eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgłos jazdy na wstecznymRe: OdgĹ�os jazdy na wstecznym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news-out2.kab
    elfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 26 Apr 2010 20:36:02 +0200
    From: BartekK <s...@N...org>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OdgĹ&#65533;os jazdy na wstecznym
    References: <s...@N...zzz>
    <3...@n...onet.pl>
    <4bd5c0f1$0$2594$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4bd5c0f1$0$2594$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 31
    Message-ID: <4bd5dda8$0$19161$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.31.34
    X-Trace: 1272307112 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19161 83.18.31.34:49676
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275497
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-04-26 18:36, Tomasz Pyra pisze:
    > kogutek pisze:
    >> Zęby skośne mają większa wytrzymałość przy takiej samej szerokości
    >> koła zębatego niż zęby proste.
    >
    > Musisz koniecznie oświecić w tej dziedzinie wszystkich producentów
    > skrzyń biegów o prostych zębach.
    Bo to chyba małe nieporozumienie w kwestii określenia wytrzymałości.

    Co innego większa wytrzymałość długoterminowa, utrzymanie parametrów
    cichej pracy i mniejsze zużycie naturalne, przenoszenie większych
    momentów (mniejsza siła działająca na 1mm styku materiału zębów,
    bardziej płynne stykanie kolejnych zębów i ich rozdzielanie itd) - czyli
    wszystko co w produkcie masowym jest najważniejsze, a co innego większa
    wytrzymałość na udary i brutalne traktowanie, cena i łatwość produkcji
    małoseryjnej dowolnego przełożenia/zębatek itp.

    Nikt mi nie powie że łatwo sobie zmajstrować w niewielkiej liczbie
    zestaw kółeczek z skośnym zębem o odpowiednim kształcie i dowolnie
    wyliczonej ilości zębów i średnicy, to się opłaca tylko w bardzo
    wielkoseryjnej produkcji takich samych elementów, dlatego wręcz wiele
    firm składa/składało skrzynie/przełożenia "z tego co w szufladzie" a nie
    wg optymalnych przełożeń (np fiat.. potem jakieś dziury między biegami i
    dziwnie krótkie przełożenia)- tylko po to by ograniczyć ilość=koszt
    produkowanych różnych rozmiarów zębatek.


    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: