  • 91. Data: 2011-01-17 20:02:52
    Temat: Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.01.2011 13:48, the_foe pisze:
    > ja jestem z pokolenia, pamietajacego czasy, kiedy czlowiek tulil sie do 14'' ekranu
    CRT z odswiezaniem 60 HZ (dopiero od 75 obraz byl stabilny a od 85 nie bolala glowa)
    i jakos sie zylo - lekarzy nie
    > odwiedzalo.

    Owszem. I dzisiaj się nosi mocne okulary i pamięta, by sie-
    dzieć prosto na krześle, bo inaczej plecy szybko się czuje.
    Więc nie opowiadaj jakiś to doświadczony, bo ja mam zgoła
    inne doświadczenia (i chyba dłuższe, bo mój C64 miał monitor
    50 Hz i zdecydowanie mniej niż 14" przekątnej).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 92. Data: 2011-01-17 20:06:53
    Od: z <z...@g...pl>

    the_foe pisze:

    > i jeszcze przez 2x
    > jak ktos nie ma kasy na porzadny monitor LCD, ktory potrafi zachowac
    > barwy to kupuje CRT z maska szczelinowa - na dzis nie ma sprzetu lepiej
    > oddajacego barwy.
    > tu cos z dolnej półki :
    > http://wzorniki.eu/opis/1594959/nec-spectraview-refe
    rence-241w.html
    > charakterystyczna ciemnia.

    "
    To idealny monitor dla wszystkich kreatywnych profesjonalistów,
    projektantów, fotografów, inżynierów precyzyjnych i innych osób, które
    nie uznają kompromisów, jeśli chodzi o dokładność barw.
    "
    W realnym świecie uznajemy kompromisy na każdym kroku :-)
    Niestety do CRT już nie zasiądę za żadne pieniądze. Szkoda zdrowia. Już
    swoje przeszedłem.

  • 93. Data: 2011-01-17 20:12:19
    Od: z <z...@g...pl>

    qwerty pisze:

    > Po co? Do tv można zainstalować przeglądarkę www, a filmy puszczać z
    > samby czy ftp.
    Musiałbym kupić nowy TV a korzystanie z dvd stało się upierdliwe.

    > Na pewno zachowana jest ergonomia pracy...

    Tu ergonomii ma specjalnie nie być. Pozycja inna niż w pracy - bezcenne
    :-)

  • 94. Data: 2011-01-17 20:25:39
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-17 21:06, z pisze:
    > Niestety do CRT już nie zasiądę za żadne pieniądze. Szkoda zdrowia. Już
    > swoje przeszedłem.

    na allegro kupisz monitor CRT za 300 zl ktory oddaje kolory jak LCD za
    10 tys. To jest jednak alternatywa dla tych ktorzy potrafia robic
    profesjonalne grafiki poligraficzne a nie maja kasy na nowoczesny
    sprzet. Pracujac na LCD za 1500 zl narobia sobie tylko wstydu.

    --
    the_foe

  • 95. Data: 2011-01-17 20:31:37
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    qwerty wrote:

    > Po co? Do tv można zainstalować przeglądarkę www, a filmy puszczać z
    > samby czy ftp.

    Ale wszyscy anty-laptopowi są cwani :/
    Na początek zaznaczę, że sam używam laptopa i desktopa, co by nie było.
    Do nikogo jakoś nie dociera, że laptop jest rozwiązaniem *najprostszym*!
    Jeśli używa się na przemian 2 komputerów to pojawia się:
    - synchronizacja poczty
    - synchronizacja plików
    Ludzie już mają swoje skrzynki pocztowe i co? mając taki onet czy wp
    mają zmieniać bo tam IMAPa nie ma?
    Mają kupować sobie NASa aby pliki synchronizować i ew. serwować coś na
    TV, no jeszcze mieszkanie kablować? A i jeszcze drukarkę uwspólnić ;))
    O kosztach nie wspomnę ....
    Ja sobie tak zrobiłem ale 95% użytkowników nie ma tego i nie chce mieć!
    Wolą mieć coś "gorszego" ale bez kombinowania i wgryzania się w to jak
    to czy tamto działa (albo i nie działa i co wtedy?)
    Może zwyczajnie interesuje ich coś innego?

    Trzeba mieć nierówno pod sufitem aby komuś kto chce laptopa wciskać
    sieć domową ://

    --
    Wojtek

  • 96. Data: 2011-01-17 20:41:42
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Wojtek" napisał:

    > Czasem ktoś lubi sobie usiąść w fotelu z pecetem na kolanach
    > i coś poklikać

    Te 8 hamerykańskich funtów to ile na nasze? 3 i pół kilo? Nooo, wygoda jak
    cholera.
    Ale faktycznie, akurat w tym przypadku wciskanie wątkotwórcy stacjonarki
    raczej nie ma większego sensu. Nie ten "target". On musi się z tym
    przemieszczać.

