  • 1. Data: 2010-04-21 10:53:40
    Temat: Ocena przebiegu na podstawie wyglądu wnętrza
    Od: to <t...@a...xyz>

    Mojemu autku stuknęło ostatnio 175 tys. km (prawdziwe), postanowiłem więc
    zrobić coś dla niego i odświeżyć nieco wnętrze.

    Koszty wyglądały następująco:

    - Nakładki na pedały (oryginał) 20 zł
    - Mieszek dźwigi zmiany biegów (zamiennik) 20 zł
    - Podłokietnik (używany jak nowy) 70 zł
    - Siedzisko kierowcy (używane jak nowe) 30 zł
    - Dywaniki (oryginał) 100 zł

    - Środek do czyszczenia tkanin 30 zł
    - Środek do czyszczenia plastików 20 zł
    - Pasta polerska do plastiku 10 zł

    Razem około 300 zł i oczywiście kilka godzin pracy. Efekt? Wnętrze
    wygląda niemal jak nowe, na pewno nie wygląda na więcej niż 50 tys. km.

    Życzę powodzenia tym, którzy próbują oceniać przebieg auta na podstawie
    zdjęć wnętrza. Ja nie robiłem tego na sprzedaż, tylko w ramach hobby, ale
    każdy handlarz może zrobić to samo i będzie go to pewnie kosztowało nawet
    mniej.

    --
    cokolwiek

  • 2. Data: 2010-04-21 11:01:10
    Temat: Re: Ocena przebiegu na podstawie wyglądu wnętrza
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4bcebd14$1@news.home.net.pl...
> [...]
    >
    > Razem około 300 zł i oczywiście kilka godzin pracy. Efekt? Wnętrze
    > wygląda niemal jak nowe, na pewno nie wygląda na więcej niż 50 tys. km.

    A kierownica, zapytam w ten deseń?Nie pytając o setki innych dupereli po
    których można poznać "wyeksploatowanie" auta.

  • 3. Data: 2010-04-21 11:07:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    Inead wrote:

    > A kierownica, zapytam w ten deseń?Nie pytając o setki innych dupereli po
    > których można poznać "wyeksploatowanie" auta.

    U mnie jest ok, gdyby nie była to 100 zł za używaną w idealnym stanie w
    wersji skórzanej lub 200 zł za używaną w idealnym stanie w wersji ze
    skórą i drewnem.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-04-21 11:10:45
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4bcec037@news.home.net.pl...

    > U mnie jest ok, gdyby nie była to 100 zł za używaną w idealnym stanie w
    > wersji skórzanej lub 200 zł za używaną w idealnym stanie w wersji ze
    > skórą i drewnem.

    I naprawdę sądzisz, że nikt się nie połapie że są wymienione nakladki na
    pedały, mieszek lewarka, kierownica itd???

  • 5. Data: 2010-04-21 11:12:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    Inead wrote:

    > I naprawdę sądzisz, że nikt się nie połapie że są wymienione nakladki na
    > pedały, mieszek lewarka, kierownica itd???

    A dlaczego miałby, jak handlarz włoży elementy lekko używane?

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-04-21 11:13:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 21.04.2010 Inead <a...@g...pl> napisał/a:

    > I naprawdę sądzisz, że nikt się nie połapie że są wymienione nakladki na
    > pedały, mieszek lewarka, kierownica itd???

    No to kupi lekko zużyte. Będzie nawet nieco taniej dzięki temu, a klient
    jeszcze bardziej zadowolony.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2010-04-21 11:13:31
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > kaĹźdy handlarz moĹźe zrobiÄ&#65533; to samo i bÄ&#65533;dzie go to pewnie
    kosztowaĹ&#65533;o nawet
    mniej.
    Może, ale nie zawsze mu się chce albo na to nie wpadnie (zwłaszcza jeśli nie
    jest zawodowcem). Piszę z doświadczenia, bo szukając samochodu często spotykałem
    się z ogłoszeniami typu "rok xxx, przebieg yyy" (przy czym przebiegi roczne, jak
    to w ogłoszeniach, rzadko przekraczały nawet 15 tysięcy/rok), często nawet zegar
    formalnie miał taki sam przebieg jak w ogłoszeniu... ale wnętrze b. często nie
    pasowało do reszty.

    Przy czym wcale nie utrzymuję że potrafię ocenić przebieg na podstawie wyglądu
    wnętrza, ale skoro sam przejeździłem ileś tam tysięcy km nie dbając specjalnie o
    samochód to np. nie uwierzę że "auto należące do kobiety/emeryta/stojące w
    garażu" z przebiegiem teoretycznie 2-3 razy mniejszym od mojego okazuje się
    bardziej zużyte.

    pozdrawiam,
    G.

  • 8. Data: 2010-04-21 11:37:03
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

> [...]

    > - Mieszek dźwigi zmiany biegów (zamiennik) 20 zł
    > - Podłokietnik (używany jak nowy) 70 zł
    > - Siedzisko kierowcy (używane jak nowe) 30 zł

    Przeciez to sa pierdoły, które mozna rozpatrzyć pod sam koniec przymiarek do
    zakupu..

    Wewnątrz auta najciekawszymi elementami do sprawdzenia są wg mnie rozwinięte
    pasy i.. kurz/błoto we wnętrzu skrzynki bezpieczników - już Mickiewicz o tym
    wiedział i pisał: 'Tam sięgaj gdzie wzrok nie sięga" :-)

  • 9. Data: 2010-04-21 11:42:24
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-04-21 11:37, Hants pisze:

> [...]
    > rozwinięte pasy i.. kurz/błoto we wnętrzu skrzynki bezpieczników - już
    > Mickiewicz o tym wiedział i pisał: 'Tam sięgaj gdzie wzrok nie sięga" :-)

    No właśnie. Po czym poznać prawdziwe zużycie wnętrza/auta w
    "przygotowanym do sprzedaży" przez zawodowce egzemplarzu.?

    Pozdrawiam
    WW

  • 10. Data: 2010-04-21 12:24:25
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "WW" <w...@v...pl> wrote in message

    > No właśnie. Po czym poznać prawdziwe zużycie wnętrza/auta w "przygotowanym
    > do sprzedaży" przez zawodowce egzemplarzu.?

    Po niczym, wystarczy ze jednym samochodem jezdzil ktos w trasy na
    autostradzie po 500km w jedna strone, a drugi tlukl sie codziennie po
    miescie z cala rodzina skaczaca po fotelach.

    Podziwiam amatorow takiego voodoo, sa rownie zabawni co chlopaki z
    bezwypadkowe.net oceniajace roznice w kolorze lakieru na podstawie zdjecia
    400x200 pikseli zrobionego komorka.

    Pozdrawiam
    Kamil