  • 11. Data: 2017-01-24 18:55:36
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-01-2017 o 15:09, Trybun pisze:

    > Tu musi być inna przyczyna - silnik ma pasek rozrządu.

    Jaki?
    1.6 crdi miał łańcuch.

  • 12. Data: 2017-01-25 09:38:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    > rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

    Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatszą mieszankę i
    przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje
    własnie takie stukanie. Ten efekt nie występuje przy wyższych
    temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo, jesli
    masz turbinę nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku do
    momentu uzyskania wyższej temperatury oleju. Po 5 min (średnio) stukot
    mija. Ponadto dochodzą stuki z mikroluzów nim silnik osiągnie jakąś
    dodatnią temperaturę.

    --
    LordBluzg(R)

  • 13. Data: 2017-01-25 09:48:44
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-24 o 18:55, Cavallino pisze:

    > Jaki?
    > 1.6 crdi miał łańcuch.

    1.5.

  • 14. Data: 2017-01-25 09:49:16
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-24 o 15:49, t-1 pisze:

    > To naturalne odgłosy przy depnięciu.
    > Przecież inna nazwa diesla to klekot.

    To klekotanie to zdaje się dotyczy tylko biegu jałowego. Przynajmniej w
    moim trzeba by jakiegoś super czułego ucha aby podczas jazdy wyczuć że
    ma się do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba już tylko
    historia motoryzacji..

  • 15. Data: 2017-01-25 18:35:54
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > do momentu uzyskania wyższej temperatury oleju. Po 5 min (średnio)
    > stukot mija. Ponadto dochodzą stuki z mikroluzów nim silnik osiągnie

    Niezupełnie to tak wygląda. Ten metaliczny odgłos pojawia się dopiero
    naciśnięciu gazu,.

    Jasna sprawa - zdaje się tylko idiota bądź ktoś kto świadomie chce
    zniszczyć swoje auto wdusza gaz "do dechy" na zimnym silniku. Rzecz
    dotyczy nie tylko silników z turbodoładowaniem, dla każdego zimnego
    motoru ostre przegazówki na mrozie to zbrodnia.

  • 16. Data: 2017-01-25 20:08:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 18:35, Trybun pisze:

    > Niezupełnie to tak wygląda. Ten metaliczny odgłos pojawia się dopiero
    > naciśnięciu gazu,.

    Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawień komputera
    związanych z rozruchem na mrozie. Nie występuje to w wyższych
    temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy
    silnika. Przykładowo ja nie "gazuję". Wrzucam od razu bieg i toczę się
    powoli (mam automat). Silnik mając obciążenie szybciej się rozgrzewa a
    po 5 minutach osiąga temperaturę wyższą niż minusowa i po sprawie.

    --
    LordBluzg(R)

  • 17. Data: 2017-01-26 11:01:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun <c...@j...ru> wrote:
> [...]
    > zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    > rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

    Stawiam, że tak ma być. Miałem kilka ropniakow różnych marek od
    nowości i każdy przy starcie zimą grechotał jakby wiadro luźnych
    nakrętek w środku było. Oprócz grechotania, cykania i klapania było
    coś między wyciem a piszczeniem. Efekty ustępowały po rozgrzaniu.
    Dla spokojnosci porównaj te dźwięki z innym egzemplarzem.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2017-01-26 12:06:27
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-25 o 09:49, Trybun pisze:

> [...]
    > moim trzeba by jakiegoś super czułego ucha aby podczas jazdy wyczuć że
    > ma się do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba już tylko

    Mimo nowoczesności obecnych silników klekot przy przy gazowaniu,
    szczególnie na zimnym raczej da się usłyszeć.
    Natomiast nie mogę wyobrazić sobie tego metalicznego wrrr.
    Jeśli to byłby raczej świst, i reaguje szybciej od silnika to tylko
    turbina reaguje bez zwłoki na otwarcie przepustnicy.
    Każdy inny element silnika kręci się zgodnie z obrotami wału i ma
    zauważalne opóźnienie wynikające z dużej przyspieszanej masy.

  • 19. Data: 2017-01-26 12:17:40
    Od: p...@g...com

    jeszcze 100 postow wrozacych z fusow po czym pojawi sie nagranie :-)

    P.

  • 20. Data: 2017-01-27 09:50:08
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-26 o 12:06, t-1 pisze:

> [...]
    > Każdy inny element silnika kręci się zgodnie z obrotami wału i ma
    > zauważalne opóźnienie wynikające z dużej przyspieszanej masy.

    Tak jak już pisałem powyżej - że to diesel można się zorientować w
    kabinie tylko po odgłosach pracy silnika na biegu jałowym.. No i może
    trochę na początku w czasie na krótko po uruchomieniu.

    Ciężko to opisać aby było zrozumiałe dla czytelnika. Kle,kle, kle
    pracuje silnik, wduszam gaz na moment - do tego kle, kle dochodzi
    dodatkowy metaliczny dźwięk, ściśle związany z prędkością obrotową
    silnika. Pierwsze wrażenie takie że to wałek rozrządu, bądź zawory ew
    sprężarka, ale tu chyba by trzeba trochę wyższej prędkości obrotowej
    silnika aby sie odezwała..