  • 98. Data: 2011-01-17 21:44:06
    Temat: Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 19:04:15 +0100, the_foe napisał(a):

    > i jeszcze przez 2x

    Ja nie rzucałem od razu kwot dotyczących sprzętu z najwyższej półki. Za
    4kPLN jesteś w stanie kupić któryś z modeli EIZO z sensownym odwzorowaniem
    kolorów (FlexScan S2433W, FlexScan SX2262W), a są to raczej najdroższe
    monitory w swojej klasie.

    > jak ktos nie ma kasy na porzadny monitor LCD, ktory potrafi zachowac
    > barwy to kupuje CRT z maska szczelinowa - na dzis nie ma sprzetu lepiej
    > oddajacego barwy.

    To znajdź mi jeszcze takiego CRT, który sensownie trzyma parametry, nie ma
    wypalonego kineskopu i daje się porządnie sprofilować...

    > tu cos z dolnej półki :
    > http://wzorniki.eu/opis/1594959/nec-spectraview-refe
    rence-241w.html
    > charakterystyczna ciemnia.

    Charakterystyczne co?

    [ Nie wierzę, że żonaci mężczyźni żyją dłużej niż kobiety. Im się tylko ]
    [ czas bardziej dłuży. (Sir Peter Ustinov) ]

  • 102. Data: 2011-01-17 21:54:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 20:59:18 +0100, z napisał(a):

    > No wiesz... 3 lata temu kosztował całą moją pensję. Całe 1300 zł :-)
    > Miałem wybór: taki albo TN.

    Ja się zawziąłem. Popracowałem swego czasu przy EIZO i byłem autentycznie
    zachwycony kulturą pracy, kolorami, odwzorowaniem gradientów. Modele z serii
    ColorEdge czy FlexScan SX to już zbyt wysoka półka dla mnie. Jak się trafiła
    okazja wymienić jednego z dwóch posiadanych 17" L568 na 24" S2432W, to długo
    się nie zastanawiałem. Zapożyczyłem się trochę, część oszczędności
    szarpnąłem, ale nie żałuję tej decyzji.

    Ja przed tymi monitorami spędzam czasami po 14 godzin cięgiem (oczywiście -
    kilkuminutowe przerwy regularnie sobie robię, bo bym chyba zwariował).
    Nigdy, ale to nigdy, nie zdarzyło mi się, żebym miał zastrzeżenia co do
    obrazu.

    > Po prostu. Zadzwoniłem do kolegi jakie ma ustawienia na swoim i
    > dociągnąłem żeby koloratka testowa z proofa wyglądała tak jak na
    > wydruku. Akurat w tamtej firmie to w zupełności wystarczyło :-)

    I co? Wystarczyły na obu monitorach te same ustawienia z OSD? Jakoś mam
    wątpliwości co do tego, by tak równo oba egzemplarze świeciły. Wątpliwości
    mam stąd, że wiem jak różniły się ustawienia, gdy regulowałem sobie dwa
    stojące obok siebie L568 podpięte i pracujące z tym samym komputerem... :)

    > Już tam nie pracuję również dlatego że właśnie w zupełności wystarczało.
    > Teraz powoli ale konsekwentnie kompletuję nowe stanowisko pracy. :-)
    > Szefostwo uległo magii Eizo więc nie będę się bardzo sprzeciwiał :-)
    > Tylko nie wiem czy uzyskamy 1900x1200 w ludzkich pieniądzach. Jakoś się
    > przyzwyczaiłem.

    Odezwij się na priva.

    [ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so. ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 103. Data: 2011-01-17 22:37:01
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > ale bierz też pod uwagę, że coraz częściej, w coraz większej
    > ilości domów, liczba komputerów zaczyna być większa od 1...

    Nie no biorę to pod uwagę. Zauważ jednak, że w zdecydowanej większości
    struktura jest taka:

    ______ pecet/laptop rodzica
    /
    modem--- AP------ pecet dziecka
    \
    \_____ ew. pecet drugiego rodzica/ drugiego dziecka

    Oni między sobą się nie kontaktują. Kożdy sobie rzepkę skrobie ;)
    Proponowanie komuś aby jednoosobowo użytkował 2 pecety z jakichkolwiek
    względów (niech to bedzie nawet dbałość o jego dobro sic!!) to tu już
    trzeba postawić mały necik wewnętrzny, a to nie dla każdego jest jak
    splunąć ;)

    Myślę, że raczej kierunek dla kowalskich to dołożenie do sieci czegoś w
    stylu "Movie Cube" to szczyt możliwości na dziś i na jutro i do momentu
    gdy będziemy zlecać takie rzeczy na zwenątrz jak remont mieszkania. Ale
    to jeszcze trochę potrwa. Jeszcze tak z pół pokolenia, może trochę
    mniej.

    --
    Wojtek

  • 104. Data: 2011-01-18 00:14:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:37:01 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

> [...]
    > \_____ ew. pecet drugiego rodzica/ drugiego dziecka
    >
    > Oni między sobą się nie kontaktują. Kożdy sobie rzepkę skrobie ;)

    Serio? W zdecydowanej większości znanych mi przypadków bardzo szybko pojawia
    się zapotrzebowanie na wspólną przestrzeń dyskową - na zdjęcia z wakacji,
    urodzin cioci Zdzisi, filmów ze ślubu wujka Staszka...

> [...]
    > względów (niech to bedzie nawet dbałość o jego dobro sic!!) to tu już
    > trzeba postawić mały necik wewnętrzny, a to nie dla każdego jest jak

    Wiesz - to już mocno zależy. :) Na przykład od tego, jak ktoś określa swoje
    potrzeby, kto ich słucha i kto doradza. Jak czasami zdarza mi się wleźć do
    Saturna czy innego tego typu sklepu i słyszę, co "fachofcy" z obsługi
    wygadują, to mnie na miejscu pusty śmiech i jasny szlag trafia...

> [...]
    > gdy będziemy zlecać takie rzeczy na zwenątrz jak remont mieszkania. Ale
    > to jeszcze trochę potrwa. Jeszcze tak z pół pokolenia, może trochę

    Nie wydaje mi się. Dzisiejsze nastolatki - co by nie mówić - są już naprawdę
    nieźle oblatane. Fakt, że bardzo często na zasadzie, że trzeba mieć A, B, C,
    tu kliknąć to, tam kliknąć tamto, bez wnikania co tak naprawdę robią, ale
    naprawdę dla kilkunastoletniego szczeniaka zmajstrowanie sieci w domu to nie
    jest specjalnie wielkie wyzwanie.

    [ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona ]
    [ szuka jego. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 105. Data: 2011-01-19 13:29:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pewnie taką, że zdarzają się jeszcze użyszkodnicy przeglądający
    > archiwa. Lepiej żeby zdawali sobie sprawę z instnienia "przeciw",
    > niż wnioskowali na zasadzie "129 wątków o takim rozwiązaniu,
    > to ja też tak zrobię, bo widać to jest dobre".

    No ale dla każdego "dobre" będzie co innego. Chyba się zgodzisz?

  • 106. Data: 2011-01-19 13:30:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
    > Pożyjemy, zobaczymy - co Ci będę tłumaczył, skoro lepiej wiesz :->

    Zamiast ironizować wytłumaczyłbyś czym miałoby się różnić
    patrzenie na ekran laptopa od patrzenia na ekran desktopa...

  • 107. Data: 2011-01-19 13:35:38
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Pszemol"
    >Zamiast ironizować wytłumaczyłbyś czym miałoby się różnić
    >patrzenie na ekran laptopa od patrzenia na ekran desktopa...

    Oczywiście niczym. Poza pozycją i odległością.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 108. Data: 2011-01-21 06:23:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> wrote in message
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Pszemol"
    >
    > Oczywiście niczym. Poza pozycją i odległością.

    Pozycji nie możesz zmienić przy laptopie, czy co?

  • 109. Data: 2011-01-21 06:26:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <r...@o...pl> wrote in message

    > Jak facet ma małego fiuta to musi poprawić sobie samopoczucie
    > bezsensownymi gadżetami jak nieprzenośny komputer przenośny
    > czy wyścigowa terenówka lub terenowa wyścigówka.
    > Dla tych z bardzo małymi informacja że są już laptopy z
    > ekranami większymi niż 17 cali.

    Radku, ten komputer jest dla starszej osoby, która ma słabe oczy
    i potrzebuje jak największy ekran. Potrzebuje komputer łatwo
    odstawialny na półkę szafki gdy nie jest w użyciu, tak aby nie
    zajmował dużo miejsca na stole w garsonierze w której i tak nie
    ma miejsca na nic a co dopiero blaszak z okablowaniem i sprzętem.

    Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
    świadectwo kulturalne...

  • 110. Data: 2011-01-21 06:28:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message

    > Od początku, jakoś tak miałem wrażenie (nie wiedzieć czemu),
    > że jesteś "obywatelem, tamtego pięknego kraju".

    Ma to coś do rzeczy? Jakiś związek z omawianym tematem?
    A może to jakaś nieudana próba argumentu personalnego?