  • 21. Data: 2011-11-30 12:43:48
    Temat: Re: Obiektyw portretowy
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.11.2011 Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał/a:

    > Zatem niepotrzebny ci obiektyw jasny, skoro i tak chcesz go przymykać.

    Tylko że tak jest świat stworzony że szkło 4 na '4' to jest tak se, i działa
    jak się je ciut zamknie, więc aby mieć dobre 4 to trzeba szukać 2.8 :)

    Z mojej strony propozycje 85/1.8 lub drożej ale 'L'epiej 100/2.8 is.
    Portret w sensie od Twarzy w całym kadrze do popiersia.
    Jak ekstremalnie tanio Jupiter - ale manual, za to milion listków,
    bokeh że tylko wylizać i (jeśli trafisz :) to ostro jak cholera.
    Ze zmiennych ognisk do portretów w ww (tematycznym) zakresie 70-200,
    nawet 4 daje radę.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 22. Data: 2011-11-30 12:46:12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.11.2011 Les <s...@p...fm> napisał/a:

    > Dzięki, ale tak szeroko nie potrzebuję i cena nie za bardzo.

    Zoom 5.6x bym sobie odpuścił - nie da się zrobić dobrego szkła z
    takim zoomem i małym gabarycie ald aps-c, będzie giąć i winietować.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 23. Data: 2011-11-30 13:40:09
    Od: mt <t...@i...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > bokeh że tylko wylizać i (jeśli trafisz :) to ostro jak cholera.
    > Ze zmiennych ognisk do portretów w ww (tematycznym) zakresie 70-200,

    Ale przeczytałeś jakie szkło i jak chce go używać pytający, czy tak
    sobie piszesz? Les nie chce portretówki jako takiej tylko spacerzuma, a
    że błędnie to określił w temacie wątku to już inna sprawa :)

    --
    marcin