    From: John Smith <u...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Obiektywy do filmujących lustrzanek
    Date: Wed, 02 Dec 2009 17:55:02 +0100

    Paweł W. napisał(a):
    > Ja tam się nie znam, ale moim zdaniem problem leży po stronie korpusu,
    > bo jak wyjmę sobie taki obiektyw z Pentaksa i poruszam tę wajchę od
    > przysłony, to ona przymyka się bardzo płynnie.

    W Pentaksie prościej, bo interfejs jest mechaniczny.
    U Canona (bagnet EF) jeszcze protokół komunikacji musiałby to
    przewidywać. Albo zostać zmodyfikowany/rozszerzony.

    > Samyangi to są obiektywy
    > manualne, gdzie i przysłona przymykana jest manualnie, więc różnią się
    > od Jupiterów tym, że można je nabyć z gwarancją i nie trzeba przerabiać.
    > Porównywać jakość optyczną Samyangów do Jupiterów się nie odważę. ;)

    Ja też nie twierdzę, że Jupiter lepszy, czy gorszy.
    Zwracam tylko uwagę na fakt, że jest alternatywą i to od bardzo dawna.
    Nic nowego poza zgrabnym sformułowaniem marketingowym ten Samyang nie
    wymyślił.

    --
    Mirek