  • 21. Data: 2017-01-27 09:52:50
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-25 o 20:08, LordBluzg(R) pisze:

    > Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawień komputera
    > związanych z rozruchem na mrozie. Nie występuje to w wyższych
    > temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy
    > silnika. Przykładowo ja nie "gazuję". Wrzucam od razu bieg i toczę się
    > powoli (mam automat). Silnik mając obciążenie szybciej się rozgrzewa a
    > po 5 minutach osiąga temperaturę wyższą niż minusowa i po sprawie.

    Być może masz rację. Wczoraj mrozu nie było i sporo czasu zmarnowałem
    próbując wywołać ten metaliczny dźwięk. Na próżno - ów dźwięk się nie
    pojawił.

    Też mam mniej więcej taką technikę jeżdżenia na zimnym silniku.

  • 22. Data: 2017-01-27 09:53:17
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-26 o 11:01, Marek pisze:
    > klekocze
    > wciśnięcie
    > szybsza
    > tyle
    > zdąży
    >
    > Stawiam, że tak ma być. Miałem kilka ropniakow różnych marek od
    > nowości i każdy przy starcie zimą grechotał jakby wiadro luźnych
    > nakrętek w środku było. Oprócz grechotania, cykania i klapania było
    > coś między wyciem a piszczeniem. Efekty ustępowały po rozgrzaniu.
    > Dla spokojnosci porównaj te dźwięki z innym egzemplarzem.

    Niestety, moje auto to taki trochę biały kruk, przynajmniej w okolicy
    nie znam nikogo kto by miał takie samo auto.

  • 23. Data: 2017-01-27 11:02:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 09:52, Trybun pisze:

> [...]
    > pojawił.
    >
    > Też mam mniej więcej taką technikę jeżdżenia na zimnym silniku.

    KIAńskie silniki CRDi tak mają. Prawdopodobnie to pompa paliwowa wydaje
    ten dźwięk własnie z uwagi na przyspieszony wtrysk i wiekszą dawkę
    paliwa. Dowodem na to jest rytmika stuku tego dźwięku, która nie
    odpowiada rytmice palonych cylindrów a raczej własnie jest synchroniczna
    z pracą pompy. Kluczową rolę pełni tutaj własnie ustawienie komputera,
    żeby podtrzymac obroty w ok 700-800 przy niskich temperaturach. To nie
    jest usterka i tak ma być.

    --
    LordBluzg(R)