  • 11. Data: 2011-03-03 19:10:48
    Temat: Re: Obudowa do szyny DIN
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 03 Mar 2011 20:02:24 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Jakichkolwiek. Na przykład takie:
    >
    >http://tinyurl.com/69ee8s5

    Człowieku! Dobry człowieku. Kup wycinarkę do otworów (nawet ręczną) i
    nie grzesz więcej. Otwór wytniesz gdzie chcesz i jaki chcesz. Nawet w
    drzwiczkach. Do tego niektóre obudowy mają odejmowalne niektóre
    ścianki dla ułatwienia tego zadania.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 12. Data: 2011-03-03 19:12:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-03 20:10, Grzegorz Krukowski wrote:
> [...]
    > nie grzesz więcej. Otwór wytniesz gdzie chcesz i jaki chcesz. Nawet w
    > drzwiczkach. Do tego niektóre obudowy mają odejmowalne niektóre

    Ależ ja tak własnie mam w tej chwili :)

    Miałem nadzieje na jakiegoś ładnego gotowca.

  • 13. Data: 2011-03-03 19:18:25
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 03 Mar 2011 20:12:38 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Ależ ja tak własnie mam w tej chwili :)

    Kamień z serca mi spadł ;)

    >Miałem nadzieje na jakiegoś ładnego gotowca.

    Marne szanse! W normalnym handlu masz dostępne rozwiązania
    uniwersalne. Fikuśne obudowy są z reguły robione pod konkretne
    urządzenie/firmę.

    Oczywiście, możesz zapytać się takiej firmy, czy wykona ci obudowę
    wedle twojego projektu, ale cena pewno będzie nieco większa.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 14. Data: 2011-03-03 19:55:46
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Nie wnikając w Twoje konkretnie potrzeby, ostatnio przerabiałem temat doboru
    obudowy do mojego urządzenia. Szukałem w internecie, byłem w firmie, która
    się zajmuje sprzedażą obudów i nawet ma pokój tzw. "wzorcownię". Praktycznie
    nic mi nie pasowało gabarytowo i kształtem. Urządzenie ma ok 20cm na 11cm na
    14cm. Usłyszawszy ceny oraz koszty dodatkowe (np. 300zł od sztuki za
    wyfrezowanie szczeliny na gniazda przy małych ilościach zamawianych)
    podziękowałem. Znalazłem firmę, która robi obudowy na zamówienie. Za
    prototyp zapłaciłem 300zł (bardzo ładnie wykonana, polakierowana i co
    najważniejsze, taka jak chciałem). Za produkcję seryjną będę płacił ok 120zł
    brutto przy zamówieniu 10 sztuk. Niełatwo znaleźć standardową obudowę
    metalową w takiej cenie. A tu mam obudowę taką, jak narysowałem i porządnie
    zrobioną. W środku będę miał wgrzane kołeczki na płytkę i na wyświetlacz.

    Robbo

  • 15. Data: 2011-03-03 20:30:41
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > obudowę taką, jak narysowałem i porządnie zrobioną. W środku będę miał
    > wgrzane kołeczki na płytkę i na wyświetlacz.

    A byłbyś tak dobry i przysłał jakieś zdjęcia?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 16. Data: 2011-03-03 20:32:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2011 20:55:46 +0100, Robbo wrote:
> [...]
    >14cm. Usłyszawszy ceny oraz koszty dodatkowe (np. 300zł od sztuki za
    >wyfrezowanie szczeliny na gniazda przy małych ilościach zamawianych)

    Taka prawda. Jesli chodzi o plastik to forma do wtryskarki kosztuje
    grube pieniadze i to konstrukcje niskoseryjna dobiera sie do obudowy a
    nie odwrotnie. No chyba ze sie komus chce bawic w klejenie z plyt.
    Z kosztem frezowania przesadzili .. albo i nie, za 50zl to nam sie nie
    chce od kawy odrywac.

    >podziękowałem. Znalazłem firmę, która robi obudowy na zamówienie. Za
    >prototyp zapłaciłem 300zł (bardzo ładnie wykonana, polakierowana i co
    >najważniejsze, taka jak chciałem). Za produkcję seryjną będę płacił ok 120zł

    Z kolei do metalu potrzebna jest gilotyna i gietarka, no ale
    mozliwosci i estetyka sa jakie sa.

    J.

  • 17. Data: 2011-03-03 21:20:21
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

> [...]
    > nie odwrotnie. No chyba ze sie komus chce bawic w klejenie z plyt.
    > Z kosztem frezowania przesadzili .. albo i nie, za 50zl to nam sie nie

    Ja chciałem zrobić urządzenie pod obudowę, ale nie mogłem dosłownie
    dobrać obudowy. Zawsze coś nie pasowało.

  • 18. Data: 2011-03-03 21:34:17
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > A byłbyś tak dobry i przysłał jakieś zdjęcia?

    Proszę, to jest fotografia:
    http://img193.imageshack.us/img193/507/p1070028j.jpg

    Nie wiem, jak obudowa wypadła na zdjęciu, ale na żywo wygląda dobrze i nie
    odbiega od obudów stosowanych np. w jakimś elektronicznym sprzęcie typu
    generatory funkcyjne itp. Jeśli chodzi o nierówności (lakier) na krawędziach
    płyty czołowej, to tym się przejmować nie powinniśmy, bo docelowo będzie
    klawiatura membranowa na całą płytę czołową -- stąd to zagłębienie płyty
    czołowej w stosunku do ścianek bocznych. Generalnie jestem zadowolony z
    obudowy. Urządzenie (już z klawiaturą membranową) będzie wyglądać bardziej
    profesjonalnie niż gdybym zastosował gotową kupną puszkę. Spędziłem 1,5
    tygodnia na przeglądaniu gotowych obudów i stwierdziłem, że to co wybrałem
    (obudowa na zamówienie), będzie dla mnie najlepszą opcją (i chyba jedyną
    możliwą). Pamiętajmy także o tym, że w środku obudowy będę miał wszystko
    przygotowane do montażu elementów -- w obudowie gotowej tego nie mam i
    musiałbym wiercić otwory, co szpeci i zajmuje czas. No i nie wydaje mi się,
    żeby obudowa wykonywana na zamówienie była specjalnie droga.

    Robbo

  • 19. Data: 2011-03-04 11:47:27
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Robbo wrote:

    > Ja chciałem zrobić urządzenie pod obudowę, ale nie mogłem dosłownie
    > dobrać obudowy. Zawsze coś nie pasowało.
    Witam,
    możeszpodać namiary na firmę?
    --
    pzdr, j.r.

  • 20. Data: 2011-03-04 12:10:05
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 03.03.2011 19:10, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    >
    > a) jest *raczej* metalowe, ostatecznie solidny plastik
    > b) projektowane pod mocowanie do urzadzenia a nie do sciany
    > c) zamykane na kluczyk
    > d) z mozliwością zainstalowania paru gniazd żeby obwody wypowadzić
    > elegancko na zewnątrz
    > e) mieszczace przynajmniej kilka urzadzeń o wielkości wyłacznika
    > różnicowopradowego.
    > f) mające mające na jakieś dodatkowe ficzery typu male autotrafo itp.
    >
    > Google zeznaje głównie o obudowach *na* din. A ja potrzebuje opakowania
    > na kilka małych urzadzeń do automatyki. Gdzie moge znaleźc jakiś wybór?

    Bopla Bocard (plastik), ewentualnie Euromas Aluminium (tutaj nie ma
    kluczyka, ale za to solidne metalowe wykonanie). W obu tych obudowach są
    słupki przygotowane do przykręcenia szyny TS35 lub TS15. Taką szynę
    gotowa można sobie też zamówić, ale w niemieckich cenach...

    Pozdrawiam,
    Michał