  • 21. Data: 2009-07-11 19:07:27
    Temat: Re: Obudowa dysku zewnętrzenego na USB
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    STranger pisze:

    > Tak jak Radosław wyjaśnił IDE to tak naprawdę P(arallel)ATA, czyli
    > równoległe ATA. W praktyce pasuje tam taka szeroka taśma 40 lub 80 żyłowa.
    > SATA to S(erial)ATA, czyli szeregowe ATA, w praktyce napędy łączy się
    > przez cienki czerwony płaski przewód.

    > Tak, ma znaczenie. Interfejs dysku musi być zgodny z interfejsem obudowy
    > do dysku. A komunikacja z kompem poprzez USB to już inna para kaloszy :)

    Aha, to już teraz rozumiem-wreszcie. W tej chwili nie wiem, nie pamiętam
    jakie to dokładnie dyski, bo są zapakowane i leżą wysoko w szafie. Jak je
    wyciągnę to dokładnie sprawdzę, żeby złej obudowy nie kupić.
    Dzięki :-)

    --
    animka

  • 22. Data: 2009-07-11 20:22:47
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Animka" napisała:

    > To chyba kupię taki:
    > http://www.twenga.pl/cena/74295874.html

    No ale ta obudowa jest do dysków SATA, a Ty masz dyski PATA. Z tych, co
    figurują na tej stronie, najtańsza pasująca to GigaPod VI. Ale wywalać
    stówę, żeby podpiąć przedpotopowy dysk o równie przedpotopowej pojemności -
    to już lekka ekstrawagancja.

    JoteR

  • 23. Data: 2009-07-11 20:30:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Animka" napisała:

    > W tej chwili nie wiem, nie pamiętam jakie to dokładnie dyski,
    > bo są zapakowane i leżą wysoko w szafie. Jak je wyciągnę to
    > dokładnie sprawdzę,

    Ja stąd widzę tę szafę i jej zawartość ;->
    I zaprawdę powiadam Ci - te dyski z interfejsem PATA są.
    Przeto obudowa winna takoż mieć interfejs PATA, albowiem inna będzie jako
    cymbał brzmiący.
    Amen.

    JoteR

  • 24. Data: 2009-07-11 20:52:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    JoteR pisze:

> [...]
    > stówę, żeby podpiąć przedpotopowy dysk o równie przedpotopowej pojemności -

    Przecież nie wyrzucę ot tak sobie dysków na śmietnik, ani nikomu też nie
    oddam. Jeden jest sformatowany drugi z danymi.
    Nawet jak dysk jest sformatowany to dane nadal można odczytać jak ktoś się
    na tym zna.
    Jak skutecznie nie za bardzo przemęczając się rozwalić te dwa dyski ?
    Myślałam o dziurze zrobionej wiertarką, ale żaden chłop z wiertarką mi się
    nie napatoczył.

    --
    animka

  • 25. Data: 2009-07-11 21:40:05
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Animka pisze:
    > Jak skutecznie nie za bardzo przemęczając się rozwalić te dwa dyski ?

    Włóż do mikrofalówki. Dane szlag trafi, dysk też.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 26. Data: 2009-07-12 06:51:48
    Od: "Robert Kowalski" <r...@s...pl>

    Użytkownik "STranger" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Włóż do mikrofalówki. Dane szlag trafi, dysk też.
    Mikrofalówkę oraz meble w bezpośrednim sąsiedztwie też!
    Jak straż pożarna nie przyjedzie zbyt szybko, to sąsiednie mieszkania też.

    Podsumowując, nie wkładaj elektroniki do mikrofali!!!

  • 27. Data: 2009-07-12 08:16:05
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.07.2009 20:40, STranger pisze:
    > SATA to S(erial)ATA, czyli szeregowe ATA, w praktyce napędy łączy się
    > przez cienki czerwony płaski przewód.

    Nieprawda, bo przez żółty ;)

    PS. Czemu tak podkreślasz kolor, który może być w zasadzie
    dowolny, a w praktyce właśnie kable SATA występują co
    najmniej w odmianach czarnych, czerwonych i żółtych? :)
    Słyszałem też o niebieskich.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 28. Data: 2009-07-12 08:27:49
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Robert Kowalski pisze:

    > Mikrofalówkę oraz meble w bezpośrednim sąsiedztwie też!
    > Jak straż pożarna nie przyjedzie zbyt szybko, to sąsiednie mieszkania też.

    Skąd wiesz, próbowałeś czy teoretyzujesz co się może stać? :)
    Bo w sumie masz rację, bo gdyby ktoś przesadził z czasem operacji to
    jest to możliwe...
    Przecież ten dysk nie będzie się gotować/piec w kuchence przez 5 minut,
    tylko kilknaście/kilkadziesiąt sekund burzy elektromagnetycznej
    wystarczy żeby wszelkie dane skasować z talerzy.

    > Podsumowując, nie wkładaj elektroniki do mikrofali!!!

    Hmm...elektroniki.. no przecież monitora kineskopowego, ani radia
    lampowego jej nie radziłem włożyć do mikrofalówki ;>
    To tylko dysk - prosiła o rade jak się danych pozbyć. Silne
    promieniowanie elektromagnetyczne szybko zniszczy dane.
    Wprawdzie sam tego nie próbowałem bo nie miałem takiej potrzeby, ale to
    podobno skuteczna metoda.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 29. Data: 2009-07-12 08:34:45
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Animka wrote:
    > Nawet jak dysk jest sformatowany to dane nadal można odczytać jak ktoś
    > się na tym zna.
    > Jak skutecznie nie za bardzo przemęczając się rozwalić te dwa dyski ?

    Po co rozwalac? Zeby usunac dane w dostatecznie skuteczny sposob,
    wystarczy, ze zrobisz format, po czym zapelnisz ten dysk malo istotnymi
    danymi (istnieja programy, ktore potrafia wygenerowac "pusty" plik o
    dowolnie duzym rozmiarze) - to wystarczy, by dane byly nie do odzyskania
    bez wydawania na ten cel rownowartosci dobrego auta. Taki dysk mozesz
    nastepnie sprzedac na allegro. Moim zdaniem nie ma sensu wydawac 100 zl na
    duza i malo wygodna w uzyciu (dodatkowy zasilacz!) kieszen w sytuacji, gdy
    pojemnosci pendrive'ow tak wzrosly, a za 200-300 zl mozna miec MALY,
    dzialajacy bez zadnych zasilaczy dysk 250-500GB.

    k,

  • 30. Data: 2009-07-12 08:40:25
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    STranger wrote:
> [...]
    > żyłowa. SATA to S(erial)ATA, czyli szeregowe ATA, w praktyce napędy
    > łączy się przez cienki czerwony płaski przewód.

    ...lub prosciej: dysk PATA (czyli IDE) ma szeroookie zlacze z dwoma
    rzedami kilkudziesieciu bolcow, zas w SATA gniazdo jest male, waskie i nie
    posiada bolcow (gniazda zasilania pomijamy).

    k,