eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgłos jazdy na wstecznym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 41. Data: 2010-04-26 18:36:04
    Temat: Re: Odg�os jazdy na wstecznym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kogutek pisze:
    > Zęby skośne mają większa wytrzymałość przy takiej samej szerokości
    > koła zębatego niż zęby proste.

    Musisz koniecznie oświecić w tej dziedzinie wszystkich producentów
    skrzyń biegów o prostych zębach.

    Zacząć możesz tutaj:
    http://www.quaife.co.uk/


  • 42. Data: 2010-04-26 18:50:04
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kogutek pisze:
    > W życiu nie widziałeś skrzyni biegów do samochodu z zębami
    > prostymi.

    Proste zęby znajdziesz praktycznie w każdej produkowanej skrzyni biegów
    - chociażby w biegu wstecznym o którym była mowa.

    Całe skrzynie na zębach prostych również są i mają się dobrze.
    Stosowane w sporcie ze względu na większą wytrzymałość.

    W seryjnych skrzyniach biegów też się zdarza że pierwszy bieg jest na
    prostych zębach, a reszta na skośnych.


  • 43. Data: 2010-04-26 20:36:02
    Temat: Re: OdgĹ&#65533;os jazdy na wstecznym
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-26 18:36, Tomasz Pyra pisze:
    > kogutek pisze:
    >> Zęby skośne mają większa wytrzymałość przy takiej samej szerokości
    >> koła zębatego niż zęby proste.
    >
    > Musisz koniecznie oświecić w tej dziedzinie wszystkich producentów
    > skrzyń biegów o prostych zębach.
    Bo to chyba małe nieporozumienie w kwestii określenia wytrzymałości.

    Co innego większa wytrzymałość długoterminowa, utrzymanie parametrów
    cichej pracy i mniejsze zużycie naturalne, przenoszenie większych
    momentów (mniejsza siła działająca na 1mm styku materiału zębów,
    bardziej płynne stykanie kolejnych zębów i ich rozdzielanie itd) - czyli
    wszystko co w produkcie masowym jest najważniejsze, a co innego większa
    wytrzymałość na udary i brutalne traktowanie, cena i łatwość produkcji
    małoseryjnej dowolnego przełożenia/zębatek itp.

    Nikt mi nie powie że łatwo sobie zmajstrować w niewielkiej liczbie
    zestaw kółeczek z skośnym zębem o odpowiednim kształcie i dowolnie
    wyliczonej ilości zębów i średnicy, to się opłaca tylko w bardzo
    wielkoseryjnej produkcji takich samych elementów, dlatego wręcz wiele
    firm składa/składało skrzynie/przełożenia "z tego co w szufladzie" a nie
    wg optymalnych przełożeń (np fiat.. potem jakieś dziury między biegami i
    dziwnie krótkie przełożenia)- tylko po to by ograniczyć ilość=koszt
    produkowanych różnych rozmiarów zębatek.


    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 44. Data: 2010-04-26 23:56:53
    Temat: Re: OdgĹ&#65533;os jazdy na wstecznym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    BartekK pisze:
    > W dniu 2010-04-26 18:36, Tomasz Pyra pisze:
    >> kogutek pisze:
    >>> Zęby skośne mają większa wytrzymałość przy takiej samej szerokości
    >>> koła zębatego niż zęby proste.
    >>
    >> Musisz koniecznie oświecić w tej dziedzinie wszystkich producentów
    >> skrzyń biegów o prostych zębach.
    > Bo to chyba małe nieporozumienie w kwestii określenia wytrzymałości.
    >
    > Co innego większa wytrzymałość długoterminowa, utrzymanie parametrów
    > cichej pracy i mniejsze zużycie naturalne, przenoszenie większych
    > momentów

    Owszem - co innego przenoszenie większych obciążeń, a co innego trwałość.
    Tak na chłopski rozum taka przekładnia która wyje raczej bardzo trwała
    nie będzie, bo sam dźwięk zdradza że coś tam współpracuje dość gwałtownie.

    Niemniej w sporcie mimo wszystko wymienia się zęby skośne na proste,
    nawet niekoniecznie zmieniając same przełożenia (homologacja FIA
    dopuszcza tylko pewne zestawy przełożeń, często te spotykane w seryjnym
    samochodzie).
    Gdyby proste zęby nie były tu lepsze, to używane byłyby łatwiej
    dostępne, skośne z seryjnej skrzyni.

    > (mniejsza siła działająca na 1mm styku materiału zębów,
    > bardziej płynne stykanie kolejnych zębów i ich rozdzielanie itd) - czyli
    > wszystko co w produkcie masowym jest najważniejsze, a co innego większa
    > wytrzymałość na udary i brutalne traktowanie, cena i łatwość produkcji
    > małoseryjnej dowolnego przełożenia/zębatek itp.

    Cena produkcji małoseryjnej nie będzie aż tak wielka żeby co bogatszy
    motorsport miał się przerazić.
    Chociaż w F1 chyba są (były?) używane zęby skośne, ale AFAIK z powodów
    mających źródło w regulaminie

    > Nikt mi nie powie że łatwo sobie zmajstrować w niewielkiej liczbie
    > zestaw kółeczek z skośnym zębem o odpowiednim kształcie i dowolnie
    > wyliczonej ilości zębów i średnicy,

    Zmajstrować pewnie nie, ale producenci kół zębatych jacyś są i nie sądzę
    żeby im to sprawiało jakąś wielką trudność.


  • 45. Data: 2010-04-27 10:01:22
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: "[Cichy]" <c...@i...pl>

    Dlaczego nie ??
    Czy to jest jakaś "UFOludzka" technologia ??

    To, że koszt takiego czegoś bedzie potężny chyba nie uniemozliwia stworzenia
    tego ?

    Pozdrawiam.


  • 46. Data: 2010-04-27 11:24:38
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    [Cichy] pisze:
    > Dlaczego nie ??
    > Czy to jest jakaś "UFOludzka" technologia ??
    >
    > To, że koszt takiego czegoś bedzie potężny chyba nie uniemozliwia
    > stworzenia tego ?

    Czy potezny?

    Dorobienie jednego kola zebatego to koszt ok 500-1000zl, tzw "choinka"
    to ok 2-3 tys. Tyle to kosztuje i nie jest to jakis dramat. Firm
    robiacych tego typu rzeczy jest od cholery.
    Dostarczasz rysunki, specyfikacje, placisz i odbierasz gotowy towar.
    Zadnej filozofi w tym nie ma.

    Chyba, ze kogutek sadzil, ze pod pojeciem "zrobie" kryje sie sleczenie
    nocami z pilnikiem nad kawalkiem zelaza.... ;)

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: