  • Data: 2012-11-21 09:42:48
    Temat: Re: Obrona pracy inżynierskiej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 20 Nov 2012 09:13:15 +0100, Andrzej napisał(a):
    > Ja byłem na obronie pracy doktorskiej na Polibudzie warszawskiej.
    > Facet opracował metodę dokładnego pomiaru dużych odległości pomiędzy wieżami
    > triangulacyjnymi dalmierzem laserowym.
    > Brał pod uwagę siłę wiatru, wilgotność, temperaturę, ciśnienie itp, itd.
    > Wyszła mu dokładność poniżej 1 mm na kilometr.
    > Wtedy wstał jakiś magister i stwierdził: "ale przecież te wieże bujają się
    > na wietrze".
    > Chwilowa konsternacja. Po czym wstał profesor promotor i stwierdził: "To
    > zostało uwzględnione" i zamknął dyskusję.
    > Obronił?

    Nie uwala sie doktorantow innego profesora, bo potem on uwali naszych.
    Jego malpy, jego cyrk.
    Inzynierow tez to dotyczy - skoro promotor go dopuscil, to widac nalezy sie
    tytul.

    Czasem bywaja tez inne sytuacje - slucham seminarium doktoranta, tak sie
    patrze - co on wlasciwie zrobil, opisal metode wykorzystywana przez program
    X firmy Y, poparl wynikami obliczonymi przez ten program, gdzie tu miejsce
    na doktorat ?
    A potem sie dowiaduje ze on pracuje w firmie Y i opracowal algorytm uzywany
    w X.

    A potem jeszcze trafisz na formaliste ... doktorat musi miec teze i jej
    dowodzic, wiec program nie moze byc podstawa doktoratu.

    J.