  • Data: 2012-01-28 19:05:17
    Temat: Re: Odbiornik podczerwieni znalazł na niebie 300Hz
    Od: Robert <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 18:05:02 +0100, sofu napisał(a):

    > Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ------------
    >
    > Te 300 Hz to moim zdaniem pewien rodzaj transformacji na styku odbiornik
    > podczerwieni - wzmacniacz. Lub nawet głębiej, że to się pojawia we
    > wzmacniaczu, a jest widoczne na oscyloskopie jako 300 Hz.

    To nie pochodzi z układu odbiornik-wzmacniacz, gdyż jest słyszalne jedynie
    w przypadku skierowania panelu na ciemne bezchmurne niebo (np w domu po
    zgaszeniu światła jest cisza, a gdyby pochodziło z układu to powinno też
    wtedy być słyszalne)

    > Gdyby to chcieć precyzyjnie zdiagnozować, trzeba by mięć jednak nieco inne
    > przyrządy pomiarowe lub mięć ich kilka rodzajów i gryźć temat z różnych
    > stron. te oscylacje albo są pochodzenia ziemskiego np. praca radarów lub
    > mikrofale z nadajników, które odbijając się od chmur powodują ich
    > podgrzewanie zamieniając cześć energii w podczerwień (fantazjuje tutaj bo
    > nie jestem fizykiem).
    > Może to pochodna podczerwieni z kosmosu: promieniowanie tła gwiazd. słońca
    > itp.

    Raczej coś ziemskiego, bo nic w naturze nie miałoby tak stabilnej
    częstotliwości i w dodatku równej w setkach Hz.

    > W telewizorach widać szum gwiazd - tła. Może to tez rodzaj szumu
    > podczerwieni, a akurat twój układ działa jak rodzaj selektywnego wzmacniacza
    > lub detektora?
    > Powinieneś się podzielic tematem z jakimś fizykiem.....

    A ja zawsze myślałem ze szum w TV (śnieg) pochodzi z szumów własnych
    tranzystorów (jak z gwiazd, jak jest on obecny także przy odłączonej
    antenie?).