  • Data: 2010-03-16 15:56:15
    Temat: Re: Obiektywy Nikkor.
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl> napisał w wiadomości
    news:hno937$6b9$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > ktore dwa obiektywy z ponizszych par sa Waszym zdaniem lepsze optycznie,
    > celniej i szybciej ostrza, sa lepiej wykonane i bardziej niezawodne?
    Z reguły szybciej ostrzą obiektywy AF-S.
    Osobiście odradzałbym nabywanie takich bez AF-S, szczególnie, jeżeli chcesz
    się z takowymi szkłami "zaprzyjaźnić" na dłużej.
    Nikon ewidentnie odchodzi od śrubokręta...
    Szczególnie może to mieć znaczenie w DX-ach, a sam piszesz, że:
    > Nie beda pracowaly z full frame wiec ta kwestia odpada.
    choć nigdy nie mów nigdy...

    > Skad tak niska cena AF-S DX w porownaniu do AF 35mm?
    Pewnie dlatego, że to crop, i to prosty do wykonania, czyli 50-ka z ff.

    > AF-S DX 35 mm f/1,8G 800zl vs AF 35mm f2D 1300zl
    Ten pierwszy miał dobre opinie, drugi znacznie gorsze.

    > AF-S 50mm f/1.4G 1300zl vs AF 50mm f/1.4D 1200z
    Podobno podobne jakościowo ze wskazaniem na lepsze wyniki tego pierwszego.

    > Przy okazji, ile dzis jest warte orientacyjnie body D70 (w idealnym
    > stanie, malo uzywane, z kompletem akcesoriow, dokumentow, pudelek itp.
    > pochodzace z polskiej dystrybucji)?
    D70 to fajny aparat, ale obawiam się, że pobije go każda "dzisiejsza"
    puszka. I to pod wieloma względami (może poza posiadaniem śrubokręta - ale
    jak rozumiem nie masz zbyt dużo optyki, więc możesz wybrać szkła AF-S, więc
    ta zaleta odpada).
    Ja dałbym max 60% najtańszej puszki Nikona. A może i mniej.