    From: TomekM <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Obiektyw kitowy 18-105
    Date: Thu, 5 Nov 2009 00:27:31 -0800 (PST)

    > ostrości. Czy to sprawa kitowych obiektywów?. Jak to sprawdzić?. Podobno do
    > zestawów kitowych pakowane są obiektywy co miały problemy z kontrolą jakości.
    > Jak to sprawdzić?
    Mam 18-105 i moim zdaniem to ogólnie jest bardzo ostry obiektyw jak na
    swoją klasę.
    Tak swoją drogą bawiłem się dwoma egzemplarzami i ten z kitu miał
    nieco gorszą ostrość po lewej stronie w położeniu wide.
    Moim zdaniem sprawdź czy te problematyczne obiektywy nie ostrzą przed
    lub za celem.
    Fotografujesz np. linijkę pod kątem 45 stopni ze statywu.
    Ze statywu bo z ręki zawsze ciut może przesunąć aparat przed zdjęciem.
    Gdzieś słyszałem, ze Nikon D90 ma korekcję ewentualnych błędów
    ustawiania ostrości.