  • 11. Data: 2009-03-28 09:34:18
    Temat: Re: Oddawanie krwi 4.04.2009?
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote

    > Spokojnie z tym "na pokaz" Spajderu - akurat zorganizowana, "specjalna"
    > akcja moze byc dla kogos dobrym momentem do rozpoczecia regularnego,
    > honorowego oddawnictwa.

    Eee... w moim przypadku byly to dwa dni wolnego w szkole :-)))
    no i czekolade mozna bylo opchnac u znajomej w sklepie a potem
    pojsc do restauracji "turystyczna" badz "podzamcze" i uzupelnic
    brakujacy alkohol we krwi. Watpie zeby taka pokazowa
    kogokolwiek itd. ale obym sie mylil a Ty mial racje.

    > Eee... cos jakas sciema chyba.

    naprawde nie chce mi sie tego googlowac ale tak jak wspomnialem
    nieco wyzej, zoltaczke zakazna da sie wykryc podczas pierwszego
    badania bo antyciala sa jednoznaczna odpowiedzia w przypadku
    chorob "nowoczesnych" tak latwo nie ma.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 12. Data: 2009-03-28 09:37:57
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> wrote

    > Poza tym co znaczy "być krwiodawcą"? Tak konkretnie, bo nie wiem.

    Byc krwiodawca tak konkretnie oznacza oddawanie regularne
    krwi od jakiegos czasu. Moze byc taka def.?

    > Kiedys poszedłem oddać krew pierwszy raz, wczesniej nie mialem nic
    > wspólnego z oddawaniem krwi i nie bylem też na żadnej "akcji" ..
    > dostalem wtedy legitymacje i mam w niej "kilka pieczątek".

    Wbili Ci kilka pieczatek po jednokrotnym oddaniu??????? <mod> zdziwiony
    </mod>

    > Teraz moje pytanie - czy jestem już krwiodawca, czy bede dopiero jak
    > dostane tą książeczke w sztywnej okładce?

    Okladki nie maja tu nic do rzeczy, a to czy jestes czy nie to sam powinienes
    sobie odpowiedziec. Ja nie jestem, choc kiedys bylem.

    > A moze stałem sie nim już po pierwszych oddanych 450ml?

    nie

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 13. Data: 2009-03-28 09:47:47
    Od: "buzar" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mialem odebrać też już taką w sztywnej okładce, ale jakoś zawsze zapominam
    > o tym podczas oddawania krwi .. bo i po co.

    ten plastik, ktorego zapomniales odebrac to
    jedynie Identyfikacyjna Karta Grupy Krwi
    (wazna z DO) a nie nowa legitymacja HDK.
    Legitymacje nadal te same - z papieru raczej
    kiepskiej jakosci ;)

    Tak jestes Dawca ;) I byles od pierwszego
    razu. Nie wierze w legendy, ze pierwszy raz
    oddajac - oddajesz do scieku. Bzdura jakas.
    Krew jest zbyt cenna, by ja marnowac. Stacja
    krwiodawstwa zbyt duze koszty ponosi
    przy kazdej donacji zeby wylewac
    krew do scieku zamiast na tym zarobic.

    --
    pozdrawiam
    piotr buzar

  • 14. Data: 2009-03-28 10:03:57
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> wrote

    > nie

    Mala dygresja wg mnie nie, wedlug PCK na zachete wystarczy jeden raz
    :-)

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 15. Data: 2009-03-28 10:33:37
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> napisał w wiadomości

    > "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote

    > Ciezko mi rozwijac nie swoje mysli, kiedys bardzo dawno temu :-)
    > tu na preclu byla dyskusja na ten temat i wypowiadal sie
    > ktos blisko zwiazany ze stacja krwiodawstwa.
    > Sam oddalem okolo 2 litrow i przestalem czego w sumie zaluje
    > bo to nie boli a pomaga chyba najbardziej potrzebujacym, na pewno
    > bardziej niz oddawanie % na administracje przeroznych fundacji.
    > Wracajac do scieku to wiesz jak robi sie badanie na nisicielstwo HIV?
    > Robisz pierwsze potem po bodaj 2 tygodniach drugie a potem po pol roku,
    > wiec?

    hm.. czyli sugerujesz ze moja krew oddawana w punkcie krwiodawstwa tez
    poszla do scieku?
    Nie miałam robionych testów, nikt ich ode mnie nie wymagał...

