  • 71. Data: 2013-08-18 15:27:15
    Temat: Re: Odebrano mi zawod
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-18 15:08, Marek Dyjor wrote:

    > a co z ochroną patentową?

    Patenty nie powinny być zbyt długie bo ogranicza to rozwój.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 72. Data: 2013-08-18 15:42:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Tak to wygląda na *niektórych* filmach ;-)

    nie tylko w filmach...

    > Są oczywiści i takie, które pokazują, że w sądzie sprawiedliwość
    > możesz znaleźć nawet z tanim adwokatem :-)
    > Ale tu znów - należałoby zdefiniować sprawiedliwość.
    > Sprawiedliwość = zgodnie z prawem.

    co nie jest zgodne niestety z tym czego nawet uczą prawników...

    do sądu nie idzie się po sprawiedliwość tylko po orzeczenie czy wyrok. i
    wcale nie musi on nic mieć wspólnego ze sprawiedliwością.

    realnie wygrywa ten kto ma lepszą papugę.

  • 73. Data: 2013-08-18 15:43:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Patenty nie powinny być zbyt długie bo ogranicza to rozwój.

    podobnie jak prawa autorskie, obecne okresy ochrony sa absurdalnie długie.

  • 74. Data: 2013-08-18 20:15:18
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 14:25:30 +0200, quent napisał(a):

    > No i to jest złe.
    > Dlaczego niby obowiązkowo te zabezpieczenia?
    > I tak dekarze na co dzień ich nie używają.
    > Po co więc one?

    Dlaczego? A chcesz tak pracować? Ktoś dba o tych, którzy są na tyle
    głupi, żeby się zgodzić na niegodne warunki = określa minimalne wymogi
    danej pracy. Bez tego wrócimy do XIX wieku i początków rewolucji
    przemysłowej.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 75. Data: 2013-08-18 21:20:06
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

    W dniu 2013-08-17 23:36, Mariusz [mr.] pisze:

    > (...)
    > To co piszesz, to piękna teoria, jednak my tu od dawna omawiamy
    > TWARDE fakty, takie jak np. to, iż gazety z tradycjami zwalniają CAŁY
    > swój dział fotoreporterów. Po prostu WSZYSTKICH. (...)
    > Żadne opanowanie techniki tu nie pomoże, po prostu czasy się
    > zmieniają.
    >
    > Np. kiedyś urzędy, firmy i korporacje zatrudniały tysiące
    > RACHMISTRZÓW, którzy zajmowali całe hektary powierzchni biurowej.
    > (...)

    Akurat mam w rodzinie fachowca dwóch zawodów, informatyka i ekonomistę
    zarazem, więc wiem dobrze, o czym tu mowa. Zwracam uwagę, że to nie
    zawód odebrano pewnej grupie zawodowców, a pracę, a ściślej - tę część
    pracy, którą wykonuje się inaczej niż kiedyś. Owszem, twarde fakty są
    takie, że część fotografów traci pracę. Według mnie to jest zjawisko
    przejściowe. Przejście może trochę potrwać, ale dobrzy fachowcy zawsze
    wypłyną na wierzch. Zapewne będzie ich mniej. Bo zdjęcia dokumentalne
    nie muszą być doskonałe technicznie ani kompozycyjnie, może je robić
    każdy. No, może prawie każdy. Bo cyfrowość, i tp. łatwizna dają taką
    możliwość. I nie tylko cyfra, już za czasów fotografii tradycyjnej
    zdarzało się, że to niedoskonałe zdjęcia amatorskie podbijały media.
    Wspomnij np. zamach na Kennedy'ego, pięćdziesiąt lat temu. Późniejszy
    duży popyt na fotografów reporterów-zawodowców musiał się kiedyś skończyć.

    Ale zdjęcia takie, jak moda, śluby i uroczystości, że nie wspomnę
    o portretach i aktach, są poza zasięgiem okazjonalnych amatorów.
    Tak samo jak reklama i prezentacja wyrobów wszelkich. Nie ma co krakać,
    trzeba się przeorientować i wziąć do nauki. W najgorszym razie można
    wziąć się za zdjęcia tzw. artystyczne :-)

    Jan

  • 76. Data: 2013-08-18 22:32:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan45 wrote:
> [...]
    > pracy, którą wykonuje się inaczej niż kiedyś. Owszem, twarde fakty są
    > takie, że część fotografów traci pracę. Według mnie to jest zjawisko
    to jest zjawisko trwałe... bo wolny rynek wymusza cięcie kosztów, skoro
    dobre zdjęcia nie są priorytetem to wydatki na takie zadania będą cięte.

