  • 81. Data: 2011-01-17 09:37:26
    Temat: Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
    Od: z <z...@g...pl>

    Przemysław Ryk pisze:

    > Widać stosunkowo niezły egezmplarz się trafił. Jednak z powtarzalnością
    > kolejnych egzemplarzy takiego BenQ czy innych Iiyam, to różnie bywa. Znajomy
    > się kiedyś nastawił na Gateway'a (też na PVA).
    Mam w domu Gateway'a na IPSie. Dwa razy się psuł, trochę smuży,
    podświetlenie nierównomierne, w porównaniu z tym Benq jakby mniej ostre
    czcionki. Ale nie żałuję. Kąty - bezcenne. :-)

    Po czwartym egzemplarzu,
    > którego nie szło porządnie wyregulować krew go zalała, dołożył i wziął
    > FlexScana S2233W. I odżył.

    Pierwszy kosztował 1400 zł i był kalibrowany itd.
    Drugi kosztował już 1800 zł był ustawiany tylko na oko. Było OK.
    To co mam teraz przed oczami to trrraaagedia :-(

  • 82. Data: 2011-01-17 12:52:38
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 10:37:26 +0100, z napisał(a):

    > Mam w domu Gateway'a na IPSie. Dwa razy się psuł, trochę smuży,
    > podświetlenie nierównomierne, w porównaniu z tym Benq jakby mniej ostre
    > czcionki. Ale nie żałuję. Kąty - bezcenne. :-)

    Chyba bym się wściekł... Ale ja od normy odbiegam (prywatnie mam FlexScana
    S2432W i jestem wniebowzięty). :)

    > Pierwszy kosztował 1400 zł i był kalibrowany itd.

    Jak często? :)

    > Drugi kosztował już 1800 zł był ustawiany tylko na oko. Było OK.

    Skoro tak twierdzisz. :D

    > To co mam teraz przed oczami to trrraaagedia :-(

    TN? No to nic dziwnego. ;D

    [ Nie ma cięższego zajęcia niż noszenie skrzynek z cudzą wódką. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 83. Data: 2011-01-17 13:15:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Laptop raz służy do pracy i ma podpięty zewnętrzny monitor i klawiaturę,

    desktop

    > raz podpięty jest do niego w salonie telewizor

    Po co? Do tv można zainstalować przeglądarkę www, a filmy puszczać z samby czy
    ftp.

    > a następnym razem na fotelu przeglądam grypy dyskusyjne.

    Na pewno zachowana jest ergonomia pracy...

  • 84. Data: 2011-01-17 14:01:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011, Pszemol wrote:

    > Stać ich na wygodę
    > i kulturę pracy jakiej desktop nie daje, mimo że może być tańszy.

    Wygoda i kultura pracy?
    Masz na myśli co najmniej 24" monitora (ciut mniej ale nie panorama
    od biedy ujdzie), wygodną lekką klawiaturę dającą się ustawić
    przestrzenie wg upodobań (pod skosem w dowolnej płaszczyźnie)
    itede?

    > Laptop ma racjonalne cechy użytkowe

    Ma.
    Ładnie wygląda, zajmuje mniej miejsca (acz kabelki potrafią
    zająć więcej niż kabelki do desktopa), może posłużyć do grzania
    kolan (znacznie wygodniej niż desktopem)... pewnie znalazłoby
    się sporo więcej "plusów". No i awaryjnie może służyć jako p.o.
    "przenośności" (w zastępstwie netbooka).

    Ale "kultura *pracy*"?
    E...
    Niestety "kultura" wymaga miejsca.

    pzdr, Gotfryd

  • 85. Data: 2011-01-17 14:06:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Jan 2011, the_foe wrote:

    > a jak mial tylko lopate, zero kasy a ziemia byla miekka ze wlasciwie zrobil
    > to szybciej niz zrobilby to szpadlem?

    To masz zupełną rację.
    Ale wtedy "rola" wygląda na właściwą dla nettopa, nie desktopa.
    I w odróżnieniu od łopaty (wchodzącej jak w masło w miękki grunt) w roli
    szpadla nie ma mowy o argumencie z "kulturą".
    Trzeba by znaleźć odpowiednik łopaty z niewygodnym uchwytem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 86. Data: 2011-01-17 14:10:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Jan 2011, Pszemol wrote:

    > "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote

    > Jaką masz motywację do takiego zniechęcania?

    Pewnie taką, że zdarzają się jeszcze użyszkodnicy przeglądający
    archiwa. Lepiej żeby zdawali sobie sprawę z instnienia "przeciw",
    niż wnioskowali na zasadzie "129 wątków o takim rozwiązaniu,
    to ja też tak zrobię, bo widać to jest dobre".

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2011-01-17 18:04:15
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-16 21:29, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Sun, 16 Jan 2011 19:54:09 +0100, z napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Przemnóż × 2...

    i jeszcze przez 2x
    jak ktos nie ma kasy na porzadny monitor LCD, ktory potrafi zachowac
    barwy to kupuje CRT z maska szczelinowa - na dzis nie ma sprzetu lepiej
    oddajacego barwy.
    tu cos z dolnej półki :
    http://wzorniki.eu/opis/1594959/nec-spectraview-refe
    rence-241w.html
    charakterystyczna ciemnia.

    --
    the_foe

  • 88. Data: 2011-01-17 19:52:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jan 2011, z wrote:

    > Laptop raz służy do pracy i ma podpięty zewnętrzny monitor i klawiaturę, raz
    > podpięty jest do niego w salonie telewizor a następnym razem na fotelu
    > przeglądam grypy dyskusyjne. Warunki lokalowe mają swoje ograniczenia.

    Tak sobie czytam, i wychodzi mi że argumenty uprzednio wymienione jako
    "za laptopem" wymieniłeś właśnie jako ich wady :)
    Racji (Twoim uwagom) nie odmawiam, tyle że właśnie wskazują one
    - co można zrobić z argumentem (cyt) "po prostu ludzie robią się bogatsi
    i stać ich na coś więcej" (wychodzi, że nie na desktopa :D)
    - co z ową "kulturą pracy". Musi zostać podporządkowana punktowi wyżej
    i tyle.

    > Wiem że za podobną kasę
    > miałbym szybszą maszynę stacjonarną ale żeby zapewnić podobną funkcjonalność
    > musiałbym mieć ze 3 komputery.

    Powodem części sporów jest właśnie argumentacja :)

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2011-01-17 19:57:08
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.01.2011 19:54, z pisze:
    > Masz jakieś wsparcie. Tyle się czyta na tej grupie o poborze prądu i o zastępowaniu
    serwerów laptopami właśnie.

    Zbuduj desktopa z procesorem mobilnym i z tak marnym moni-
    torem, by brał 15 W, a nie 50 W. I z pamięcią taktowaną 3x
    niższą częstotliwością. I najmarniejszą grafiką zintegro-
    waną. Wtedy będzie równie energooszczędny, co komputer
    przenośny. I może równie tani, bo tak marne stacjonarne
    monitory LCD to obecnie można kupić tylko z demobilu.

    "Energooszczędność" komputerów przenośnych wynika ze sto-
    sowania gorszych, wolniejszych lub selekcjonowanych ele-
    mentów oraz z dobierania zasilacza "na styk". A czy któryś
    z domorosłych składaczy komputera stacjonarnego zastanawia
    się w ogóle nad zasilaczem o mocy rzędu 100 W na przykład?

    Poza tym zastanawia ten "pęd do energooszczędności" w przy-
    padku pojedynczego komputera domowego. To, co się zaoszczę-
    dzi na prądzie straci się (z nawiązką, obawiam się) przy
    pierwszej wymianie baterii lub płyty głównej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 90. Data: 2011-01-17 19:59:18
    Od: z <z...@g...pl>

    Przemysław Ryk pisze:

    > Chyba bym się wściekł... Ale ja od normy odbiegam (prywatnie mam FlexScana
    > S2432W i jestem wniebowzięty). :)

    No wiesz... 3 lata temu kosztował całą moją pensję. Całe 1300 zł :-)
    Miałem wybór: taki albo TN.

    > Skoro tak twierdzisz. :D
    Po prostu. Zadzwoniłem do kolegi jakie ma ustawienia na swoim i
    dociągnąłem żeby koloratka testowa z proofa wyglądała tak jak na
    wydruku. Akurat w tamtej firmie to w zupełności wystarczyło :-)

    Już tam nie pracuję również dlatego że właśnie w zupełności wystarczało.
    Teraz powoli ale konsekwentnie kompletuję nowe stanowisko pracy. :-)
    Szefostwo uległo magii Eizo więc nie będę się bardzo sprzeciwiał :-)
    Tylko nie wiem czy uzyskamy 1900x1200 w ludzkich pieniądzach. Jakoś się
    przyzwyczaiłem.