eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOd czego zależy siła hamowania silnikiem › Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
    Date: Wed, 8 Apr 2009 13:08:40 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 41
    Message-ID: <gri0jo$iiu$1@inews.gazeta.pl>
    References: <5...@q...googlegroups.com>
    <grfl8h$36t$1@mx1.internetia.pl>
    <d...@r...googlegroups.com>
    <grg4c8$g1$1@inews.gazeta.pl> <grg6lo$ese$1@inews.gazeta.pl>
    <grg74i$h9g$1@inews.gazeta.pl> <grhmir$n44$1@inews.gazeta.pl>
    <grhs43$on9$1@inews.gazeta.pl> <grhu71$630$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1239188921 19038 194.114.146.193 (8 Apr 2009 11:08:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Apr 2009 11:08:41 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:592809
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2009-04-08 12:27:32 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    >> właśnie nie. To do czego dałeś linki, to właśnie tzw. Big Bang.
    >> Normalnie w R4 kolejność jest (z pamięci) 1--3--2--4, gdzie "--" to
    >> przerwa pomiędzy zapłonami poszczególnych tłoków. W silniku z Big Bang,
    >> jest 1----3--2-4 (nie wiem czy nie pochrzaniłem kolejności, ale jest tu
    >> ona drugorzędna, ważne są właśnie przerwy pomiędzy cyklami). I ZTCP
    >
    > I to jest różnica pomiędzy nową r1.
    > http://www.strimoo.com/video/12972226/2009-Yamaha-YZ
    FR1-Engine-Technology-Explanation-Metacafe.html

    1-4-2-3

    To
    >
    > _nie jest_ silnik Big Bang. Zapłon jest co 180 stopni - czyli o pół
    > obrotu wału.

    Nie co 90? Zresztą w Big Bang nie idzie o same przestawienie wykorbień,
    a o nierównomierne "odpalanie" poszczególnych cylindrów, dające tylnej
    oponie czas na relaks ;-)
    Jak się przyjrzysz filmikowi który podesłałeś i zwrócisz uwagę na
    odstępy czasowe pomiędzy zapłonami, to zrozumiesz o co mi chodzi. I z
    tego co kojarzę, Yamaha odeszła od czystego konceptu Big Bang 2-2
    bardziej w kierunku 1-2-1.


    > A przede wszystkim różnica polega na tym, że tłoki nie poruszają się parami.
    > I jako silnik czterosuwowy jest on zaplanowany optymalnie - bo w każdym
    > położeniu wału jeden i tylko jeden tłok jest w danym suwie.

    Sprawdź co dokładnie oznacza w lengłydżu słowo "uneven".


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: