  • 11. Data: 2009-07-11 17:02:12
    Temat: Re: Obudowa dysku zewnętrzenego na USB
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Animka pisze:

    > Kabel USB jest chyba dodawany. Zasilacz też musi być?
    > Ja mam 2 normalne dyski bodajże Samsung i chcę je w jakiś prosty sposób
    > wykorzystać.

    Dyski jeżeli stare to są (P)-ATA, a nie S-ATA.
    Coś w tym rodzaju spełni zadanie:
    www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/4World_Obudowa_USB_
    2_0_na_dysk_HDD_3_5_IDE_ATA_aluminowa_czarna/pelny,i
    d,69201/

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 12. Data: 2009-07-11 17:03:07
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Zamiast montować w komputerze można włożyć do plecaka/torebki i używać jak
    > pendrive (gabaryty są większe, ale pojemność też jest większa).

    I jakieś inne dyski w tych obudowach. Teraz już rozumiem.

    obudowy,Zewnetrzna-obudowa-dysku-twardego

    >tak

    Dzięki.
    Ale czy jakiegoś specjalnego zasilacza do tego nie potrzeba? W tym
    komplecie jest wszystko? (bo jak widzę to nawet śrubokręt jest).

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-07-11 17:08:36
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    qwerty pisze:

    > Lepiej podaj model dysku, który chcesz włożyć.

    Takie normalne dyski. Jeden 20 GB, drugi 40 GB. Jeden sformatowany, drugi
    chcę sformatować i w ogóle wyczyścić, a do tego nie będę rozbierała
    swojego komputera, żeby tam wsadzać jakieś dyski i potem je wyciągać i
    ponownie wsadzać ten, 250, który obecnie używam. Tak w sumie jakbym miała
    tą obudowę to te dyski jeszcze do czegoś by się przydały i byłyby pod ręką.

    --
    animka

  • 14. Data: 2009-07-11 17:12:54
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    qwerty pisze:

    obudowy,Zewnetrzna-obudowa-dysku-twardego

    > tak

    To chyba kupię taki:
    http://www.twenga.pl/cena/74295874.html

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-07-11 17:25:59
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Animka wrote:

    > Jeśli to to taki zwykły w zwykłym komputerze dysk, to chyba 3,5. Aż
    > głupio, bo nigdy się nad tym nie zastanawiałam.

    W komputerze masz dysk 3.5' - wymaga dodatkowego zasilania (obudowa
    aktywna).
    Dyski mniejsze (2.5, takie jak w laptopie) - radzą sobie na samym kablu
    USB (mają mniejszy pobór z silnika).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 16. Data: 2009-07-11 17:54:15
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    STranger pisze:

> [...]
    > Coś w tym rodzaju spełni zadanie:
    > www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/4World_Obudowa_USB_
    2_0_na_dysk_HDD_3_5_IDE_ATA_aluminowa_czarna/pelny,i

    Tylko, że w tym swoim komputerze nie mam kontrolera Pata. Mam IDE i SATA.
    Czy to ma znaczenie jak i tak połączenie jest przez USB?

    --
    animka

  • 17. Data: 2009-07-11 18:00:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.07.2009 19:54, Animka pisze:
    > Tylko, że w tym swoim komputerze nie mam kontrolera Pata. Mam IDE i
    > SATA. Czy to ma znaczenie jak i tak połączenie jest przez USB?

    IDE == PATA

    A tak w ogóle to kontroler jest na samym dysku, a nie w kom-
    puterze.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2009-07-11 18:01:46
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    DooMiniK pisze:

    > W komputerze masz dysk 3.5' - wymaga dodatkowego zasilania (obudowa
    > aktywna).
    > Dyski mniejsze (2.5, takie jak w laptopie) - radzą sobie na samym kablu
    > USB (mają mniejszy pobór z silnika).

    Dzięki :-)

    --
    animka

  • 19. Data: 2009-07-11 18:40:03
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Animka pisze:

    > Tylko, że w tym swoim komputerze nie mam kontrolera Pata. Mam IDE i
    > SATA.

    Tak jak Radosław wyjaśnił IDE to tak naprawdę P(arallel)ATA, czyli
    równoległe ATA. W praktyce pasuje tam taka szeroka taśma 40 lub 80 żyłowa.
    SATA to S(erial)ATA, czyli szeregowe ATA, w praktyce napędy łączy się
    przez cienki czerwony płaski przewód.

    > Czy to ma znaczenie jak i tak połączenie jest przez USB?

    Tak, ma znaczenie. Interfejs dysku musi być zgodny z interfejsem obudowy
    do dysku. A komunikacja z kompem poprzez USB to już inna para kaloszy :)

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 20. Data: 2009-07-11 19:02:00
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > IDE == PATA
    >
    > A tak w ogóle to kontroler jest na samym dysku, a nie w kom-
    > puterze.

    Dzięki za rozjaśnienie :-)

    --
    animka