  • 11. Data: 2013-07-18 09:08:58
    Temat: Re: Obiektyw stałoogniskowy do D90
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-07-16 10:55, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Heraklit:

    > Weź 35mm, będzie znacznie bardziej uniwersalny, 50mm nie zrobisz lepszych
    > portretów tylko inne, a dodatkowo ograniczysz sobie pole zastosowan.

    Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna stałka. Głównym motywem zakupu,
    zgłoszonym przez wątkotwórcę jest wąska GO, na 35mm efekt będzie
    wyraźnie słabszy. A za obiektyw "do wszystkiego" i tak będzie robił
    kit 18-105.

  • 12. Data: 2013-07-18 10:50:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze trolling tone:

    > Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna stałka. Głównym motywem zakupu,
    > zgłoszonym przez wątkotwórcę jest wąska GO, na 35mm efekt będzie
    > wyraźnie słabszy.

    Masz?
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 13. Data: 2013-07-18 13:41:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze trolling tone:

    > Masz?

    Nie musi mieć.
    Fizyki nie oszukasz.

  • 14. Data: 2013-07-18 22:41:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze cef:

    > Nie musi mieć.
    > Fizyki nie oszukasz.

    Spróbuj zrobić kilka zdjęć 50 dziecku. Tak żeby było widać całą sylwetkę.
    Albo kilku osobom przy stoliku, bez odchodzenia na 2 metry. I wtedy pogadamy
    o GO.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 15. Data: 2013-07-18 23:23:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Spróbuj zrobić kilka zdjęć 50 dziecku. Tak żeby było widać całą
    > sylwetkę. Albo kilku osobom przy stoliku, bez odchodzenia na 2 metry.
    > I wtedy pogadamy o GO.

    Ale nie chodzi o wygodę fotografowania szkłem 35 w stosunku do 50.
    Tylko o to, przy którym z tych szkieł GO będzie węższa.

  • 16. Data: 2013-07-18 23:48:33
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-07-18 22:41, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > Albo kilku osobom przy stoliku, bez odchodzenia na 2 metry. I wtedy pogadamy

    Pytanie było, które szkło lepiej nada się do płytkiej GO. A do fotek
    przy stoliku gość założy kita i będzie miał dużo szerzej i wygodniej.

  • 17. Data: 2013-07-19 11:03:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze trolling tone:

    > Pytanie było, które szkło lepiej nada się do płytkiej GO. A do fotek
    > przy stoliku gość założy kita i będzie miał dużo szerzej i wygodniej.

    No właśnie, założy kita, bo 50 nie zrobi zdjęć. Rozumiesz czemu 35 jest
    uniwersalna?
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 18. Data: 2013-07-19 11:05:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze cef:

    > Ale nie chodzi o wygodę fotografowania szkłem 35 w stosunku do 50.
    > Tylko o to, przy którym z tych szkieł GO będzie węższa.

    No to węższa będzie w 200/2, już lecę kupić i będę fotografować baterie
    stojące na stole.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 19. Data: 2013-07-19 11:15:22
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-07-19 11:03, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze trolling tone:

    > No właśnie, założy kita, bo 50 nie zrobi zdjęć. Rozumiesz czemu 35 jest
    > uniwersalna?

    Nie jest uniwersalna. Tak samo w wielu przypadkach będzie za wąsko lub
    za szeroko. Pytanie dotyczyło szkła do płytkiej GO, a nie stałki jako
    zamiennik kita. Piszesz nie na temat.

  • 20. Data: 2013-07-19 11:49:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > No to węższa będzie w 200/2, już lecę kupić i będę fotografować
    > baterie stojące na stole.

    A u Was Murzynów biją...
    A w temacie?