  • 77. Data: 2013-08-18 22:41:35
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jan45" <j...@g...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > wypłyną na wierzch. Zapewne będzie ich mniej. Bo zdjęcia dokumentalne
    > nie muszą być doskonałe technicznie ani kompozycyjnie, może je robić

    Tu jest jeszcze jeden element, który zmienia reguły gry - zawodowy
    fotoreporter celowo wysłany w dane miejsce nie tylko sporo kosztuje
    (sprzęt, delegacja, ubezpieczenie...), ale zawsze dociera PO FAKCIE.
    Tymczasem lokalni posiadacze telefonów i "małpek" już w tym samym dniu
    wysyłają w przestrzeń chmurę tysięcy darmowych zdjęć ze zdarzenia. Tylko
    brać, bo inaczej wezmą inni.

    A jednocześnie odbiorcy mediów coraz bardziej przyzwyczajeni do
    natychmiastowości żądają niemal relacji na żywo, a nie lepszych zdjęć,
    ale po tygodniu, miesiącu... (kiedyś jak statek dostarczał prasę do
    kolonii w Afryce, to te stare wydania puszczano w obieg sekwencyjnie
    dzień po dniu, z kilkumiesięcznym opóźnieniem i jakoś można z tym było
    żyć. :))

    > W najgorszym razie można wziąć się za zdjęcia tzw. artystyczne :-)

    No, artystom (tym prawdziwym) to ww. sytuacja najmniej powinna
    przeszkadzać! :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 78. Data: 2013-08-19 05:05:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 21:20:06 +0200, Jan45 napisał(a):
    > Akurat mam w rodzinie fachowca dwóch zawodów, informatyka i ekonomistę
    > zarazem, więc wiem dobrze, o czym tu mowa. Zwracam uwagę, że to nie
    > zawód odebrano pewnej grupie zawodowców, a pracę,

    Hm, czy mozna byc zawodowcem bez pracy ?

> [...]
    > wypłyną na wierzch. Zapewne będzie ich mniej. Bo zdjęcia dokumentalne
    > nie muszą być doskonałe technicznie ani kompozycyjnie, może je robić

    Czyli ci gazetowi straca prace na dobre. Czy moze inczej - stanowiska
    sie zlikwiduja, a potem nastapi przetasowanie na innych stanowiskach.

    > Ale zdjęcia takie, jak moda, śluby i uroczystości, że nie wspomnę
    > o portretach i aktach, są poza zasięgiem okazjonalnych amatorów.

    Hm, sluby i uroczystosci to przeciez fotografia dokumentalna.
    Czyli patrz wyzej.
    Zreszta jest tego tyle, ze to nie moze byc jakies strasznie elitarne
    zajecie. Choc oczywiscie sa w tym zawodzie lepsi i gorsi.

    A tych portretow i aktow nie trzeba chyba tak duzo ..

    > Tak samo jak reklama i prezentacja wyrobów wszelkich. Nie ma co krakać,
    > trzeba się przeorientować i wziąć do nauki.

    Ano trzeba. Albo zostac papparazzi.

    > W najgorszym razie można wziąć się za zdjęcia tzw. artystyczne :-)

    Tylko ze:
    a) trzeba miec zrodlo utrzymania zeby moc sztuke uprawiac,
    b) a potem uslyszysz "ee, to ja swoim telefonem lepsze zdjecia robie"

    Pozostaje jeszcze pornobiznes :-)

    J.

  • 79. Data: 2013-08-19 08:14:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-18 20:15, Sylwester Zarębski wrote:
    > Ktoś dba

    Nie "ktoś" a rząd za pieniądze podatników.

    > o tych,

    Nie wolno ludziom zabierać kasy aby dbać o kogoś kto nie chce zadbać o
    siebie sam. Skandaliczne i idiotyczne lub też skandalicznie-idiotyczne.

    > którzy są na tyle
    > głupi, żeby się zgodzić na niegodne warunki = określa minimalne wymogi
    > danej pracy.

    Co powoduje wzrost kosztów pracy i w efekcie zwiększa bezrobocie.... a
    dekarze i tak bez zabezpieczeń.
    Człowiek dorosły powienien móc pracować w dowolnie niebezpiecznych
    warunkach ale do tego należałoby znieść przymus ubezpieczeń.

  • 80. Data: 2013-08-19 18:55:45
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 19 Aug 2013 08:14:36 +0200, quent napisał(a):

    [...]
    > Człowiek dorosły powienien móc pracować w dowolnie niebezpiecznych
    > warunkach ale do tego należałoby znieść przymus ubezpieczeń.

    Po co w ogóle ubezpieczenia, przecież człowiek dorosły powinien płacić
    za przywilej pracy, mieszkać w barakach po 100 osób w jednym i cieszyć
    się, że w ogóle może żyć. W sumie to powinna móc służyć za żywy cel na
    safari bogaczy.
    Jeśli nie widzisz, że kowbojski kapitalizm wygląda właśnie tak
    (zniszczyć wolność innych, bo moja wolność jest ważniejsza), to raczej
    nie znajdziemy płaszczyzny do rozmowy.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski