    Subject: Re: Odgłosy diesla
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Fri, 27 Jan 2017 09:50:08 +0100

    W dniu 2017-01-26 o 12:06, t-1 pisze:

    > Mimo nowoczesności obecnych silników klekot przy przy gazowaniu,
    > szczególnie na zimnym raczej da się usłyszeć.
    > Natomiast nie mogę wyobrazić sobie tego metalicznego wrrr.
    > Jeśli to byłby raczej świst, i reaguje szybciej od silnika to tylko
    > turbina reaguje bez zwłoki na otwarcie przepustnicy.
    > Każdy inny element silnika kręci się zgodnie z obrotami wału i ma
    > zauważalne opóźnienie wynikające z dużej przyspieszanej masy.

    Tak jak już pisałem powyżej - że to diesel można się zorientować w
    kabinie tylko po odgłosach pracy silnika na biegu jałowym.. No i może
    trochę na początku w czasie na krótko po uruchomieniu.

    Ciężko to opisać aby było zrozumiałe dla czytelnika. Kle,kle, kle
    pracuje silnik, wduszam gaz na moment - do tego kle, kle dochodzi
    dodatkowy metaliczny dźwięk, ściśle związany z prędkością obrotową
    silnika. Pierwsze wrażenie takie że to wałek rozrządu, bądź zawory ew
    sprężarka, ale tu chyba by trzeba trochę wyższej prędkości obrotowej
    silnika aby sie odezwała..