  • 1. Data: 2013-03-26 11:29:25
    Temat: Obudowa iPhone`a
    Od: Trybun <i...@y...com>

    Jak to rozumieć że na dużą różnice w cenie rzutuje cena obudowy
    telefonu? Czy obudowa IPhone`a tradycyjnego jest wykonywana z jakichś
    szlachetnych metali, np. złoto czy srebro?

    http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Nastepny-iPhone-
    bedzie-kosztowac-329-dolarow,wid,15443722,wiadomosc.
    html

  • 2. Data: 2013-03-26 12:17:50
    Temat: Re: Obudowa iPhone`a
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Mar 2013 11:29:25 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
    >
    > http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Nastepny-iPhone-
    bedzie-kosztowac-329-dolarow,wid,15443722,wiadomosc.

    Akurat z fajfonem to kościół kupertyński pojechał zdrowo - technologia jest
    bardzo daleka od tego, co jest sensowne w tak masowej produkcji. Każda
    obudowa jest oddzielnie obrabiana przez kilka minut w obrabiarce
    numerycznej - koszmar ekonomisty.
    Obudowa trójek była robiona we wtryskarce, po kilka na raz, jeden wtrysk to
    kilka sekund. Obudowa czwórki to skomplikowany odlew ze stopów lekkich oraz
    odlew szkła - po kilkanaście sztuk za każdym razem, co kilkanaście sekund.
    A tu jest skomplikowany odlew z aluminium, potrem skomplikowana i
    czasochłonna obróbka a na koniec jeszcze anodyzowanie. Masakra.
    I to wszystko po miesiącu wygląda jak kupa, jak się poobdziera.
    Tu widać tylko finalny proces - i już kilkadziesiąt sekund:
    http://www.youtube.com/watch?v=5wx37U6u06U
    A wcześniej trzeba wyfrezować całe wnętrze obudowy
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-03-26 13:16:58
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-26 12:17, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=5wx37U6u06U
    > A wcześniej trzeba wyfrezować całe wnętrze obudowy

    Powoli zaczynam rozumieć zauroczenie "Fajfoniarzy". Ich cacka nawet
    obudowy mają inne niż pozostałe telefony...

  • 4. Data: 2013-03-26 13:24:24
    Od: W <w...@w...pl>

    Trybun wystukał, co następuje:

    > Powoli zaczynam rozumieć zauroczenie "Fajfoniarzy". Ich cacka nawet
    > obudowy mają inne niż pozostałe telefony...

    A ja nie... jestem pewnie dziwny, ale wolę zwykłą, plastikową obudowę
    (byleby nie trzeszczała) - niestety metalizowane obudowy są dla mnie
    strasznie nieprzyjemne w dotyku.. i zawsze są zimniejsze (podobnież jak
    szklane ekrany)

  • 5. Data: 2013-03-26 15:51:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    > (byleby nie trzeszczała) - niestety metalizowane obudowy są dla mnie
    > strasznie nieprzyjemne w dotyku.. i zawsze są zimniejsze (podobnież jak

    To już rzecz gustu. Można jadać z gazety, można z duraleksu, a można też z
    porcelany.

    :-P

  • 6. Data: 2013-03-26 16:40:36
    Od: W <w...@w...pl>

    Maciej Bebenek wystukał, co następuje:

    > To już rzecz gustu. Można jadać z gazety, można z duraleksu, a można też z
    > porcelany.

    Wszystkie ww (poza gazetą ;p) mają raczej zbliżoną fakturę i odbiór w dotyku
    ;p

    Co do szkła - wyobraź sobie, że wstajesz rano w chłodnym pomieszczeniu i
    musisz zadzwonić - kontakt z zimną szybą smartfona jest mocno nieprzyjemny a
    nigdy takiego problemu nie miałem z plastikowymi ;)

  • 7. Data: 2013-03-26 18:15:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Maciej Bebenek wystukał, co następuje:

    > Wszystkie ww (poza gazetą ;p) mają raczej zbliżoną fakturę i odbiór w
    > dotyku
    > ;p

    Ja wole porcelane :-)

    A telefon po prostu moze byc forma bizuterii, tyle.

  • 8. Data: 2013-03-26 18:16:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    > musisz zadzwonić - kontakt z zimną szybą smartfona jest mocno nieprzyjemny a
    > nigdy takiego problemu nie miałem z plastikowymi ;)

    Też miałem podobną opinię - wyobraź sobie. Ale od paru miesięcy używam
    Nexusa 4 i... zmieniłem ;-)

  • 9. Data: 2013-03-26 18:36:57
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-26 13:24, W pisze:
> [...]
    > (byleby nie trzeszczała) - niestety metalizowane obudowy są dla mnie
    > strasznie nieprzyjemne w dotyku.. i zawsze są zimniejsze (podobnież jak

    No wiesz, fascynacja to niekoniecznie zauroczenie czymś lepszym - oni po
    prostu czują się kimś lepszym z faktu że maja coś innego niż wszyscy..
    Podobnie jest z miłośnikami aut marki Alfa Romeo, sa to jedne z
    najbardziej awaryjnych samochodów, ale to wcale nie przeszkadza
    właścicielom zadzierać nosa..;-)

  • 10. Data: 2013-03-26 18:56:25
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Trybun" <i...@y...com> napisał w wiadomości
    > No wiesz, fascynacja to niekoniecznie zauroczenie czymś lepszym - oni po
    > prostu czują się kimś lepszym z faktu że maja coś innego niż wszyscy..
    imho nie chodzi o "manie" czegoś innego niż wszyscy tylko o czysty snobizm
    cenowy.
    Mówisz "iphone" i każdy wie, że drogo (jak na Bolandię) a powiesz "Samsung"
    i to nie brzmi drogo a sama seria "galaxy" jest szeroka cenowo. I jak tu się
    lansować na bogato?
    > Podobnie jest z miłośnikami aut marki Alfa Romeo, sa to jedne z
    > najbardziej awaryjnych samochodów,
    mam bliską rodzinę która ma zajoba na AR i mają razem 4 sztuki i nie
    potwierdzam tej awaryjności a tłuką sporo kilometrów.
    > ale to wcale nie przeszkadza właścicielom zadzierać nosa..;-)
    a to akurat najszczersza prawda i to w wydaniu maximum :)