
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-24 22:42, maX pisze:

> [...]
    > CPU.

    > A3200+ jak pamiętam wspierał już sprzetową virtualizację.

    Nagrywa super i to i tamto. Bez rejestracji też nagra. Zgrywa do folderu
    osobistego.
    http://www.recordstreamingvideo.net/

    --
    animka