  • 111. Data: 2011-01-21 07:16:59
    Temat: Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Pszemol"
    >Pozycji nie możesz zmienić przy laptopie, czy co?

    Znaczy mogę zostawić klawiaturę przy dłoniach, a wyświetlacz odsunąć
    wyżej i dalej? No zdziwniej i zdziwniej...

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 112. Data: 2011-01-21 09:14:55
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-21 07:26, Użytkownik Pszemol napisał:

    > Radku, ten komputer jest dla starszej osoby, która ma słabe oczy
    > i potrzebuje jak największy ekran. Potrzebuje komputer łatwo
    > odstawialny na półkę szafki gdy nie jest w użyciu, tak aby nie
    > zajmował dużo miejsca na stole w garsonierze w której i tak nie
    > ma miejsca na nic a co dopiero blaszak z okablowaniem i sprzętem.

    Osobie która ma słabe oczy potrzeba ekranu z dużymi pikselami
    a nie z dużą przekątną. A skoro i tak ma stać w miejscu to
    jakaś mała obudowa z płytą mini lub mikro będzie sporo lepszym
    rozwiązaniem.

    > Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
    > świadectwo kulturalne...

    Czyli jak widać trafiłem w dziesiątkę.

    Pozdrawiam

  • 113. Data: 2011-01-21 09:32:38
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 14 Jan 2011 23:43:30 +0100, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >Niezmiennie twierdzę, że kupowanie komputera przenośnego do
    >roli stacjonarnego jest równie sensowne i wygodne jak kupo-
    >wanie samochodu dostawczego do dojeżdżania do pracy w centrum
    >miasta.
    Niezmiennie widać, że zabetonowałeś się parę lat temu. Laptop +
    ewentualnie zewnętrzna klawiatura/mysz są w sporej ilości przypadków
    bardzo dobrym rozwiązaniem do domu. I co się liczy estetycznym.
    Szczególnie gdy oczekiwana funkcjonalność zamyka się w tzw.
    ,,przeglądaniu internetu''.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 114. Data: 2011-01-21 14:33:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <r...@o...pl> wrote in message

    > Osobie która ma słabe oczy potrzeba ekranu z dużymi pikselami
    > a nie z dużą przekątną.

    Im większa przekątna tym większe piksele przy tej samej rozdzielczości.
    Poza tym można powiększyć piksele używając laptopa w rozdzielczości
    mniejszej niż nominalna, a do tego trzeba dużego ekranu bo inaczej
    widzisz niewiele na ekranie. To zwykła arytmetyka.

    > A skoro i tak ma stać w miejscu to jakaś mała obudowa
    > z płytą mini lub mikro będzie sporo lepszym
    > rozwiązaniem.

    Nie ma stać w miejscu, ma być odkładany na półkę. Nie umiesz czytać?
    Gdyby było lepszym dla mnie rozwiązaniem to bym go wybrał.
    Ale nie jest dla mnie lepszym rozwiązaniem. Lepszym rozwiązaniem
    jest laptop.

    > Czyli jak widać trafiłem w dziesiątkę.

    Masz jakieś kompleksy na tym punkcie że tak Cię temat pasjonuje?

  • 115. Data: 2011-01-21 16:19:19
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-21 15:33, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > mniejszej niż nominalna, a do tego trzeba dużego ekranu bo inaczej
    > widzisz niewiele na ekranie. To zwykła arytmetyka.

    Tyle że rozdzielczość nie musi być taka sama.
    Ten z linka przy 17 calach ma rozdzielczość 1600x900, dla osoby ze
    słabym wzrokiem pasowało by coś o podobnej rozdzielczości ale
    przekątnej 20 do 22 cali. I piksele w 99% przypadków będą jednak
    większe na stacjonarnym.

> [...]
    > Gdyby było lepszym dla mnie rozwiązaniem to bym go wybrał.
    > Ale nie jest dla mnie lepszym rozwiązaniem. Lepszym rozwiązaniem

    Sprzęt przenośny kupuje się do pracy w więcej niż jednym miejscu.
    A stacjonarny tak trzeba wkomponować w pokój aby nie przeszkadzał.
    A że konkretny argument o wielkości pikseli już padł to główkuj
    jak ten stacjonarny ładnie wpasować. :-)

    > Masz jakieś kompleksy na tym punkcie że tak Cię temat pasjonuje?

    Mnie pasjonuje ?
    A tych co na ten temat dyskutują nie pasjonuje, a dyskutują tylko
    z ... ? No właśnie z jakiego powodu poruszasz ten problem ?
    Fascynuje cię czy jak ? :-)

    Pozdrawiam

  • 116. Data: 2011-01-21 16:47:14
    Od: z <z...@g...pl>

    RadoslawF pisze:

> [...]
    > słabym wzrokiem pasowało by coś o podobnej rozdzielczości ale
    > przekątnej 20 do 22 cali. I piksele w 99% przypadków będą jednak

    O i tu w końcu znalazłem zastosowanie dla tych wielkich czcionek i
    przycisków domyślnie ustawionych w linuxie :-)
    Dla mnie zawsze były za wielkie ale dla starszej osoby jak znalazł.
    Pixele przestają mieć znaczenie.

  • 117. Data: 2011-01-21 17:19:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > słabym wzrokiem pasowało by coś o podobnej rozdzielczości ale
    > przekątnej 20 do 22 cali. I piksele w 99% przypadków będą jednak

    Głupoty wygadujesz. Kupuj sobie stacjonarny jak lubisz.
    Ja sobie kupiłem laptopa bo lubię laptopa.

    > Sprzęt przenośny kupuje się do pracy w więcej niż jednym miejscu.

    Bzdura. Sprzęt przenośny kupuje się wtedy, gdy trzeba go przenosić.
    Nawet jeśli jest to przenoszenie ze stołu na półkę w szafie.

    > A stacjonarny tak trzeba wkomponować w pokój aby nie przeszkadzał.
    > A że konkretny argument o wielkości pikseli już padł to główkuj
    > jak ten stacjonarny ładnie wpasować. :-)

    Nie mam ochoty główkować. Nie mam potrzeby niczego wpasowywać
    w nic. Do używania wyciągnie się laptopa z regału, po użyciu się go tam
    schowa. 5 sekund roboty i grat nie stoi i nie szpeci na stole niepotrzebnie
    przez resztę dnia.

    To ty poruszyłeś ten swój problem.

  • 118. Data: 2011-01-21 17:21:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > O i tu w końcu znalazłem zastosowanie dla tych wielkich czcionek
    > i przycisków domyślnie ustawionych w linuxie :-)
    > Dla mnie zawsze były za wielkie ale dla starszej osoby jak znalazł.
    > Pixele przestają mieć znaczenie.

    W Windows też to można zrobić bez manipulowania rozdzielczością.
    Dlatego ważny jest jak największy ekran bo jak zwiększysz czcionkę
    i ikony na małym ekranie to po prostu nie zmieścisz ich tam wiele.
    Ludzie jednak lubią teoretyzować i wymądrzać sie w temacie którego
    w ogóle nie rozumieją i jeszcze bezczelnie po chamsku robią aluzje
    na temat mody czy rozmiarów fiuta. Ale chamów nigdzie nie brakuje :-(

  • 119. Data: 2011-01-21 18:47:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> wrote in message
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Pszemol"
    >
    > Znaczy mogę zostawić klawiaturę przy dłoniach, a wyświetlacz odsunąć
    > wyżej i dalej? No zdziwniej i zdziwniej...

    No nie możesz.

  • 120. Data: 2011-01-21 19:26:23
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-21 18:21, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > w ogóle nie rozumieją i jeszcze bezczelnie po chamsku robią aluzje
    > na temat mody czy rozmiarów fiuta. Ale chamów nigdzie nie brakuje :-(

    Skoro jednak rozmiar przekątnej jest najważniejszy to zostaw tego
    laptopa z ekranem 17 cali a kup normalnego stacjonarnego z ekranem
    22 cali lub większym. :-)

    A co do tego fiuta to powiedz masz kompleksy czy to cię tak pasjonuje ?