  • 41. Data: 2012-12-30 18:38:38
    Temat: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.12.2012 05:17, Baranosiu wrote:
> [...]
    > dostałeś nowego e-maila (a smartfon jak najbardziej). Uśpiony "pecet"
    > ma wyłączone wszystko oprócz pamięci RAM (mam na myśli stan G1/S3 wg
    > specyfikacji ACPI, bo tzw. hibernacja to inna bajka) i z jednej strony
    > nie można go używać, ale z drugiej strony trzeba go trzymać "pod
    > prądem" (z zasilacza lub wbudowanej baterii) - jedyny zysk (choć w
    > wielu przypadkach istotny), to szybkie wznowienie pracy. W smartfonach
    > (na ARM-ach) procesor nie jest wyłączany więc jest większa
    > funkcjonalność stanu uśpienia (w zasadzie w pełni programowalna).

    Ależ działa to dokładnie tak samo na PC i na smartfonie - system zostaje
    uśpiony do ramu i tyle. Na smartfonie RTC budzi system raz na jakiś czas
    aby sprawdzić pocztę, uruchomić okresowe zadania, etc (arm ma tu pewną
    zaletę w czasie wybudzania, ale też bez przesady). Nie ma żadnego
    problemu, żeby sobie nie podpiąć pod ACPI skryptu który przed uśpieniem
    PC po czasie bezczynności ustawi wybudzenie z RTC w celu sprawdzenia
    poczty a potem znowu zaśnie.

    Michoo

  • 42. Data: 2012-12-31 01:18:46
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 30.12.2012 Michoo <m...@v...pl> napisał/a:

> [...]
    > problemu, żeby sobie nie podpiąć pod ACPI skryptu który przed uśpieniem
    > PC po czasie bezczynności ustawi wybudzenie z RTC w celu sprawdzenia

    W smartfonach działa to nieco inaczej, przede wszystkim układ
    odpowiedzialny za obsługę GSM działa cały czas, a sam procesor (a w
    zasadzie mikrokontroler, bo wszystko jest w jednym scalaku) nie
    wyłącza się, a jedynie bardzo mocno zwalnia (wyłączając przy okazji
    takie rzeczy jak podświetlanie wyświetlacza itp.) ale działa cały
    czas.

  • 43. Data: 2012-12-31 01:24:25
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > się korzystać z iPada - no ale to wyjątki. Wyłączyć czucia w dłoniach
    > nie umiem, ale na ekranowej klawiaturze pisze mi się całkiem wygodnie

    Nawet nie próbuj - ale np. znieczulenie miejscowe.

    > No chyba, że masz na przykład pracowac nad jakimś artykułem jadąc w
    > pociągu czy w autobusie - wtedy na pewno zwykła klawiatura i

    A po co mam pracować w pociągu/autobusie/samolocie? Oczywiście, są podobno
    tacy ludzie, co np. uważają że pracować trzeba 24/7 itd.

    > że smartfon może zastąpić w 100% "normalny" komputer, ale w wielu
    > zastosowaniach już z powodzeniem może (a przynajmniej w moim przypadku)

    A w wielu nie może. I to nie tylko w moim przypadku. Wniosek? Brak ci
    argumentów.

    > nikomu niczego narzucać, każdy używa czego chce. Osobiście uważam, że
    > zarówno sprzęt ma się dostosowywac do mnie jak i ja do sprzętu, ale to
    > kwestia indywidualnego podejścia.

    Co jest lepsze: mieć dobry sprzęt i od razu być kreatywnym - czy kupić byle
    co i trenować pół roku? Zwłaszcza jeżeli po pół roku i tak przegoni cię byle
    leszcz z porządnym sprzętem? Życie jest nie fair - nikt poważny nie będzie
    bawił się w rywalizowanie z tobą w "szybkim pisaniu na smartfonie".
    Zwłaszcza, jeżeli za cel ma napisanie kilkudziesięciu stron dokumentacji
    technicznej w ciągu paru dni, a nie imponowanie laskom.

    > Tak się składa, że obecnie bardzo dużo muzyki (może niekoniecznie
    > koncertów fortepianowych) powstaje przy użyciu myszki, komputera i
    > tzw. klawiatur sterujących (bez mechanizmu młoteczkowego, strun

    Sorry, ale ja nie o kompozytorach i ciamkaniu muzyki do filmów 3D... ale o
    fortepianach. Jak nie wiesz co to jest fortepian (i konkursy im.
    Chopina/Szopena) - to zapytaj wujka Google.

  • 44. Data: 2012-12-31 12:33:05
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > W smartfonach działa to nieco inaczej, przede wszystkim układ

    Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do "normalnego" PC dodać dodatkowy moduł,
    np. coś wcisnąć do USB albo PCI... i będzie miał on wszystkie funkcje
    "smartfona" włącznie z możliwością telefonowania przez GSM. Chyba nawet coś
    takiego gdzieś można kupić... modem się nazywa.

    Oczywiście - jest różnica w poborze mocy i sposobie zasilania, w rozmiarach
    i masie. Podobnie jak koparka jest zwykle nieco cięższa niż saperka. Koparka
    jest jednak /nieco/ wydajniejsza niż saperka i do nieco innych rzeczy służy.
    Dlatego właśnie producenci koparek i producenci saperek mogą spać spokojnie.

    Kolejna sprawa: dyspozycyjność.

    Są dwa wzorce zachowań. Pierwszy, to zaglądanie do skrzynki pocztowej wtedy,
    gdy mamy czas i ochotę czytać pocztę. Drugi, to kompulsywne oczekiwanie na
    e-mail, bo nawet 10 sekund zwłoki mogłoby być źle widziane lub mieć przykre
    skutki. Ok, jeżeli ktoś musi odbierać e-maile zawsze i wszędzie (w kinie, w
    lądującym samolocie, w szalecie itd.), to smartfon może jest dla niego dużo
    mniej obciachowy.

    Ale tym samym jest b. obciachowe chwalenie się smyczą w kształcie smartfonu.
    To ile ma mega-czegoś jest bez znaczenia i jest próbą wmawiania sobie, że
    klatka pozłacana to już nie klatka, ale altanka taka.

  • 45. Data: 2012-12-31 18:55:03
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 31.12.2012 slawek <s...@h...pl> napisał/a:
    [...]
    > A po co mam pracować w pociągu/autobusie/samolocie? Oczywiście, są podobno
    > tacy ludzie, co np. uważają że pracować trzeba 24/7 itd.

    To też kwestia podejścia, niektórzy traktują pracę jako "zło
    konieczne" i dzielą życie na pracę i "niepracę", ale można się też
    zajmować zawodowo tym, co akurat uwielbia się robić, a wtedy nie ma
    podziału. U mnie jest to mniej więcej po środku, część rzeczy robię
    tylko dla kasy (gdyby mi nie płacili, to bym pewnych rzeczy nie tknął)
    a część rzeczy robię z czystej pasji (daje mi to przyjemność i
    robiłbym to nawet bez wynagrodzenia). To tak jak na przykład z
    lataniem: są piloci zawodowi którzy z tego żyją, a są tez ludzie,
    którzy płacą żeby latać - zajęcie samo w sobie jest neutralne, to
    tylko my w głowie nadajemy im znaczenia typu hobby, pasja, obowiązek,
    smutna konieczność itp.

    > A w wielu nie może. I to nie tylko w moim przypadku. Wniosek? Brak ci
    > argumentów.

    To działa w dwie strony, są rzeczy, które znacznie wygodniej robi się
    smartfonem (na przykład nawigacja samochodowa) niż "dużym"
    komputerem. Nigdy nie twierdziłem, że smartfon jest do wszystkiego,
    natomiast jest wiele rzeczy, które mi osobiście wygodniej robi się na
    smartfonie niż na normalnym komputerze i jestem w stanie zrozumieć
    dlaczego rynek smartfonów wypiera z niektórych dziedzin normalne komputery.

> [...]
    > Zwłaszcza, jeżeli za cel ma napisanie kilkudziesięciu stron dokumentacji
    > technicznej w ciągu paru dni, a nie imponowanie laskom.

    Kilkudziesięciu stron dokumentacji może nie, ale gdy potrzebuję zrobić
    na przykład prostą notatkę z pomysłu, który przyszedł mi do głowy (i
    przy okazji podzielić się na przykład tą notatką z kims innym za
    pomocą e-maila) albo zrobić posta na Facebooka/Google+ czy wysłać
    komuś fotkę jakiejś rzeczy/dokumentu/miejsca, które mam akurat przed
    sobą, to smartfon jest idealny (bo jest od razu gotowy do pracy, mały
    i zawsze "pod ręką").

    > Sorry, ale ja nie o kompozytorach i ciamkaniu muzyki do filmów 3D... ale o
    > fortepianach. Jak nie wiesz co to jest fortepian (i konkursy im.
    > Chopina/Szopena) - to zapytaj wujka Google.

    A ja tylko piszę, że muzyka to nie tylko fortepiany. Przekonaj
    takiego Vangelisa, że jego "gadżety" są do dupy :D Są też inne
    konkursy myzuczne niż Chopina. Każdy ma swój gust i tyle, tak się
    składa, że sam też gram na instrumentach klawiszowych (może
    niekoniecznie tak, aby wystartować do konkursu w Dusznikach Zdroju
    grając Chopina, ale swoje w studiu przesiedziałem :D) i fortepian
    fortepianem, a elektronika elektroniką - jedno nie zastąpi drugiego i
    nie można jednoznacznie stwierdzić które rozwiązanie jest "lepsze"
    (każde jest zarówno lepsze jak i gorsze, kwestia kontekstu).

    "Normalne" komputery mają swoje zalety i wady jak też i smartfony mają
    swoje zalety i wady, tam gdzie smartfon ma przewagę nad normalnym
    komputerem - używam smartfona, a tam gdzie normalny komputer ma
    przewagę nad smartfonem - używam normalnego komputera i tyle. W chwili
    obecnej "nie potrafiłbym zyć" zarówno bez jednego jak i drugiego (w
    cudzysłowiu oczywiście, bo 25 lat temu nie miałem ani jednego ani
    drugiego i... żyłem :D).

  • 46. Data: 2012-12-31 19:26:04
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

> [...]
    > "smartfona" włącznie z możliwością telefonowania przez GSM. Chyba nawet coś
    > takiego gdzieś można kupić... modem się nazywa.

    Owszem, można, kiedyś używałem Samsunga NC-10 z wbudowanym modemem,
    nie musiałem nawet nic na USB podłączać (choć to był zwyczajny modem
    USB, tylko zamocowany bezpośrednio na płycie głównej) - bardzo wygodna
    sprawa ale... i tak oprócz notebooka nosiłem telefon, od kiedy w 90%
    przypadków wystarcza mi jedno urządzenie (smartfon), to NC10 wyleciał
    z mojego "standardowego zestawu podróżnego".

> [...]
    > Dlatego właśnie producenci koparek i producenci saperek mogą spać spokojnie.

    Jak najbardziej - każde urządzenie ma inne "specjalności", jeszcze 10
    lat temu nie było w tej kwestii wyboru i wszystko robiło się na
    laptopach bądź komputerach stacjonarnych, teraz *część* zadań przejęły
    smartfony. Były czasy, że nie było koparek i wszystko robiono
    "saperkami", teraz jest wybór, więc można dobrać narzędzie do
    zastosowania (posiadanie jednego nie wyklucza posiadanie drugiego).

> [...]
    > lądującym samolocie, w szalecie itd.), to smartfon może jest dla niego dużo

    "Obciachowość" to zupełnie inna bajka, nie chodzi o szpan, tylko o
    zwyczajną funkcjonalność. W moim przypadku duża część e-maili nie musi
    byc "obsłużona" od razu, ale część wymaga szybkiej odpowiedzi, bo
    inaczej pozostali "stoją w miejscu" czekając aż podejmę decyzję - nie
    ważne gdzie jestem i czy mam akurat wolne czy nie, jeśli mam ku temu
    możliwość, to odpisuję. No i pozytywne zaskoczenie klienta - reakcja
    na zgłoszenie/zapytanie w ciągu kilkudziesięciu minut - pamiętają to i
    polecaja mnie innym, a mnie to nic nie kosztuje. Owszem, można mieć
    podejście typu "od 16:00 mnie nie ma i jak masz coś do mnie, to czekaj
    do poniedziałku do 8:00 rano" ale sam nie lubię być tak traktowany
    więc i nie traktuję tak innych.

    > Ale tym samym jest b. obciachowe chwalenie się smyczą w kształcie smartfonu.
    > To ile ma mega-czegoś jest bez znaczenia i jest próbą wmawiania sobie, że
    > klatka pozłacana to już nie klatka, ale altanka taka.

    Mam wrażenie, że gdyby Ci za pracę nie płacili, to byś się w ogóle
    takimi rzeczami nie zajmował - tym się różnimy. Dla mnie zajmowanie
    się komputerami (zarówno programowanie jak i administracja) to nie
    "klatka", pasjonowało mnie to "od zawsze", chętnie się tym zajmuję
    (choć nie tylko tym), mam wielu znajomych pracujących w różnych
    firmach i jak oni sobie z czymś nie radzą, to chętnie im pomagam (nie
    biorąc za to ani grosza) i analogicznie jak ja mogę skorzystac z ich
    doświadczenia, to chętnie się ze mną nim dzielą itd. Nigdy nikogo nie
    zostawiłem na zasadzie "teraz jestem na urlopie, mam to gdzieś, ty za
    to bierzesz kasę, więc to twój problem" - zdarzyło mi się "składać
    system do kupy" ze smartfona poprzez SSH gdy byłem na wypadzie ze
    znajomymi w Borach Tucholskich (z plecakami, spanie w lesie itp.),
    "straciłem" jakieś 2-3 godziny i owszem, mógłbym w tym czasie po
    prostu mieć wszystko w 4-literach i wypić kilka piw więcej ale... po
    prostu taki nie jestem :D

  • 47. Data: 2013-01-01 17:02:59
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Jak najbardziej - każde urządzenie ma inne "specjalności", jeszcze 10

    I dlatego właśnie nie ma sensu porównywać dynamiki sprzedaży koparek z
    dynamiką sprzedaży pinezek.

> [...]
    > ważne gdzie jestem i czy mam akurat wolne czy nie, jeśli mam ku temu
    > możliwość, to odpisuję. No i pozytywne zaskoczenie klienta - reakcja

    A niech sobie postoją!

    De facto: 1. pracujesz dłużej niż wynosi oficjalny czas pracy; 2. nie
    potrafisz (nie potrafią?) ułożyć dyżurów; 3. jak przypadkiem będziesz miał
    wypadek i 3-4 dni bez przytomności to firma runie (lub nie runie, ale to
    wtedy gdy faktycznie nie jesteś aż tak potrzebny?!).

    > Mam wrażenie, że gdyby Ci za pracę nie płacili, to byś się w ogóle
    > takimi rzeczami nie zajmował - tym się różnimy. Dla mnie zajmowanie

    Ty jesteś przysłowiowy frajer - można tobie nic nie płacić, a i tak wykonasz
    robotę.

  • 48. Data: 2013-01-01 17:17:50
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > To też kwestia podejścia, niektórzy traktują pracę jako "zło
    > konieczne" i dzielą życie na pracę i "niepracę", ale można się też

    Oj, bo widzisz to jest tak: niektórzy ludzie mają coś jeszcze niż pracę - to
    się czasem nazywa rodzina, żona, dzieci, koledzy, hobby. A niektórzy mają
    tylko pracę, czasem przerywaną snem i defekacją. Parafrazując: niektórzy
    żyją aby pracować, a inni pracują aby żyć.

    > tylko my w głowie nadajemy im znaczenia typu hobby, pasja, obowiązek,
    > smutna konieczność itp.

    Tym razem przeskoczyłeś Fir-a, szacuneczek!

    A zauważyłeś iż obowiązek jest dlatego obowiązkiem, gdyż jak zaniedbasz go
    to czekają cię rozmaite nieprzyjemnie rzeczy? Np. nie zapłacisz alimentów -
    zapuka komornik. Itd.

    > To działa w dwie strony, są rzeczy, które znacznie wygodniej robi się
    > smartfonem (na przykład nawigacja samochodowa) niż "dużym"

    Smartfon się znacznie gorzej nadaje niż dedykowany system na stałe wbudowany
    w auto. Idealny byłby HUD.

    > Kilkudziesięciu stron dokumentacji może nie, ale gdy potrzebuję zrobić
    > na przykład prostą notatkę z pomysłu, który przyszedł mi do głowy (i

    Podpowiem: dyktafon+sekretarka.

    Druga ewentualność: nauczyć się pisać i mieć ze sobą zwykły papierowy notes
    oraz wieczne pióro (ew. ogryzek ołówka).

  • 49. Data: 2013-01-01 18:05:39
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 31/12/2012 00:24, slawek wrote:

    > A po co mam pracować w pociągu/autobusie/samolocie? Oczywiście, są
    > podobno tacy ludzie, co np. uważają że pracować trzeba 24/7 itd.

    Są też podobno tacy, których obowiązki zawodowe nie polegają na
    siedzeniu na stanowisku od 9 do 18, tylko na przykład muszą pewne
    zadania wykonać, a oprócz tego muszą być w różnych miejscach, gdzie
    trzeba dotrzeć pociągiem/autobusem/samolotem. Czy chcesz powiedzieć, że
    tacy ludzie powinni czas na dojazdy koniecznie spożytkować patrząc w
    okno, a robotę wykonać kiedy indziej?

  • 50. Data: 2013-01-02 16:25:27
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:kbv517$qd$...@s...invalid...
> [...]
    > oprócz tego muszą być w różnych miejscach, gdzie trzeba dotrzeć
    > pociągiem/autobusem/samolotem. Czy chcesz powiedzieć, że

    Jakbym chciał pracować w pociągu, to zostałbym maszynistą lub konduktorem.

    Ba! Oczywiście że najfajniej jak pan Zdzisio w ciągu jednej doby będzie i w
    Małopolsce, i Wielkopolsce, i jeszcze zaliczy Paryż z Nowy Jorkiem. Tylko,
    że pan Zdzisio jest w takim przypadku gońcem/kurierem - a jego umiejętności
    jako programisty są po prostu marnowane. Do tego firma wydaje tzw. "kupę
    kasy" na wożenie czterech liter pana Zdzisia - choć mamy podobno Internet i
    takie tam.

    Nota bene, od 9 do 18 to jest 9 godzin. Co ciekawe, przy prostych
    obliczeniach większość leszczy zakłada... 12 godzinny dzień pracy. Normalnie
    jakby przegapili zniesienie pańszczyzny. I potem się dziwić że Team Bondi
    padło.