eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgłos jazdy na wstecznymRe: OdgĹ�os jazdy na wstecznym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
    ws.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 26 Apr 2010 23:56:53 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OdgĹ&#65533;os jazdy na wstecznym
    References: <s...@N...zzz>
    <3...@n...onet.pl>
    <4bd5c0f1$0$2594$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bd5dda8$0$19161$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4bd5dda8$0$19161$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 42
    Message-ID: <4bd60c23$0$19167$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.124.117
    X-Trace: 1272319011 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19167 83.11.124.117:50411
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275528
    [ ukryj nagłówki ]

    BartekK pisze:
    > W dniu 2010-04-26 18:36, Tomasz Pyra pisze:
    >> kogutek pisze:
    >>> Zęby skośne mają większa wytrzymałość przy takiej samej szerokości
    >>> koła zębatego niż zęby proste.
    >>
    >> Musisz koniecznie oświecić w tej dziedzinie wszystkich producentów
    >> skrzyń biegów o prostych zębach.
    > Bo to chyba małe nieporozumienie w kwestii określenia wytrzymałości.
    >
    > Co innego większa wytrzymałość długoterminowa, utrzymanie parametrów
    > cichej pracy i mniejsze zużycie naturalne, przenoszenie większych
    > momentów

    Owszem - co innego przenoszenie większych obciążeń, a co innego trwałość.
    Tak na chłopski rozum taka przekładnia która wyje raczej bardzo trwała
    nie będzie, bo sam dźwięk zdradza że coś tam współpracuje dość gwałtownie.

    Niemniej w sporcie mimo wszystko wymienia się zęby skośne na proste,
    nawet niekoniecznie zmieniając same przełożenia (homologacja FIA
    dopuszcza tylko pewne zestawy przełożeń, często te spotykane w seryjnym
    samochodzie).
    Gdyby proste zęby nie były tu lepsze, to używane byłyby łatwiej
    dostępne, skośne z seryjnej skrzyni.

    > (mniejsza siła działająca na 1mm styku materiału zębów,
    > bardziej płynne stykanie kolejnych zębów i ich rozdzielanie itd) - czyli
    > wszystko co w produkcie masowym jest najważniejsze, a co innego większa
    > wytrzymałość na udary i brutalne traktowanie, cena i łatwość produkcji
    > małoseryjnej dowolnego przełożenia/zębatek itp.

    Cena produkcji małoseryjnej nie będzie aż tak wielka żeby co bogatszy
    motorsport miał się przerazić.
    Chociaż w F1 chyba są (były?) używane zęby skośne, ale AFAIK z powodów
    mających źródło w regulaminie

    > Nikt mi nie powie że łatwo sobie zmajstrować w niewielkiej liczbie
    > zestaw kółeczek z skośnym zębem o odpowiednim kształcie i dowolnie
    > wyliczonej ilości zębów i średnicy,

    Zmajstrować pewnie nie, ale producenci kół zębatych jacyś są i nie sądzę
    żeby im to sprawiało jakąś wielką trudność.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: