eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgłosy diesla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 11. Data: 2017-01-24 18:55:36
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-01-2017 o 15:09, Trybun pisze:
    > W dniu 2017-01-24 o 12:24, sirapacz pisze:
    >> W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
    >>> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
    >>> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
    >>> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
    >>> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
    >>> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
    >>> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
    >>> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    >>> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
    >>>
    >>
    >> u mnie terkotał tak łańcuch rozrządu na zarżniętej listwie zasilającej
    >> i słabym ciśnieniu oleju (zarżnięta pompa oleju) które nie było w
    >> stanie napiąć napinacza na gęstym zimnym oleju. Na ciepłym było chyba
    >> trochę lepiej (nie pamiętam). 1.3 JTD
    >
    >
    > Tu musi być inna przyczyna - silnik ma pasek rozrządu.

    Jaki?
    1.6 crdi miał łańcuch.
    >


  • 12. Data: 2017-01-25 09:38:38
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
    > Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
    > silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
    > z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
    > gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
    > prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
    > błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
    > zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    > rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
    >
    Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatszą mieszankę i
    przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje
    własnie takie stukanie. Ten efekt nie występuje przy wyższych
    temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo, jesli
    masz turbinę nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku do
    momentu uzyskania wyższej temperatury oleju. Po 5 min (średnio) stukot
    mija. Ponadto dochodzą stuki z mikroluzów nim silnik osiągnie jakąś
    dodatnią temperaturę.

    --
    LordBluzg(R)


  • 13. Data: 2017-01-25 09:48:44
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-24 o 18:55, Cavallino pisze:
    >
    >>
    >> Tu musi być inna przyczyna - silnik ma pasek rozrządu.
    >
    > Jaki?
    > 1.6 crdi miał łańcuch.
    >>
    >

    1.5.


  • 14. Data: 2017-01-25 09:49:16
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-24 o 15:49, t-1 pisze:
    > W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
    >> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
    >> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
    >> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
    >> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
    >> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
    >> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
    >> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    >> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
    >>
    >
    > To naturalne odgłosy przy depnięciu.
    > Przecież inna nazwa diesla to klekot.


    To klekotanie to zdaje się dotyczy tylko biegu jałowego. Przynajmniej w
    moim trzeba by jakiegoś super czułego ucha aby podczas jazdy wyczuć że
    ma się do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba już tylko
    historia motoryzacji..


  • 15. Data: 2017-01-25 18:35:54
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
    >> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
    >> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
    >> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
    >> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
    >> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
    >> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
    >> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    >> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
    >>
    > Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatszą mieszankę i
    > przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje
    > własnie takie stukanie. Ten efekt nie występuje przy wyższych
    > temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo,
    > jesli masz turbinę nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku
    > do momentu uzyskania wyższej temperatury oleju. Po 5 min (średnio)
    > stukot mija. Ponadto dochodzą stuki z mikroluzów nim silnik osiągnie
    > jakąś dodatnią temperaturę.
    >

    Niezupełnie to tak wygląda. Ten metaliczny odgłos pojawia się dopiero
    naciśnięciu gazu,.

    Jasna sprawa - zdaje się tylko idiota bądź ktoś kto świadomie chce
    zniszczyć swoje auto wdusza gaz "do dechy" na zimnym silniku. Rzecz
    dotyczy nie tylko silników z turbodoładowaniem, dla każdego zimnego
    motoru ostre przegazówki na mrozie to zbrodnia.


  • 16. Data: 2017-01-25 20:08:45
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 18:35, Trybun pisze:
    > W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:
    >> W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
    >>> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
    >>> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
    >>> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
    >>> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
    >>> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
    >>> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
    >>> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    >>> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
    >>>
    >> Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatszą mieszankę i
    >> przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje
    >> własnie takie stukanie. Ten efekt nie występuje przy wyższych
    >> temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo,
    >> jesli masz turbinę nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku
    >> do momentu uzyskania wyższej temperatury oleju. Po 5 min (średnio)
    >> stukot mija. Ponadto dochodzą stuki z mikroluzów nim silnik osiągnie
    >> jakąś dodatnią temperaturę.
    >>
    >
    > Niezupełnie to tak wygląda. Ten metaliczny odgłos pojawia się dopiero
    > naciśnięciu gazu,.
    >
    Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawień komputera
    związanych z rozruchem na mrozie. Nie występuje to w wyższych
    temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy
    silnika. Przykładowo ja nie "gazuję". Wrzucam od razu bieg i toczę się
    powoli (mam automat). Silnik mając obciążenie szybciej się rozgrzewa a
    po 5 minutach osiąga temperaturę wyższą niż minusowa i po sprawie.

    --
    LordBluzg(R)


  • 17. Data: 2017-01-26 11:01:03
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun <c...@j...ru> wrote:
    > Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
    > silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie
    klekocze
    > z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne
    wciśnięcie
    > gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy
    szybsza
    > prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na
    tyle
    > błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż
    zdąży
    > zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
    > rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

    Stawiam, że tak ma być. Miałem kilka ropniakow różnych marek od
    nowości i każdy przy starcie zimą grechotał jakby wiadro luźnych
    nakrętek w środku było. Oprócz grechotania, cykania i klapania było
    coś między wyciem a piszczeniem. Efekty ustępowały po rozgrzaniu.
    Dla spokojnosci porównaj te dźwięki z innym egzemplarzem.

    --
    Marek


  • 18. Data: 2017-01-26 12:06:27
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-25 o 09:49, Trybun pisze:

    > To klekotanie to zdaje się dotyczy tylko biegu jałowego. Przynajmniej w
    > moim trzeba by jakiegoś super czułego ucha aby podczas jazdy wyczuć że
    > ma się do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba już tylko
    > historia motoryzacji..
    >

    Mimo nowoczesności obecnych silników klekot przy przy gazowaniu,
    szczególnie na zimnym raczej da się usłyszeć.
    Natomiast nie mogę wyobrazić sobie tego metalicznego wrrr.
    Jeśli to byłby raczej świst, i reaguje szybciej od silnika to tylko
    turbina reaguje bez zwłoki na otwarcie przepustnicy.
    Każdy inny element silnika kręci się zgodnie z obrotami wału i ma
    zauważalne opóźnienie wynikające z dużej przyspieszanej masy.


  • 19. Data: 2017-01-26 12:17:40
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: p...@g...com

    jeszcze 100 postow wrozacych z fusow po czym pojawi sie nagranie :-)

    P.


  • 20. Data: 2017-01-27 09:50:08
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-26 o 12:06, t-1 pisze:
    > W dniu 2017-01-25 o 09:49, Trybun pisze:
    >
    >> To klekotanie to zdaje się dotyczy tylko biegu jałowego. Przynajmniej w
    >> moim trzeba by jakiegoś super czułego ucha aby podczas jazdy wyczuć że
    >> ma się do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba już tylko
    >> historia motoryzacji..
    >>
    >
    > Mimo nowoczesności obecnych silników klekot przy przy gazowaniu,
    > szczególnie na zimnym raczej da się usłyszeć.
    > Natomiast nie mogę wyobrazić sobie tego metalicznego wrrr.
    > Jeśli to byłby raczej świst, i reaguje szybciej od silnika to tylko
    > turbina reaguje bez zwłoki na otwarcie przepustnicy.
    > Każdy inny element silnika kręci się zgodnie z obrotami wału i ma
    > zauważalne opóźnienie wynikające z dużej przyspieszanej masy.


    Tak jak już pisałem powyżej - że to diesel można się zorientować w
    kabinie tylko po odgłosach pracy silnika na biegu jałowym.. No i może
    trochę na początku w czasie na krótko po uruchomieniu.

    Ciężko to opisać aby było zrozumiałe dla czytelnika. Kle,kle, kle
    pracuje silnik, wduszam gaz na moment - do tego kle, kle dochodzi
    dodatkowy metaliczny dźwięk, ściśle związany z prędkością obrotową
    silnika. Pierwsze wrażenie takie że to wałek rozrządu, bądź zawory ew
    sprężarka, ale tu chyba by trzeba trochę wyższej prędkości obrotowej
    silnika aby sie odezwała..

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: