  • Data: 2016-06-08 09:56:03
    Temat: Re: Odgrzybianie klimy - jak często?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Uzupełniać trzeba tylko w autach w których uchodzi czynnik chłodzący.
    > Zwykle taka nieszczelność instalacji bierze się z przebyłej kraksy.
    > Dla porównania, w swojej 12 letniej Hondzie 2004 nic nie uzupełniałem.

    Różnie to bywa. Na moje pytanie, dlaczego w lodówkach czynnik nie trzeba
    uzupełniać, a w samochodach czasami tak, serwisant klim samochodowych
    odpowiedział, ze w samochodach klimy są bardziej narażone na
    uszkodzenia, nawet przy normalnej eksploatacji, bo posiadają więcej
    miejsc, gdzie może powstać nieszczelność. U mnie w ciągu 5 lat ubyło
    jakieś 15% czynnika, co jest podobno wynikiem zupełnie normalnym. Aha, w
    odróżnieniu od kkk, ten serwisant nie twierdził, że klimę należy cały
    czas zapobiegawczo serwisować.

    Piotr