  • 31. Data: 2010-04-26 09:32:50
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    kogutek pisze:

    > Ujmij trochę bo masz z czego. Nie możesz zrobić synchronizowanej skrzyni biegów
    > bo się na tym nie znasz, pomijając drobny szczegół że nie masz czym i za co. A
    > dlaczego uważam że się nie znasz? Bo bzdury piszesz. Wchodzenie biegów jak bajka
    > w synchronizowanej skrzyni biegów nie ma najmniejszego związku z kształtem
    > zębów. Nie ma nawet związku w jaki sposób będzie przenoszony moment obrotowy.
    > Można zrobić synchronizowaną skrzynię biegów gdzie moment będzie przenoszony
    > przez przekładnię z paskami klinowymi, przekładnię łańcuchową a nawet
    > przekładnię cierną.

    Czytasz czasem to, na co odpisujesz?
    Nie pytam o rozumienie, pytam o czytanie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 32. Data: 2010-04-26 09:57:10
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    BartekK pisze:
    > Jest "choinka" stała (jeden odlew z wszystkimi przełożeniami, wbrew
    > pozorom nie w kształcie choinki, bo przełożenia/zębatki nie idą po
    > kolei, ale idea ta sama) z zestawem przełożeń oraz zestaw zębatek (na
    > wspólnej osi, z synchronizatorami) przesuwanych "wybierakiem" tak że dla
    > uzyskania różnych przełożeń odpowiednie zębatki zostają przesunięte tak,
    > by zapasowały do swojej pary w "choince". Do wstecznego jest dodatkowa
    > zębatka na dodatkowej ośce, zapinana między zębatki normalnie od 1, co
    > daje odwrócenie obrotów.

    Zebatki nie zostaja przesuniete, tylko przesuwana jest przesuwka, ktora
    spieta jest z walkiem wieloklinem (kolo zebate zawsze obraca sie
    swobodnie). Przesuwka sie przesuwa, dociska synchronizator do biezni,
    ten wyhamowuje kolo (synchronizuje obroty kola wzgledem walka),
    przesuwka przesuwa sie dalej wskakujac w zeby spinajaca ja z kolem. Nie
    sa to te same zeby, ktore sa spiete z drugim kolem.
    Przsuwka posiada jeszcze kulkowe zatrzaski (najczesciej 3 szt), ktore na
    drazku zmiany biegow daja wrazenie, ze bieg juz "wskoczyl", a
    praktycznie powoduja niedoprowadzenie do "wyskoczenia" biegu przy
    zmianie kierunku momentu (napedzanie/hamowanie silnikiem).
    Zatrzaski nie bylyby potrzebne, gdyby skrzynia pracowla tylko z jednym
    kierunkiem momentu, bo zeby na kole i przesuwce klinuja sie (kat spiecia
    ok 5o z tego co pamietam)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 33. Data: 2010-04-26 12:29:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "MarcinJM" <m...@i...pl> wrote in message

    > Tu akurat glownie dyfer wyje: jazgot narasta rownomiernie do predkosci.
    > :)

    http://www.youtube.com/watch?v=klNOJU85lao

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 34. Data: 2010-04-26 14:35:17
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Czytasz czasem to, na co odpisujesz?
    > Nie pytam o rozumienie, pytam o czytanie.

> [...]
    Co Ci nie pasuje? To że uważam że jesteś głupi i z grzeczności tego wprost nie
    napisałem. Jestem w stanie zrobić w pełni synchronizowaną skrzynię - piszesz.
    Czy coś takiego może napisać człowiek mądry? Jak byś napisał ze jesteś w stanie
    zrobić w pełni nie synchronizowaną skrzynię biegów to bym nic nie napisał.
    Wystarczy wyjąć synchronizatory. Nie było by coś takiego zbyt mądre, ale możliwe
    do zrobienia. W życiu nie widziałeś skrzyni biegów do samochodu z zębami
    prostymi. Bo niby gdzie miałbyś zobaczyć coś co już nie istnieje.

  • 35. Data: 2010-04-26 15:25:39
    Od: "[Cichy]" <c...@i...pl>

    Naucz sie czytac ze zrozumieniem :)
    Chociaż nei wiem czy sie da :)

    Pozdrawiam.

  • 36. Data: 2010-04-26 15:33:53
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Naucz sie czytac ze zrozumieniem :)
    > Chociaż nei wiem czy sie da :)
    >
    > Pozdrawiam.

    Uważasz że można samemu zrobić synchronizowaną skrzynię biegów?

  • 37. Data: 2010-04-26 15:40:37
    Od: Quantifier <q...@g...com>

    On Apr 26, 2:35 pm, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > do zrobienia. W życiu nie widziałeś skrzyni biegów do samochodu z zębami
    > prostymi. Bo niby gdzie miałbyś zobaczyć coś co już nie istnieje.

    Nie istnieje? A co to wszystko w takim razie jest:
    http://www.google.com/images?q=straight-cut+synchro-
    mesh ?
    Proste, skośne, synchronizowane lub nie. Do wyboru, do koloru.

  • 38. Data: 2010-04-26 15:45:49
    Temat: Re: Odg?os jazdy na wstecznym
    Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 26 Apr 2010, kogutek wrote:

> [...]
    > do zrobienia. W życiu nie widziałeś skrzyni biegów do samochodu z zębami
    > prostymi. Bo niby gdzie miałbyś zobaczyć coś co już nie istnieje.

    Czytanie jakoś Ci idzie, ale z rozumieniem słowa pisanego niestety jest
    gorzej... ;-) No toć napisał przecież dokładnie to samo, co Ty - że
    synchronizacja skrzyni nie ma żadnego związku z kształtem zębów! O co Ty
    się jeszcze rzucasz? ;-)

    Nie zaglądałem tu już całe wieki, ale widzę, że "klimat" niewiele się
    przez ten czas zmienił :)

    Pozdrawiam,

    W.

  • 39. Data: 2010-04-26 15:53:56
    Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 26 Apr 2010, kogutek wrote:

    > Uważasz że można samemu zrobić synchronizowaną skrzynię biegów?

    No w końcu ktoś ją kiedyś pierwszy zrobił, z nieba sama nie spadła ;-p

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 40. Data: 2010-04-26 17:47:13
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 26 Apr 2010 14:35:17 +0200, kogutek <k...@o...pl> wrote:

    > W życiu nie widziałeś skrzyni biegów do samochodu z zębami
    > prostymi. Bo niby gdzie miałbyś zobaczyć coś co już nie istnieje.

    Pierwsza z brzegu:

    http://www.mgtf.be/MO_TU_GB_main.html

    I nie, ona nie jest od motocykla.

    r.