  • Data: 2013-08-29 15:14:31
    Temat: Re: Odebrano mi zawod - rendering zamiast foto?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Gdyby wprowadzić tę ustawę to niezbędne byłoby uzyskanie od
    > odpowiedniego urzędnika zgody na opublikowanie danego projektu
    > reklamy. Sprawa jest oczywiście kosmicznym absurdem ale o to właśnie
    > tu postulujesz. O poziomie korupcji w związku z uzyskiwaniem koncesji
    > nie wspomnę.

    Od początku podejrzewałem, że narzuciłeś sobie jakąś całkowicie
    fałszywą wizję i jak widać - nie myliłem się! :)

    Ani mi przez głowę przez myśl nie przeszło:

    "niezbędne byłoby uzyskanie od odpowiedniego urzędnika zgody na
    opublikowanie danego projektu reklamy"

    ani:

    "O poziomie korupcji w związku z uzyskiwaniem koncesji nie wspomnę"

    Rozumiem, że we wszystkich normach prawnych (nie twierdzę tu, że
    wszystkich mądrych) widzisz konieczność wydawania zezwoleń urzędnika
    oraz koncesji? Obowiązek podawania prawdziwych cen w gazetkach też
    wiążesz ze zgodą urzędnika na podanie ceny? Oraz koniecznością ubiegania
    się o koncesję na podawanie cen w sklepie? 8-o

    Tak coś kurcze czułem, że kompletnie się nie rozumiemy...

    > Ale to już jest kwestia naprawy sumień. Tego nie uda się* zrobić
    > poprzez rządowe ustawy. Tym powinien zajmować się np. kościół.
    >
    > *) IMO lepiej uwolnić gospodarkę co przyspieszyłoby bogacenie się
    > społeczeństwa i być może coraz mniej byłoby w głowach ludzi chęci do
    > oszustwa dającego szybki zysk.

    Być może, ale póki co mamy dominującą postawę (zaprezentowaną także
    tu w wątku) - NIE UFAĆ NIKOMU! Wszystko sprawdzić trzy razy z różnych
    źródeł, a najlepiej osobiście! A co to tak naprawdę oznacza? Bardzo
    niską wydajność, niski kapitał społeczny nie pozwalający budować
    bardziej skomplikowanych przedsięwzięć społecznych czy biznesowych, bo
    jeden nie ufa drugiemu, a przy tym brak zaufania często psychologicznie
    prowadzi to do samospełniających się przepowiedni (jeśli pracodawca
    traktuje pracowników jak potencjalnych złodziei, to i ci nie czują się
    zobowiązani do jakiejkolwiek lojalności wobec niego).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]