  • Data: 2013-08-29 15:41:00
    Temat: Re: Odebrano mi zawod - rendering zamiast foto?
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-08-29 15:14, Mariusz [mr.] wrote:

    > Rozumiem, że we wszystkich normach prawnych (nie twierdzę tu, że
    > wszystkich mądrych) widzisz konieczność wydawania zezwoleń urzędnika
    > oraz koncesji?

    Chciałbyś aby ścigani byli nie z powództwa cywilnego a publicznego? Mam
    nadzieję, że nie a jeśli nie to po co w takim razie "nowa ustawa" skoro
    penalizację oszustwa zawiera już obecne prawo.
    Widzisz... nie należy wymyślać i jeszcze bardziej komplikować obecnego
    stanu prawnego. Należy go uprościć i zreformować sądownictwo.

> [...]
    > tu w wątku) - NIE UFAĆ NIKOMU! Wszystko sprawdzić trzy razy z różnych
    > źródeł, a najlepiej osobiście! A co to tak naprawdę oznacza? Bardzo
    > niską wydajność, niski kapitał społeczny nie pozwalający budować
    > bardziej skomplikowanych przedsięwzięć społecznych czy biznesowych, bo
    > jeden nie ufa drugiemu, a przy tym brak zaufania często psychologicznie
    > prowadzi to do samospełniających się przepowiedni (jeśli pracodawca
    > traktuje pracowników jak potencjalnych złodziei, to i ci nie czują się
    > zobowiązani do jakiejkolwiek lojalności wobec niego).

    Nie chodzi o problem traktowania kogokolwiek tak czy siak czy też
    problem braku zaufania ale o problem "niewydolności systemu sądowniczego".
    Tu jest pies pogrzebany i bez naprawy tego systemu nic nie ma prawa się
    zmienić na lepsze.
    W biznesie musi być pewność przynajmniej co do jednego - że jeśli ktoś
    mnie *bezceremonialnie* przejedzie na kasę to szybko wygram z nim proces
    w sądzie a sędzia wymierzy takiemu cwaniakowi dotkliwą karę.
    Zresztą nie tylko w biznesie. Statystyczny kowalski musi mieć łatwy
    dostęp do adwokata a prawo musi być uproszczone z niewielką liczbą
    uregulowań lecz jednocześnie z silnym penalizowaniem jego łamania.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info