    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Obiektyw szerokokątny do pomieszczeń itp
    Date: Sun, 26 Oct 2014 22:07:24 +0100

    W dniu 2014-10-26 o 12:58, Piotr Kosewski pisze:

    > Na tym polega idea obiektywów fisheye. Wykrzywiają obraz, bo tak je
    > zaprojektowano. Jeśli masz wielką potrzebę, to możesz próbować
    > wyprostować fotki, ale pomysł to jest raczej przeciętny.
    > W efekcie uzyskasz bardzo słabą jakość lub znacznie węższy kąt
    > widzenia. Warto?

    Czasem tak, a ostatnio dość często jest to mi potrzebne. Zerknij w post
    trolling tone. Bardzo ciekawy plugin powstał. Może to być niezła
    alternatywa do tradycyjnego prostowania. Przynajmniej w/g reklamówki bo
    nie testowałem jeszcze.

    > Ależ nie jest. Niektóre obiektywy zniekształcają obraz w dość złożony
    > sposób i trudno jest to ogarnąć.

    Jest soft, który pomaga badać i korygować potem dystorsje. Nie wiem na
    ile efekt będzie zadowalający ale hipotetycznie nawet dość złożone
    przypadki ponoć można rozpracować. Chciałem teraz w weekend się tym
    pobawić ale wybrałem wypad w teren zamiast ślęczenia przy komputerze.

    > WOW. Kolejną rzeczą chcesz się zająć.
    > Były już perfekcyjne wydruki z perfekcyjnymi lakierami.
    > Teraz będziesz profilował obiektywy!

    No to co? Przecież korygowanie dystorsji to obecnie podstawowa i banalna
    operacja jaką każdy szanujący się soft potrafi. Generowanie profili nie
    wygląda na zbyt skomplikowany proces - jedynie czasochłonny. Robi się to
    raz i pozamiatane. Nie łapię za bardzo Twojego zdziwienia. Jeśli radzę
    sobie z kwestiami technicznymi w zakresie przetwarzania grafiki i mam
    potrzebę rozwiązania problemu, to robię to. Czy to jakieś faux pas?

    > To do czegoś prowadzi? W pewnym momencie będziesz już miał
    > tak perfekcyjny "workflow", że zaczniesz robić zdjęcia?

    Zdjęcia robię cały czas.

    > Na profilach nie zarobisz - są dostępne za darmo w Internecie
    > lub dołączane do programów wspamagających obróbkę.

    Właśnie nie są dostępne dla ACR profile Samyanga. Gdyby były, to nie
    zawracałbym sobie głowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek