  • Data: 2015-01-08 15:54:50
    Temat: Re: Ochrona przeciwpożarowa
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis wrote:

    > Czy to samo dotyczy plastikowych obudów dla urządzeń elektrycznych/elektronicznych

    Zdecydowana większość obudów amatorskich to polistyren, a więc
    jest PALNA! Z tego właśnie powodu obudowę dla swojego sterownika
    domowego polutowałem z FR4.

    > Jak wygląda sprawa odporności na zapalenie w przypadku
    > lakieru do zabezpieczenia PCB, np. popularnego Plastiku 70?

    Niedawno pisałem tu, że mi się palił MOSFET pokryty Plastikiem 70.
    Co prawda tworzywa tam użyte są samogasnące (po odłaczeniu zasilania
    płomień znikał), niemniej jednak palne i przy większych prądach
    to, co wystarczy do podtrzymania palenia może być ułamkiem
    przenoszonej mocy.

    Pozdrawiam, Piotr