    JoteR

  • 97. Data: 2011-01-17 21:09:49
    Od: z <z...@g...pl>

    the_foe pisze:

> [...]
    > profesjonalne grafiki poligraficzne a nie maja kasy na nowoczesny
    > sprzet. Pracujac na LCD za 1500 zl narobia sobie tylko wstydu.

    Napisałem że obecnie 2000 zł :-) a duzy monitor TN kosztuje już mniej
    niż 1000 zł

    Pracuję w poligrafii od 12 lat. Oprócz dobrego sprzętu jest potrzebne
    jeszcze doświadczenie (takie zboczenie - cmyk w głowie)
    Bardzo często to ja ratuję tyłek "grafikom" pracującym w profesjonalnych
    firmach, na profesjonalnym sprzęcie.
    Przykład z wczoraj, poważne wydawnictwo, bardo wybredny klient:
    nafarbienie 390% i linie o zerowej grubości rysunek techniczny samolotu.
    Tu najlepszy hiper monitor nie pomoże.
    Jeśli nawet wyświetli doskonale to co ma wyświetlić to nie zagwarantuje
    sukcesu w druku bo odwzorowanie kolorów jest tylko jednym z wielu czynników.

    PS. Ten sam klient potrafił kwestionować wydruk bo sobie "siakieś"
    świetlówki nowe w biurze pozakładali. Załamka.

  • 100. Data: 2011-01-17 21:44:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:09:49 +0100, z napisał(a):

    > Napisałem że obecnie 2000 zł :-) a duzy monitor TN kosztuje już mniej
    > niż 1000 zł
    (ciach...)
    > PS. Ten sam klient potrafił kwestionować wydruk bo sobie "siakieś"
    > świetlówki nowe w biurze pozakładali. Załamka.

    Tutaj pełna zgoda - najlepszy sprzęt wiedzy nie zastąpi. Z drugiej strony
    dobry sprzęt pozwoli człowiekowi z wiedzą z danej dziedziny zdjąć sobie z
    głowy część problemu. Nie mówię, że każdy musi monitor klasy high-end
    kupować, skoro przykładowo - tłucze wizytówki.

    Z drugiej strony widziałem drukarknię, którą profesjonalista (zarówno pod
    względem wiedzy, jak i używanego sprzętu) wziął w obroty. Drukarnia się
    zarzekała, że nie ma siły, żeby oni wydruk przewalili. Podłożyli się
    koncertowo, gdyż poza kontrolą wizualną (kalibrowany sprzętowo monitor
    wysokiej klasy, lampa referencyjna, prawidłowo urządzone stanowisko pracy),
    wydruk finalny, jak i proof, zostały dodatkowo pomierzone. Co ciekawe,
    odpuścili sobie wykręcanie się już na etapie, gdy zleceniodawca wyjaśnił im
    na czym pracuje i jak to ma do pracy przygotowane...

    [ Cynizm - sposób przyjmowania życia takim, jakie ono jest. ]
    [ (JoeMonster.org - Demotywatory rosyjskie XIX) ]

  • 99. Data: 2011-01-17 21:44:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 20:31:37 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

> [...]
    (ciach...)
    > Trzeba mieć nierówno pod sufitem aby komuś kto chce laptopa wciskać

    Wojtek - ale bierz też pod uwagę, że coraz częściej, w coraz większej ilości
    domów, liczba komputerów zaczyna być większa od 1...

    [ Nim język puścisz w taniec, ]
    [ Załóż na mordę... kaganiec. (Jan Sztaudynger) ]

  • 101. Data: 2011-01-17 21:44:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 21:25:39 +0100, the_foe napisał(a):

    > na allegro kupisz monitor CRT za 300 zl ktory oddaje kolory jak LCD za
    > 10 tys.

    Wybacz, ale nie masz pojęcia, o czym piszesz.

    > To jest jednak alternatywa dla tych ktorzy potrafia robic
    > profesjonalne grafiki poligraficzne a nie maja kasy na nowoczesny
    > sprzet. Pracujac na LCD za 1500 zl narobia sobie tylko wstydu.

    Mhm...

    [ What's God? - Well, you know when you want something really bad and you ]
    [ close your eyes and you wish for it? God's the guy that ignores you. ]
    [ (James McCord "The Island" ) ]