  • 1. Data: 2009-07-10 21:07:44
    Temat: dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?
    Od: "Obser_wa_tor" <r...@o...xx>

    Poradźcie mi proszę. Chcę zmodernizowac komputer.
    Teraz mam płyte Gigabyte K8NS, Athlona 64 3200+, grafikę na AGP Radeon x1950
    Pro i 3 GB RAM.
    Komputer jest mi potrzebny właściwie do wszystkiego, do pracy, internetu i
    rozrywki czyli gier. Z gier to głownie strategie, ale bardzo wymagające jak
    seria Total War, a więc musi być komputer bardzo wydajny (Empire TW jest
    wymagająca, na obecnej konfig nie chce ruszyć nawet)
    Stoję przed wyborem platformy, a moja sympatia jest po stronie AMD, być może
    dlatego, że od wielu lat używam procesorów i rozwiazań tylko tej firmy i
    jestem zadowolony. Jednoczesnie wiem, że większosć osób modernizujących
    swoje PC wybierała Intela (opłacalnosć i podkręcalność?), a ja nie mam
    praktycznej wiedzy na temat rozwiązań intelowskich.

    Mam na modernizację budżet 2000 zł i zamierzam kupić 4 nowe komponenty: CPU,
    MOBO, RAM i grafikę. Resztą będzie ze starego kompa. Zasilacz mam porządny
    Chiefteca 550W, powinien wystarczyć.
    Moje założenie - na nowej płycie nie oszczędzam, ma być na wiele lat jako
    podstawa zestawu, stąd socket AM3.
    Grafika ma być wydajna ale nie najdroższa (za rok sobie zmienię najwyzej,
    albo cross firex zrobię), a RAM musi być porządny (a więc drogi) żeby
    nadawłą się do OC. HDD, DVD i reszta sprzętu przechodzi ze starej platformy

    Czy słusznie myślę? :)

    Wybrałem takie elementy:
    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P s.AM3 665 zł
    AMD Phenom II X3 710 s.AM3 BOX 465 zł (procesor szybki i najdroższy na jaki
    mnie stać)
    Patriot DDR3 Dual Chanel 4GB 1600 7-7-7-20 ViperSeries 399 zł
    Gigabyte HD4850 1GB 256 PCI-E GDDR3 Zalman OC 469
    Suma 1998 zł.
    Czy wybór jest sensowny i czy może mi ktos kto się zna na Intelu podać
    alternatywę zestawu - konkurencję Intela - wydajnościowo i cenowo do tego co
    sam wybrałem z AMD?

    pozdrawiam
    "Obserwator"

  • 2. Data: 2009-07-10 22:56:22
    Temat: Re: dylemat czy isc w platforme AMD czy Intela?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Obser_wa_tor pisze:
    > Gigabyte HD4850 1GB 256 PCI-E GDDR3 Zalman OC 469
    Weź ty przejrzyj archiwum w temacie chłodzenia zalman na kartach
    graficznych, chyba że pracujesz w kasku i słuchawkach... W dodatku 4850
    OC w cenie 4870 ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-07-10 23:05:33
    Od: "Obser_wa_tor" <r...@o...xx>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > Weź ty przejrzyj archiwum w temacie chłodzenia zalman na kartach
    > graficznych, chyba że pracujesz w kasku i słuchawkach...

    O, dzięki za zwrócenie uwagi.

    > W dodatku 4850 OC w cenie 4870 ?

    A gdzie w Poznaniu kupię 4870 w tej cenie?!
    Ceny brałem z proline, bo taniej tam niż w komputroniku...
    Zasugeruj mi jakis model karty graficznej z 4870 mniej więcej w tej cenie
    plz.

    pozdrawiam
    Obserwator

  • 4. Data: 2009-07-10 23:13:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Obser_wa_tor pisze:
    > A gdzie w Poznaniu kupię 4870 w tej cenie?!
    > Ceny brałem z proline, bo taniej tam niż w komputroniku...
    > Zasugeruj mi jakis model karty graficznej z 4870 mniej więcej w tej
    > cenie plz.
    A to już sam musisz znaleźć. Zasadniczo Proline jak i Komputronik tanie
    nie są.
    W pierwszej jaką sprawdziłem hurtowni leży najtańszy powercolor za 405zł
    brutto, znajdź sklepik mały który ci ściągnie po znajomości z małą marżą.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-07-11 07:10:53
    Od: CeBeR <n...@i...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > brutto, znajdź sklepik mały który ci ściągnie po znajomości z małą marżą.