    E.

  • 16. Data: 2009-03-28 10:37:40
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    > "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> wrote

    > Mala dygresja wg mnie nie, wedlug PCK na zachete wystarczy jeden raz
    > :-)

    Hm.. znaczy sie tak.. dyskusja kto jest prawdziwym motocyklista a kto nie
    juz była...

    teraz bedziemy ustalac kto ma prawo nazywac sie krwiodawca a kto nie?

    Sorki, ale mimo ze udało mi sie oddac krew zaledwie trzy razy ( od chwili
    kiedy bardzo zapragnełam raz, potem ciaza, karmienie i takietam, potem mnie
    ze trzy razy wywalili bo to było ponoc zbyt niebezpieczne dla mnie, jakies
    cisnienie, jakies słabe wyniki... licho wie, bo czuje sie całkiem
    nienajgorzej) to jednak w jakims stopniu czuje sie krwiodawca. Moze nie
    Wielkim Krwiodawca z legitymacja i omijaniem kolejek w aptece.. z reszta
    samej legitymacji tez nie chciałam.. moja wewnetrzna swiadomosc jest dla
    mnie wystarczajaca...ale zdaje sie ze wg twoich teorii jestem nikim....
    niefajnie...

    E.

  • 17. Data: 2009-03-28 10:42:48
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Wracajac do scieku to wiesz jak robi sie badanie na nisicielstwo HIV?
    > Robisz pierwsze potem po bodaj 2 tygodniach drugie a potem po pol roku,
    > wiec?

    Po to są właśnie badania przed każdą donacją, żeby wykluczyć ewentualne
    problemy powstałe między badaniami.
    Dodatkowo wypełniasz ankietę, która daje Ci możliwość przemyślenia i
    zastanowienia się nad tym, czy możesz być dawcą.
    Przy pierwszym oddaniu wstępnie pobierana jest większa ilość krwi i
    przekazywana do dokładnego przebadania.
    Nawet, jeżeli jesteś nosicielem, a o tym nie wiesz, to warto ten jeden raz
    oddać krew i po dokładnym przebadaniu mieć spokój ducha.
    Jeżeli okaże się, że chorujesz, to zostaniesz o tym powiadomiony, a
    jednostka z Twoją krwią zostanie zutylizowana w specjalnych warunkach (
    napewno nie wylana do ścieku ! )
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 18. Data: 2009-03-28 13:14:32
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Easy" <e...@o...nospam.org> wrote
> [...]
    > samej legitymacji tez nie chciałam.. moja wewnetrzna swiadomosc jest dla
    > mnie wystarczajaca...ale zdaje sie ze wg twoich teorii jestem nikim....

    Nie Aniu, wlasnie dokladnie zrozumialas co chcialem przekazac.
    Jak chcesz pomagac w ten sposob, a IMHO jest to najlepszy
    sposob + deklaracja dawcy czesci
    zamiennych to mozna to robic bez szyldu jakiejs wielkiej akcji.
    Po prostu z potrzeby wlasnego ja.
    A legitymacje, ordery i kolejki w aptece, sorrki
    mam to gdzies.
    O tym caly czas pisalem, ze jesli czujesz potrzebe to
    po prostu wystarczy pojsc i oddawac w miare regularnie
    i juz, a jak ego wzrasta, tyle ze mi dyplomy nie sa potrzebne.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 19. Data: 2009-03-28 13:24:40
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

> [...]
    > po prostu wystarczy pojsc i oddawac w miare regularnie
    > i juz, a jak ego wzrasta, tyle ze mi dyplomy nie sa potrzebne.

    w takim razie całkowicie nie zrozumiałam Twojej intencji ( cóz, sztuczna
    inteligencja w postaci przefarbowania włosów to za mało)

    Cokolwiek by nie mówic... i tak fajnie jest zrobic jakas impreze i przy
    okazji zrobic cos dobrego....

    E.

  • 20. Data: 2009-03-28 13:42:49
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Easy" <e...@o...nospam.org> wrote
    > Cokolwiek by nie mówic... i tak fajnie jest zrobic jakas impreze i przy
    > okazji zrobic cos dobrego....

    Dupa, fajnie to jest zrobic cos dobrego nikomu o tym nie mowiac.
    A tak na marginesie bedzie bunkier w tym roku?
    Chetnie bym z Jarkiem zostal do wtorku :-) lol

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)