-
11. Data: 2017-01-24 18:55:36
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 24-01-2017 o 15:09, Trybun pisze:
> W dniu 2017-01-24 o 12:24, sirapacz pisze:
>> W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
>>> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
>>> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
>>> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
>>> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
>>> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
>>> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
>>> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
>>> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
>>>
>>
>> u mnie terkotał tak łańcuch rozrządu na zarżniętej listwie zasilającej
>> i słabym ciśnieniu oleju (zarżnięta pompa oleju) które nie było w
>> stanie napiąć napinacza na gęstym zimnym oleju. Na ciepłym było chyba
>> trochę lepiej (nie pamiętam). 1.3 JTD
>
>
> Tu musi być inna przyczyna - silnik ma pasek rozrządu.
Jaki?
1.6 crdi miał łańcuch.
>
-
12. Data: 2017-01-25 09:38:38
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
>
Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatszą mieszankę i
przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje
własnie takie stukanie. Ten efekt nie występuje przy wyższych
temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo, jesli
masz turbinę nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku do
momentu uzyskania wyższej temperatury oleju. Po 5 min (średnio) stukot
mija. Ponadto dochodzą stuki z mikroluzów nim silnik osiągnie jakąś
dodatnią temperaturę.
--
LordBluzg(R)
-
13. Data: 2017-01-25 09:48:44
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-24 o 18:55, Cavallino pisze:
>
>>
>> Tu musi być inna przyczyna - silnik ma pasek rozrządu.
>
> Jaki?
> 1.6 crdi miał łańcuch.
>>
>
1.5.
-
14. Data: 2017-01-25 09:49:16
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-24 o 15:49, t-1 pisze:
> W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
>> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
>> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
>> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
>> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
>> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
>> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
>> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
>> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
>>
>
> To naturalne odgłosy przy depnięciu.
> Przecież inna nazwa diesla to klekot.
To klekotanie to zdaje się dotyczy tylko biegu jałowego. Przynajmniej w
moim trzeba by jakiegoś super czułego ucha aby podczas jazdy wyczuć że
ma się do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba już tylko
historia motoryzacji..
-
15. Data: 2017-01-25 18:35:54
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
>> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
>> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
>> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
>> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
>> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
>> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
>> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
>> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
>>
> Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatszą mieszankę i
> przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje
> własnie takie stukanie. Ten efekt nie występuje przy wyższych
> temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo,
> jesli masz turbinę nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku
> do momentu uzyskania wyższej temperatury oleju. Po 5 min (średnio)
> stukot mija. Ponadto dochodzą stuki z mikroluzów nim silnik osiągnie
> jakąś dodatnią temperaturę.
>
Niezupełnie to tak wygląda. Ten metaliczny odgłos pojawia się dopiero
naciśnięciu gazu,.
Jasna sprawa - zdaje się tylko idiota bądź ktoś kto świadomie chce
zniszczyć swoje auto wdusza gaz "do dechy" na zimnym silniku. Rzecz
dotyczy nie tylko silników z turbodoładowaniem, dla każdego zimnego
motoru ostre przegazówki na mrozie to zbrodnia.
-
16. Data: 2017-01-25 20:08:45
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-01-25 o 18:35, Trybun pisze:
> W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:
>> W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
>>> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
>>> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie klekocze
>>> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne wciśnięcie
>>> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy szybsza
>>> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na tyle
>>> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż zdąży
>>> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
>>> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
>>>
>> Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatszą mieszankę i
>> przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje
>> własnie takie stukanie. Ten efekt nie występuje przy wyższych
>> temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo,
>> jesli masz turbinę nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku
>> do momentu uzyskania wyższej temperatury oleju. Po 5 min (średnio)
>> stukot mija. Ponadto dochodzą stuki z mikroluzów nim silnik osiągnie
>> jakąś dodatnią temperaturę.
>>
>
> Niezupełnie to tak wygląda. Ten metaliczny odgłos pojawia się dopiero
> naciśnięciu gazu,.
>
Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawień komputera
związanych z rozruchem na mrozie. Nie występuje to w wyższych
temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy
silnika. Przykładowo ja nie "gazuję". Wrzucam od razu bieg i toczę się
powoli (mam automat). Silnik mając obciążenie szybciej się rozgrzewa a
po 5 minutach osiąga temperaturę wyższą niż minusowa i po sprawie.
--
LordBluzg(R)
-
17. Data: 2017-01-26 11:01:03
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun <c...@j...ru> wrote:
> Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
> silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie
klekocze
> z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne
wciśnięcie
> gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę razy
szybsza
> prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym. Jest to na
tyle
> błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się szybciej niż
zdąży
> zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie gazu. Na całkowicie
> rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.
Stawiam, że tak ma być. Miałem kilka ropniakow różnych marek od
nowości i każdy przy starcie zimą grechotał jakby wiadro luźnych
nakrętek w środku było. Oprócz grechotania, cykania i klapania było
coś między wyciem a piszczeniem. Efekty ustępowały po rozgrzaniu.
Dla spokojnosci porównaj te dźwięki z innym egzemplarzem.
--
Marek
-
18. Data: 2017-01-26 12:06:27
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2017-01-25 o 09:49, Trybun pisze:
> To klekotanie to zdaje się dotyczy tylko biegu jałowego. Przynajmniej w
> moim trzeba by jakiegoś super czułego ucha aby podczas jazdy wyczuć że
> ma się do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba już tylko
> historia motoryzacji..
>
Mimo nowoczesności obecnych silników klekot przy przy gazowaniu,
szczególnie na zimnym raczej da się usłyszeć.
Natomiast nie mogę wyobrazić sobie tego metalicznego wrrr.
Jeśli to byłby raczej świst, i reaguje szybciej od silnika to tylko
turbina reaguje bez zwłoki na otwarcie przepustnicy.
Każdy inny element silnika kręci się zgodnie z obrotami wału i ma
zauważalne opóźnienie wynikające z dużej przyspieszanej masy.
-
19. Data: 2017-01-26 12:17:40
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: p...@g...com
jeszcze 100 postow wrozacych z fusow po czym pojawi sie nagranie :-)
P.
-
20. Data: 2017-01-27 09:50:08
Temat: Re: Odgłosy diesla
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-26 o 12:06, t-1 pisze:
> W dniu 2017-01-25 o 09:49, Trybun pisze:
>
>> To klekotanie to zdaje się dotyczy tylko biegu jałowego. Przynajmniej w
>> moim trzeba by jakiegoś super czułego ucha aby podczas jazdy wyczuć że
>> ma się do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba już tylko
>> historia motoryzacji..
>>
>
> Mimo nowoczesności obecnych silników klekot przy przy gazowaniu,
> szczególnie na zimnym raczej da się usłyszeć.
> Natomiast nie mogę wyobrazić sobie tego metalicznego wrrr.
> Jeśli to byłby raczej świst, i reaguje szybciej od silnika to tylko
> turbina reaguje bez zwłoki na otwarcie przepustnicy.
> Każdy inny element silnika kręci się zgodnie z obrotami wału i ma
> zauważalne opóźnienie wynikające z dużej przyspieszanej masy.
Tak jak już pisałem powyżej - że to diesel można się zorientować w
kabinie tylko po odgłosach pracy silnika na biegu jałowym.. No i może
trochę na początku w czasie na krótko po uruchomieniu.
Ciężko to opisać aby było zrozumiałe dla czytelnika. Kle,kle, kle
pracuje silnik, wduszam gaz na moment - do tego kle, kle dochodzi
dodatkowy metaliczny dźwięk, ściśle związany z prędkością obrotową
silnika. Pierwsze wrażenie takie że to wałek rozrządu, bądź zawory ew
sprężarka, ale tu chyba by trzeba trochę wyższej prędkości obrotowej
silnika aby sie odezwała..