    Brawo. "Udowodniłeś" że "można" kupić HD4850 taniej niż za 469 zł. Teraz
    czekamy na dowód, że za 469 zł można kupić HD4870, i to nie w "pierwszej
    jaką sprawdziłeś hurtowni", tylko konkretnie - gdzie?

  • 6. Data: 2009-07-11 08:17:01
    Od: "Obser_wa_tor" <r...@o...xx>

    > A to już sam musisz znaleźć. Zasadniczo Proline jak i Komputronik tanie
    > nie są.

    To że KT jest strasznie drogi to wiem, (juz tam nigdy nie kupuję tak jak
    kiedyś). KT ma tylko znakomitą przeglądarkę produktów, więc często odwiedzam
    ich stronę.
    Co do Proline to miał kiedyś opinię jednego z najtańszych sklepów w Poznaniu
    z tych większych sklepów, które dają poniekąd niepisaną gwarancję że nagle
    nie upadną i nie będzie problemu z serwisem gwarancyjnym.
    Taki np. ZNAK upadł (www.znak.pl) , ale ceny mieli tylko trochę niższe od
    KT, a wyższe od proline

    > W pierwszej jaką sprawdziłem hurtowni leży najtańszy powercolor za 405zł
    > brutto,

    Powercolor HD 4870 za 405 zł?

    > znajdź sklepik mały który ci ściągnie po znajomości z małą marżą.

    Chcę kupić całość sprzętu w jednym miejscu, żeby było prościej.
    Może zrobię jak sugerujesz i poproszę znajomego, żebyć ściągnął z jakiejś
    hurtowni online...
    Tylko wtedy ewentualne wymiany gwarancyjne są wkurzające bo trzeba sprzęt
    wysyłać kurierem/pocztą itp. :-/

    pozdrawiam
    Ob_ser_wa_tor

  • 7. Data: 2009-07-11 08:26:17
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "BartekK" wrote:
    > Weź ty przejrzyj archiwum w temacie chłodzenia zalman na kartach
    > graficznych, chyba że pracujesz w kasku i słuchawkach...

    Prawda, przerabiałem to. :-) Temat sprzed około 2 tygodni.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 8. Data: 2009-07-11 08:26:32
    Od: "Obser_wa_tor" <r...@o...xx>

    Użytkownik "Obser_wa_tor" <r...@o...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > Patriot DDR3 Dual Chanel 4GB 1600 7-7-7-20 ViperSeries 399 zł
    > Gigabyte HD4850 1GB 256 PCI-E GDDR3 Zalman OC 469

    Mam tez przygotowany alternetywny zestaw nad którym się zastanawiam
    Założenia: tańsza płyta bo na s.AM2+ i dużo tańsze pamięci bo DDR2 a nie
    DDR3, procesor też trochę tańszy choć chyba tak smao wydajny(?)
    A przede wszystkim dzięki temu mogę wybrac najlepszą dostępną grafikę w tym
    budżecie i zostaje mi jeszcze ok 280 zł w kieszeni.

    Gigabyte GA-MA770-UD3 PCI-E s.AM2+ - 279 zł
    AMD Phenom X3 8650 s.AM2 BOX - 299 zł
    Patriot DDR2 Dual Chanel 4GB 1066 5-5-5-15 - 259 zł
    Sapphire HD4890 1GB 256 PCI-E GDDR5 Vapor-X - 885 zł
    Suma 1722 zł

    Który zestaw z tych dwóch powyżej jest bardziej sensowny?

    pozdrawiam
    Ob_ser_wa_tor

  • 9. Data: 2009-07-11 08:59:15
    Od: "Obser_wa_tor" <r...@o...xx>

    Użytkownik ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Prawda, przerabiałem to. :-) Temat sprzed około 2 tygodni.

    Czy to temat: "Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wentylatora" z
    2009-06-23?
    Czytam wątek właśnie i odechciewa mi się chłodzenia aktywnego Zalmana.

    pozdrawiam
    Ob_ser_wa_tor

  • 10. Data: 2009-07-11 09:57:27
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > Suma 1722 zł
    >
    > Który zestaw z tych dwóch powyżej jest bardziej sensowny?

    Wedlug mnie wlasnie ten. W ajkiej rozdzielczosci bedziesz gral?