eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOd czego zależy siła hamowania silnikiem › Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
    Date: Fri, 10 Apr 2009 20:00:05 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <gro1f9$jf2$1@news.onet.pl>
    References: <5...@q...googlegroups.com>
    <grfl8h$36t$1@mx1.internetia.pl>
    <d...@r...googlegroups.com>
    <grg4c8$g1$1@inews.gazeta.pl> <grg6lo$ese$1@inews.gazeta.pl>
    <grg74i$h9g$1@inews.gazeta.pl> <grhmir$n44$1@inews.gazeta.pl>
    <grhs43$on9$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: r3.elektron.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1239386409 19938 85.255.255.43 (10 Apr 2009 18:00:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Apr 2009 18:00:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <grhs43$on9$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 090409-0, 2009-04-09), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:593161
    [ ukryj nagłówki ]

    de Fresz napisał(a):
    > On 2009-04-08 10:17:19 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:
    >
    >> Taką mam koncepcję. Ale jeżeli ktoś ma inną, jestem skłonny zmienić
    >> zdanie.
    >
    > Jeśli są to duże tłoki, mające do pokonania kompresję i każden jeden
    > stawia spory opór (duża masa), to moja koncepcja jest taka, że się to
    > będzie może nie tyle kumulować, co nakładać jeden za drugi w niewielkich
    > odstępach czasu. Plus incercja wału korbowego, który zazwyczaj ma jednak
    > koła zamachowe dla każdego tłoka, dostosowane do jego wielkości (masy,
    > pojemności jedengo cylindra).

    Yyyy... Troszkie sie pogubilem - co ma masa tloka do rzeczy?
    No i prosze odszczekac herezje z kolami zamachowymi dla kazdego tloka
    (wykorbienia?). Pliiizzz... :)

    > właśnie nie. To do czego dałeś linki, to właśnie tzw. Big Bang.
    > Normalnie w R4 kolejność jest (z pamięci) 1--3--2--4,

    Obojetnie. Moze byc 1-3-4-2, moze byc 1-2-4-3. Bez znaczenia.
    No chyba ze dalibysmy 1,4-3,2. Albo i jeszcze inaczej.

    > I ZTCP
    > głównym powodem, dla którego się z tym kombinuje, jest stabilność w
    > głebokich złożeniach - mocne silniki przy tradycyjnym układzie generują
    > duże i częstę pulsowanie na tylną oponę, co prowadzi do osłabienia
    > przyczepności. Przy Big Bangu przez złamanie regularnej częstotliwość
    > trakcja się odczuwalnie poprawia. Ale piszę to z pamięci, czytałem o tym
    > z ponad rok temu w książce o maszynach MotoGP, a że nie jestem wielkim
    > pasjonatem wyścigów, to coś jednak mogłem pokręcić ;-)

    A pierwsza byla chyba JAWA, ktora w swych dwucylindrowych dwusuwach do
    szesciodniowki postanowila kiedys dac rownobiezne tloki i jednoczesny
    zaplon w obu cylindrach. Musialby mnie Jacot poprawic albo kto lepiej
    znajacy historie.

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: