    From: John Smith <u...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Obiektywy do filmujących lustrzanek
    Date: Wed, 02 Dec 2009 16:25:03 +0100

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > A takie Samyangi się domykają, więc macie odpowiedź.

    Chcesz powiedzieć, że korpus domyka i to płynnie? Bo ja widzę na razie, że:
    "Obiektywy Samyang 85mm f/1.4 Samyang 8mm fish-eye oraz spodziewany
    niebawem Samyang 14mm posiadają pierścień sterowania przysłoną. W serii
    Video DSLR pracuje on bezstopniowo, co pozwala na płynną jej regulację.
    Przy rejestracji filmów pozwala to na uzyskanie efektu niedostępnego za
    pomocą standardowych obiektywów fotograficznych, które najczęściej nie
    posiadają możliwości sterowania pracą przysłony inaczej niż z poziomu
    aparatu."

    Dla mnie to jest opis ręcznego przymykania, podobnie jak we wspomnianym
    przeze mnie Jupiterze, czy też przysłowiowym Heliosie z wyjętą kulką
    robiącą "klik".

    --
    Mirek